فرمولی برای مغلوب سازی برترین‌ها! (2)

* سفت و محکم و با تعهد بمانید. تا زمانی که امتیاز خاصی به دست نیاورده‌اید، بیش از حد کاری نکنید و یا خود را در معرض وی قرار ندهید. خود را در موقعیتی نگه دارید که بتوانید در تمام مدت نیروی ضربه زنی واقعی ایجاد و تولید کنید.
چهارشنبه، 4 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرمولی برای مغلوب سازی برترین‌ها! (2)
 فرمولی برای مغلوب سازی برترین‌ها! (2)

 






 

4 قانون برای کوبیدن و ضربه زدن به حریف بزرگ و بلندقد

* سفت و محکم و با تعهد بمانید. تا زمانی که امتیاز خاصی به دست نیاورده‌اید، بیش از حد کاری نکنید و یا خود را در معرض وی قرار ندهید. خود را در موقعیتی نگه دارید که بتوانید در تمام مدت نیروی ضربه زنی واقعی ایجاد و تولید کنید.
* از کار با پا برای کنترل دامنه و فاصله استفاده کنید. سعی کنید در محیطی مانور دهید که به شما اجازه و امکان حرکت می‌دهد. برای ایجاد یک نقطه امن و از کار با پای سریع برای گیج کردن و زمان عکس العمل، از فاصله استفاده کنید.
* از حملات مستقیم به نزدیک‌ترین هدف‌ها استفاده کنید. به هر هدف و قسمتی که می‌توانید برسید، سریع و محکم ضربه بزنید. یا اینکه او را از گارد و حوزه خود بیرون بکشید و سپس حمله متقابلی انجام دهید. هر آنچه کمترین انتظارش را دارد انجام دهید، در مورد تاکتیک‌هایتان او را دچار سردرگمی کنید. هرجا که توانستید از فریب و کلک برای بر هم زدن دفاع و ایجاد فضای باز برای حمله استفاده کنید.
* کار را سریع تمام کنید. زمانی که گیج شده است به او ضربه بزنید تا تعادلش به هم بخورد و موقعیت خود را از دست بدهد. سریع و محکم حرکت کنید، با ترکیبات بی رحمانه و سخت به هدف‌های حیاتی و بسیار حساسش، به طور پیوسته و متوالی به او هجوم برید. زمانی که امتیاز و مزیتی به دست آوردید، به او فرصت و زمان فکر کردن، نفس کشیدن یا حرکت متقابل ندهید. اگر جایی داخل منطقه نابود کردن او قرار دارید با او در همان نقطه بمانید و تا پایان مبارزه به او اجازه ندهید از آنها خارج شوید.

15 دلیل برای تمرین‌های شایسته سازی در مبارزه، بهترین برنامه تناسب اندام برای رزمی‌کاران است.

من به شدت مشکوک و بدبین بودم. سال‌ها وزنه بلند کرده بودم و پس از 21 سال رزمی کاری فکر کردم همه چیز را دیده و درک کرده‌ام، وقتی مت فیوری، نویسنده شایسته سازی در مبارزه، گفت که می‌توانید با ورزش‌های سبک بر اساس وزن بدن، به تناسب اندامی برای مبارزه برسید حرف او را باور نکردم. من می‌توانستم 400 بار روی نیمکت و 625 تا در حالت چمباتمه زدن، انجام دهم. بنابراین، دلیلی نداشت که تمرینی را انجام دهم که تصور می‌کردم "ساده و آسان" هستند.
 فرمولی برای مغلوب سازی برترین‌ها! (2)
 فرمولی برای مغلوب سازی برترین‌ها! (2)
 فرمولی برای مغلوب سازی برترین‌ها! (2)
اما نمی‌توانستم این احساس را هم از خود دور کنم که ممکن است مت فیوری درست بگوید. من شنیده بودم که بروس لی هم چنین تمرین‌هایی را انجام می‌داد. فیوری که در دنیای رزمی سرشناس و معروف است، بی دست و پا نیست ولی این تمرین‌ها را انجام می‌داد. او در رشته کنگ فوی شوآیی- چی آئو قهرمان دنیا و قهرمان ملی کشتی‌گیری بود. پس فکر کردم اگر او درست بگوید چی؟
بنابراین، کتاب شایسته سازی در مبارزه نوشته فیوری را خریدم و آن را مطالعه کردم. او در این کتاب خوانندگان را با تک تست به چالش کشیده بود. 100 چمباتمه هند، 50 شنای هندی و سپس یک دقیقه پل پشت یا کمر.
تصور آن آسان است. من شروع کردم. در 40 چمباتمه هندو، ران‌هایم برافروخته شدند. حدود 40 ثانیه این حرکت طول کشید؛ در مقایسه با تمرین‌های چمباتمه زنی معمولی‌ام در باشگاه، مدت زمان طولانی نبود.
بعد من شنای هندو را امتحان کردم. نکته خنده‌دار این است که پاهایم هنوز می‌لرزیدند. من پایین می‌آمدم و به طرف بالا بدنم را فشار می‌دادم. در حرکت 15 دست‌هایم شروع به تپیدن و لرزیدن کردند. نه! نباید این طور باشد. من می‌توانستم پرس سینه روی نیمکت را به راحتی انجام دهم، ولی این تمرین داشت مرا منفجر می‌کرد. بالاخره در حرکت 27 آن را رها کردم. این حرکت 1/5 دقیقه طول کشید. کل زمان تمرین به این روش، فقط 3 دقیقه بود.
سپس پل زدن بود. پس از 3 تلاش ناموفق ده ثانیه‌ای، آن را هم رها کردم. روز بعد، پاها، قفسه سینه و دست‌هایم ضعف می‌رفتند و ریش می‌شدند، اما حالت و حس خوبی داشتم. فکر می‌کردم پاهایم با وزنه‌ها 10 بار بیشتر کار می‌کنند، اما اشتباه می‌کردم.
طی دوره 3 ماهه بدنم خیلی تغییر کرد. در حقیقت فهرستی از 15 مورد از جالب‌ترین مزایای این تمرین‌ها را از میان هزاران مزیتی که برنامه شایسته سازی در مبارزه به من داده بود، تهیه کردم. اطمینان دارم که آنها برای شما هم بسیار مفید خواهند بود.
1- من چربی‌های اضافی بدن را تا نقطه‌ای سوزاندم که می‌توانستم بیشتر از آنچه معمولاً می‌خوردم. بخورم. اما هنوز هم خیلی فوق العاده به نظر برسم.
2- من ماهیچه‌ها و عضلات عملیاتی خوبی در ناحیه پاها، قفسه سینه و پشت ایجاد کردم که قبلاً هرگز آنها را نداشتم.
3- هم قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر هم شدم. دیگر نیازی تمرین‌های جداگانه برای کشش نداشتم.
4- تاب و تحمل و طاقت من سه برابر شده است که این در مبارزه بسیار مهم است.
5- درد مزمن کمرم از بین رفته است و این حالت پس از فقط یک
هفته تمرین پل زنی رخ داد.
6- مانند یک کنده درخت می‌خوابم. برای من 8 ساعت خواب عمیق به صورت خودکار درآمده است.
7- اعتماد به نفسم بیشتر شده است، به ویژه زمانی که از سوی افرادی مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرم که قبلاً توجه چندانی به من نداشتند.
8- می‌توانم همه جا تمرین کنم، در واقع، به جایی بیش از چند متر نیاز ندارم.
9- هیچ تجهیزات و لوازم خاصی نیاز ندارم. تمام اسباب و لوازم موجود در خانه را فراموش کنید؛ آنها به جالباسی تبدیل می‌شوند.
10- یک تمرین کشنده در 15 دقیقه یا کمتر. می‌توانید بیش از 15 دقیقه برای آن صرف کنید، اما همیشه این کار را نکنید.
11- صدمات و آسیب‌ها کاهش می‌یابند. بدنم هنگام تمرین کردن سالم و هماهنگ می‌ماند. پایدارتر و باثبات‌تر است.
12- درد مربوط به صدمات و آسیب‌های تمرین‌های وزنه برداری از بین می‌روند. دیگر هیچ دردی در شانه ناشی از حرکات وزنه زدن روی نیمکت یا دردی در پشت ناشی از بلندکردن وزنه و ثابت نگه داشتن آن، وجود ندارد.
13- ساعت به عقب باز می‌گردد. دوستانم به من می‌گویند که 5 تا 10 سال جوان‌تر به نظر می‌رسم. یوهوووو ...!!
14- قدرت و استقامت ناگهانی و درهم شکننده. من در این برنامه قدرت و توان و استقامتم را از دست نمی‌دهم. در حقیقت، آن را به دست می‌آورم.
15- سرعت افزایش می‌یابد. این تمرین‌ها شما را انعطاف پذیر و فنری می‌کند، مانند یک ببر. این برنامه حرکات شما را سریع می‌کند.
بنابراین، آن برنامه را برای خود داشته باشید. اگر از من بپرسید می‌گویم 15 دلیل برای شایسته سازی در مبارزه بهترین برنامه برای رزمی کاران یا همه افراد است.
ساده‌ترین راهبرد برای مبارزه با یک حریف بسیار سخت و قوی و بزرگ اجتناب از تماس مستقیم، فرار از قدرت او و حمله به هدف‌های حیاتی و بسیار حساس بدن اوست. برای نمایش این راهبرد، ریچارد ریان با حریف خود مواجه می‌شود و او را ترغیب می‌کند تا اولین حرکت را انجام دهد. زمانی که حریف به جلو می‌آید، ریان به زیر مشت او می‌لغزد و یک لگد از کنار یا پهلو به منطقه زانوی او وارد می‌کند.
یک فرد بلندقدتر نظیر یک بازیکن حرفه‌ای بسکتبال، مارک وست معمولاً سعی خواهد کرد فاصله را با حریف خود حفظ کند. او می‌تواند بیرون از دامنه یا حوزه حملات حریف خود بماند و باز هم از طریق ضربات دست و پا با حریف در تماس باشد.
یک رزمی کار در اندازه متوسط می‌تواند دفاع‌های حریف بزرگ تر از خودش را با حملات متداوم و پیوست به جاهایی که حریف کمتر انتظارش را دارد، ناکام بگذارد. برای نمایش این راهبرد، ریچارد ریان برای مقابله با مارک وست آماده می‌شود. زمانی که وست مشت می‌زند، ریان مشت را بررسی می‌کند و به زیر آن می‌لغزد. بنابراین، می‌تواند در جای امنی یک تکنیک ضربه ضربدری با دست چپ به کشاله ران حریف وارد کند.
رزمی کار باید برای درهم شکستن حریف بزرگ‌تر از خودش در یک چشم به هم زدن، آماده باشد، زیرا یک لحظه یا یک ثانیه فرصت پیش آمده شاید دیگر تکرار نشود. زمانی که در حالت تهاجمی است، او باید حریف را دنبال کند تا زمانی که او را خنثی کند. در اینجا، ریچارد ریان با حریف خود مواجه می‌شود. ریان وانمود می‌کند که می‌خواهد حمله کند و این کار باعث می‌شود که دفاع‌های حریف به پایین کشیده شوند. ریان سپس پیشروی می‌کند و دست حریف را به دام می‌اندازد و انگشت خود را در چشم‌های حریف فرو می‌برد.
 فرمولی برای مغلوب سازی برترین‌ها! (2)
منبع مقاله : نشریه‌ی دنیای رزمی، شماره‌ی 127.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط