ببخشيد تا بهتر زندگي کنيد

تحقيقات جديد نشان مي دهند که حفظ احساسات خصمانه با فشار خون بالا ارتباط دارد که آن هم نهايتاً منجر به سکته مغزي ، حمله قلبي يا نقص عملکرد کليه و حتي مرگ مي شود . دانشجويان دانشگاه تنسي ( UT ) در مطالعه اي براي کشف تأثير برخورداري از يک شخصيت بخشنده بر پاسخ هاي استرس جسمي و روانشناختي ، دو تجربه خصمانه ( بوسيله يک والد و يک دوست يا همسر ) را مورد بحث قرار دادند .
شنبه، 14 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ببخشيد تا بهتر زندگي کنيد
ببخشيد تا بهتر زندگي کنيد
ببخشيد تا بهتر زندگي کنيد

تحقيقات جديد نشان مي دهند که حفظ احساسات خصمانه با فشار خون بالا ارتباط دارد که آن هم نهايتاً منجر به سکته مغزي ، حمله قلبي يا نقص عملکرد کليه و حتي مرگ مي شود .
دانشجويان دانشگاه تنسي ( UT ) در مطالعه اي براي کشف تأثير برخورداري از يک شخصيت بخشنده بر پاسخ هاي استرس جسمي و روانشناختي ، دو تجربه خصمانه ( بوسيله يک والد و يک دوست يا همسر ) را مورد بحث قرار دادند .
طبق اظهارات آنها محققان فشار خون ، ضربان قلب ، فشار عضله پيشاني و پاسخ هاي هدايتي پوست را در اين افراد اندازه گيري کردند .
نتايج نشان دادند که افراد بسيار بخشنده يعني آنها که به راحتي عفو مي کنند هم فشارخونشان در زمان آرامش پائين تر بود و هم افزايش ميزان فشار خون آنها کمتر از افرادي با سطح بخشندگي کم و احساس خصومت بيشتر بود .
به گفته سرپرست اين تحقيق ، صحبت کردن درباره خصومت ممکن است خون هر کسي را به جوش آورد ، اما به نظر مي رسد بخشش خطا ، سلامتي بيشتري را بهمراه دارد ، بطوريکه افراد بخشنده در اين مطالعه ، مراجعه کمتري به پزشک داشتند .
عفو و بخشش با کاهش بار اضافي فيزيولوژيک که حاصل تجارب استرس زاي برطرف نشده است منجر به افزايش ميزان سلامتي افراد مي شود .
وي مي افزايد : گذشت ،‌ نيازمند مهارتهاي اجتماعي مناسب است . افراد بخشاينده نسبت به ديگران خونگرم تر بوده و حس همدلي بيشتري دارند و احساسات مثبت تري را نسبت به کسانيکه باعث رنجش آنها شده اند ، دارند برخي افراد مهارتهاي بهتري براي حفظ روابط رضايت بخش دارند و يکي از اين مهارتها بخشش است . لذا ، ايجاد مهارت هاي اجتماعي مانند همدلي و ارتباط ممکن است عفو و بخشش را تسهيل نمايند .
به کساني که بيشتر احساس خصومت و دشمني دارند پيشنهاد مي شود که به برخي اقدامات مهم جهت تسهيل احساس گذشت توجه کنند :
1. با درد روبرو شوند . به جاي اجتناب از احساساتي که حس خصومت را ايجاد مي کند ،‌ آنها را تجربه کنند .
2. خود را جاي افراد خاطي قرار دهند تا بهتر درک کنند چه چيزي باعث عملکرد آنها شده و به اين ترتيب مهارت همدلي را در خود ايجاد کنند .
3. گذشت را برگزينند . همه قدرت را بکار بندند تا از خطا بگذرند و آنگاه به راه خود ادامه دهند .




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.