برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (رحمه‌الله)

آمریکا حامی اسرائیل

این دام را آمریکا درست کرد. یعنی، آن نوکر خودش را فرستاد به این که حمله کند به لبنان و آن همه خسارت وارد کند و آن همه جنایات. و ما می‌دانیم که اگر میلیونها جمعیت را از بین ببرند و یک مطلبی برای امریکا حاصل بشود و یک
دوشنبه، 25 آبان 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آمریکا حامی اسرائیل
 آمریکا حامی اسرائیل

 

گردآوری و تدوین: موسسه‌ فرهنگی هنری قدر ولایت




 

 برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (رحمه‌الله)

این دام را آمریکا درست کرد. یعنی، آن نوکر خودش را فرستاد به این که حمله کند به لبنان و آن همه خسارت وارد کند و آن همه جنایات. و ما می‌دانیم که اگر میلیونها جمعیت را از بین ببرند و یک مطلبی برای امریکا حاصل بشود و یک نفعی برسد، می‌گوید همه بروند از بین، این را ما از ابرقدرتها شناخته‌ایم. آنها در فکر این نیستند که در لبنان به زن و بچه مردم و به بلاد این مستمندان چه می‌گذرد. آنها دنبال این هستند که صدام را در این طرف سر جای خودش نگه دارند و ایران که در نظر آنها خیلی اهمیتش بیشتر از لبنان و جاهای دیگری است، برای آنها محفوظ بماند. آمریکا می‌بیند که ما هم مرز با شوروی هستیم، آن هم در طول صدها کیلومتر و آن چیزی که آمریکا را به وحشت می‌اندازد، آن شوروی است. و او می‌ترسد از این که چنانچه صدام از بین برود، شوروی بتواند در این جاها یک غلطی بکند، لکن ما می‌دانیم که نمی‌تواند. بعد از این که ملت این طور که هست و در صحنه هست، باشد، هیچ کس نمی‌تواند، علاوه بر آن، می‌بینند که اگر [در] جنگ عراق پیش ببرد ایران و عراق را، جنگش را، به نفع خودش شکست بدهد عراق را، عراق به ایران متصل می‌شود، یعنی ملت عراق، ملت مظلوم عراق از زیر چنگال این حزب ستمگر، خودش را اخراج می‌کند و متصل می‌کند به ملت ایران و یک حکومتی خودش تأسیس می‌کند موافق میل خودش، اسلامی.
و اگر ایران و عراق به هم پیوند پیدا کنند و اتصال پیدا کنند، سایر این کشورهای کوچولویی که در منطقه هست، آنها هم به اینها می‌پیوندند و آمریکا از این منطقه زرخیر، که برای او حاضر است هزاران لشکر خودش را از بین ببرد و هزاران مردم را از بین ببرد، محروم خواهد شد. این نقشه این است که بگین را وادار کند به این که تو حمله کن به لبنان. لبنان که تو حمله کردی، ایران حساسیت نسبت به او دارد و همه قوایش را متمرکز می‌کند در این که تو را از بین ببرد. و اگر ایران از جنگ عراق غافل بماند، عراق کار خودش را انجام می‌دهد و ایران در این جا هم نمی‌تواند کاری بکند. نقشه این است. (1)
تأسف دارد که اسلام آن وضع را دارد و کسانی که ادعای اسلام را می‌کنند این وضع را دارند. اسلام نسبت به متخلفین، نسبت به متجاوزین آن طور سختگیری می‌کند و اینهایی که می‌گویند ما تابع اسلام هستیم، تشویق هم می‌کنند. آمریکا که در رأس تمام جنایتکارهاست و همین جنایت این چند وقت بیرون با دست مخفی آمریکا و ظاهر این صهیونیست مجرم واقع شد، آمریکا اساس کارش بود. خود آنها هم اقرار کردند به این امر که قضیه، قضیه طرح آمریکایی است. اگر آمریکا نبود، به اسرائیل می‌گفت: غلط نکن، برو کنار، می‌رفت. این آمریکا، این کتکی است که مسلمانها از آمریکا می‌خورند، آن وقت آقایان ادعای اسلام می‌کنند، ادعای طرفداری از مسلمین می‌کنند، همه چیزشان را تقدیم آمریکا می‌کنند، عذر هم از آنها می‌خواهند. این تأسف ندارد برای ملتها، برای اسلام، برای همه؟! این ملتها توجه ندارند به این که اینها دارند چه می‌کنند؟! آنها با بیروت و با زن و بچه و فقیر و بیچاره مردم چه کردند و همه کارها را انجام دادند و به هم زدند هم اوضاع را و همه نشستند و تماشا کردند و یک عده هم طرفداری کردند و اگر هم یک کلمه‌ای گفتند، یک کلمه‌ای بود، گذشتند و رفتند و همه جنایتها واقع شد. (2)
شما خیال می‌کنید اسرائیل قانع به این امور است؟ اسرائیل بنایش بر این است که همه این مسلمین را از بین ببرد، آمریکا هم بنایش براین است که اسلام نباشد در کار. اینها برای این که جمهوری اسلامی، اسم «اسلام» را دارد و می‌خواهد به اسلام عمل می‌کند، همه با آن مخالفت کردند؛ مخالفت کردند از حیث تبلیغات، می‌گویند که ماها آمریکایی هستیم! می‌گویند که ما اسرائیل هستیم! مایی که بیست سال بیشتر است، بیست سال حتماً بیشتر است فریاد زده‌ایم که گرفتاری مردم از دست آمریکاست و از اسرائیل، ما اسرائیلی هستیم، اما آنهایی که نشستند آن جا و اسرائیل دارد می‌رود ممالک خودشان را از بین می‌برد، آنها نخیر، همه مخالف اسرائیل هستند! اگر مخالفید، چه کردید؟ چه عملی انجام دادید؟ (3)
شما ببینید امروز لبنان چه خبر است. الآن که من و شما این‌جا نشسته‌ایم [در] لبنان چه حمام خونی دارند [راه می‌اندازند]. این حکومت غاصب و جائر لبنان، این امین خائن چه بساطی در سر این جمعیت مردم لبنان درآورده است. اسرائیل چه بساطی در آن جا در آورده بود. حالا به جای او اینها دارند در می‌آورند. لکن آمریکا ندیدیم که یک کلمه بگوید. خودش فرستاده آن جا و تفنگدارهایش را فرستاده آن جا کمکش برای این جنایت، یک اسمی رویش می‌گذارند. شاید هم خودشان درست می‌کنند صحنه را. دو تا فرض کنید ترقه می‌اندازند به یک جایی و یکی دو تا را زخمی می‌کنند، یا فرض کنید آنها کرده باشند، آن وقت اینها می‌ریزند خانه به خانه می‌گردند جوانها را می‌گیرند، جوانها را حبس می‌کنند، جوانها را می‌کشند. این فجایع در دنیا دارد واقع می‌شود و آمریکا نشسته دامن به آن می‌زند.
و اسفناکتر این است که مسلمین نشسته‌اند و تماشا می‌کنند. این مهره دومی که حالا آمده است، و «اسحاق شامیری» که الآن آمده است و می‌خواهد نخست‌وزیر بشود، از اوّل برنامه خودش را گفته است. از اوّل گفته است که: «اسرائیل بزرگ باید تحقق پیدا کند، باید فلسطینی بکلی از بین برود، تمام جاهایی که دست اسرائیل است اینها لاینفک از اسرائیل است». اسرائیل بزرگ، یعنی از نیل تا فرات، یعنی تمام منطقه‌ای که عرب‌نشین است، حجاز هم جزء این باید باشد، مصر هم جزء این است، و اینها نشسته‌اند آن جا دارند تماشا می‌کنند، و عده کثیرشان هم همراهی می‌کنند، و اسرائیل را می‌خواهند بشناسند و امثال ذلک. (4)
اسحاق شامیر مهره تازه آمریکا، به مجرد نامزدی نخست‌وزیری به جای بگین، مهر دیگر، قبل از هر چیز نقشه اسرائیل را فاش نمود. او گفت سازمان آزادیبخش فلسطین باید محو شود. وی تصریح کرد که به عنوان طرفدار یک اسرائیل بزرگ باقی خواهد ماند. اکنون جای تأسف نیست که سران کشورهای عرب در مقابل این مصیبت یا ساکت نشسته‌اند و راه را برای این نقشه شوم بازگذاشته‌اند، و یا برای خوشامد آمریکا و یا جاه و مقام آنی خویش حامی اسرائیل شده‌اند؟ این جانب، برای ادای وظیفه اسلامی، در هر فرصت فریاد دل محرومان و مظلومان منطقه را به جهانیان، از آن جمله دولتهای کشورهای اسلامی، رسانده‌ام. و پس از این نیز، اگر فرصتی رخ دهد، ان شاءالله خواهم رساند. شاید در حکومتهای این کشورها، که بعضی سرگرم عیاشی و بعضی نزاع و جدال با برادران خویش و بعضی از ترس آمریکا خود را باخته‌اند، اثر کند و این خواب غفلت به یک بیداری اسلامی – انسانی تبدیل گردد، و به این وضع فلاکت بار خویش خاتمه دهند، و همانند ایران قهرمان دست رد به سینه تمام ابرقدرتها زنند. اکنون برادران مسلمان لبنانی ما در چنگال اسرائیل و دولت خونریز لبنان و از آن بدتر آمریکای تجاوزگر گرفتارند و هر روز گروهی از آنان شهید یا آواره می‌شوند؛ و اکثر دولتهای منطقه سرگرم سازش با اسرائیل یا تأیید دولت لبنان هستند؛ و یا سرگرم نقشه برای تأیید جنایات صدام و کمک نظامی یا مالی به او برای ادامه جنایات به دو ملت عراق و ایران می‌باشند. (5)

راهبردهای تصریحی:

1- آمریکا و اسرائیل دارای منافع متقابل در ضدیت با اسلام و مسلمانان هستند.
2- آمریکا همواره حامی و پشتیبان اصلی اسرائیل است.

نکته استنباطی:

1- می‌بایست توجه داشت که مخالفتهای گاه و بی‌گاه ظاهری آمریکا با اسرائیل برای فریب اذهان عمومی است. اسرائیل بدون حمایت و چراغ سبز آمریکا جرأت جنایت و امکان ماندگاری ندارد.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 16، صص 351 و 352.
2. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 16، صص 432 و 433.
3. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 16، ص 433.
4. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 18، صص 106 و 107.
5. صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 18، صص 145 و 146.

منبع مقاله :
گردآوری و تدوین مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت؛ (1390)، سیره‌ سیاسی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله)، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط