رایج‌ترین اشتباهات سلامتی

دانش به اصطلاح عمومی در وضعیت تقارن همانند دندان مرغ نادر است. با مرور تصویر بزرگ‌تر زندگی، ما دوست داریم چیز ناقابلی که ما را به گذشته می‌برد را فراموش و رها کنیم، متأسفانه آن چیز ناقابل سلامتی ما است. شاید آن
چهارشنبه، 18 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
رایج‌ترین اشتباهات سلامتی

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون




 

دانش به اصطلاح عمومی در وضعیت تقارن همانند دندان مرغ نادر است. با مرور تصویر بزرگ‌تر زندگی، ما دوست داریم چیز ناقابلی که ما را به گذشته می‌برد را فراموش و رها کنیم، متأسفانه آن چیز ناقابل سلامتی ما است. شاید آن در مورد زمانی است که ما غوطه‌ور شده‌ایم و عرق آن چیز کوچک را کشیده‌ایم!
رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
شما تماشا شده‌اید! اسکن شده، خوب اگر این گونه بوده چه کسی این کار را انجام داده است؟ خوب اگر شما با این موافق هستید پاسخ اینجا است. آیا تا به حال شده، هنگامی که شما در راهرو سوپر مارکت سبد چرخ دار خود را می‌راندید و به دنبال نوشیدنی دلخواه خود بودید از گوشه‌ی چشم هاله‌ی کنجکاوی کسی که به انتخاب شما می‌نگرد و به سبد شما نگاهی می‌اندازد را احساس کنید؟ یا آیا تا به حال شده وقتی که در رژیم بودید و در حال گاز زدن یک لقمه از کلوچه مایونزی خود بودید یک نگاه سریع و گذرا را از همکار خود احساس کنید؟ یا هنگامی که دنیا را با وضعیت‌های باتلاقی در بیشترین فعالیت‌های اتفاق افتاده به روز رسانی می‌کنید، (اینجا به چالاکی نیاز ندارید مگر نه؟) و چراغ‌ها را در ساعت 3 صبح خاموش می‌کنید . . . آیا احساس نمی‌کنید که وقتی در حال آماده شدن برای خزیدن به رختخواب خود هستید کسی شما را می‌نگرد؟
بله، شما ممکن است یک جفت چشم دعوت نکرده داشته باشید که بر هر حرکتی که شما انجام می‌دهید اخم ‌کنند. نه، آن چشم‌های سیاه دپارتمان جاسوسی نیست که شما را تعقیب می‌کنند؛ آنها دکترها هستند – متخصصان در رشته‌های خود. در لفظ ثانویه، دکترها در واقع جاسوسان هستند؛ آنان در مورد سلامتی ما جاسوسی می‌کنند و بیشتر آن را نزد خود دارند تا آن تونل مسدود را حفظ کنند در حالی که آنها ما را جاسوسی می‌کنند تا عناوین فرد را تحت عنوان سلامتی خوب که ما می‌شناسیم انجام دهیم اما ما زوج‌ها را انجام می‌دهیم. و این جایی است که ما ملحق می‌شویم تا اشتباهات ناراحت کننده را مرتکب شویم.

روش‌های ناسالم :

تیک، تیک، پله‌ها را بالا می‌روید، مگر نه؟
رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
می‌بینید هر بار که چشم من به کسی می‌افتد که منتظر آسانسور برای بردن او به طبقه‌ی سوم یا دوم است یاد قسمت معروف از ماداگاسکار می‌افتم: من دوست دارم آن را حرکت دهم، آن را حرکت دهم. من دوست دارم آن را حرکت دهم، حرکت دهم. من دوست دارم . . . . آن را حرکت بده! مطمئناً شما می‌توانید پله‌ها را پایین بروید. در بیشتر اوقات فرد می‌تواند سریع‌تر برسد؛ شما می‌توانید به طبقه 2 برسید حتی قبل از این که آسانسور به طبقه 3 برسد. عقل سالم یک تأیید همگانی است. آن می‌گوید که این کار ضربان قلب شما را به خوبی افزایش می‌دهد و علاوه بر این یک جلسه‌ی ورزشی رایگان است. به طور خلاصه سلامتی قلب پیروز می‌شود. اگر شما مریض هستید از آسانسور استفاده کنید در غیر این صورت مگر این که دوست داشته باشید وقت خود را هدر دهید و یا سوار شدن بر آسانسور برای شما خیلی جالب باشد . . . من فکر می‌کنم که بهتر است آن را همان جا رها کنم!

ضعیف؟ خود را سرزنش می‌کنید.

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
کمبود خواب تا ابد بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد. هر کس می‌تواند برای شما ناخوشایند باشد. شما ممکن است یک روح بی‌گناه را سرزنش کنید و ندانید که چرا در بار اول آن کار را انجام دادید. قطعاً خواب نقش مهمی در تلاش کردن در زندگی دارد. خواب کمتر از 8 ساعت نشانه‌ی خوبی نیست – برای شما و کسانی که مجبورند کج خلقی‌های شما را وقتی که چشم بسته‌ی کافی‌ای نداشته‌اید، تحمل کنند. هم چنین کمبود خواب ممکن است منجر به برهم زدن تعادل هورمون‌هایی شود که موجب افزایش وزن می‌شوند. اضطراب و افسردگی نیز به دنبال آن می‌آیند (همان طور که انتظار می‌رود!). تعدادی از تصادف‌ها به خاطر راننده که تلاش می‌کند با چشم بسته رانندگی کند اتفاق می‌افتند. شاید هیچ چیزی بهتر از این وجود ندارد که کسی به ما ارزش یک چرت خوب و درست را آموزش دهد!

صبحانه . . . روزه خود را بشکنید.

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
شما می‌دانید که سیستم شما بعد از این که آخرین وعده‌ی غذایی را میل کردید روزه می‌گیرد. برای نمونه اگر شما ساعت 8 شب شام بخورید و ساعت 8 صبح روز بعد صبحانه بخورید 12 ساعت سیستم شما این جریان را حفظ کرده است. حالا اگر شما از صبحانه صرف نظر کنید 5 ساعت دیگر به حداقل 12 ساعت اضافه می‌کنید. چه چیزی ما به دست می‌آوریم؟ بدن به مدت 18 ساعت گرسنه می‌ماند. آن به شکستن روزه‌ی 12 ساعته به خاطر متابولیسم نیاز دارد تا کالری بیشتری بسوزاند و وزن ما را تحت کنترل نگه دارد.

قهوه در ساعت 6 ؟ . . . نه.

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
ساده است. ریسمان‌ها را با قهوه بعد از ساعت 2 بعد از ظهر ببرید. چرا؟ خوب، سعی نکنید از این پیروی کنید و پاسخ را دریابید؛ وقتی که همراه با جغدها بیدار می‌مانید در حالی که دنیا خوابیده است، خر و پف می‌کند و سوت می‌زند. برخی‌ها عادت به خوردن یک فنجان قهوه و چند آروغ بعد از شام دارند. حالا فاجعه در راه است و نمایش آغاز می‌شود وقتی که شما نمی‌توانید به خواب بروید؛ و یا اگر به خواب رفته‌اید، خواب عمیق رویای شبانه شما شده است!

بگذارید که میز کاری شما نفس بکشد.

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
شما کار زیادی دارید قابل قبول است. ولی این که شما پشت میز خود قرار می‌گیرید چون کار زیادی دارید غیر قابل قبول است. قرار گرفتن در پشت میز برای صفحه کلید و صفحه نمایش شرکت ایده‌ی خیلی خوبی نیست. صرف نظر کردن از وقفه‌ها ممکن است شما را به آنچه که مطلوب‌تان است برساند اما آن برای سلامتی شما به همان اندازه خوب نیست. علاوه بر این، وقتی شما درگیر سیل کاری می‌شوید آن تنها عنصری است که در ذهن شما در حال اجرا است. تأثیر آن این است که شما نمی‌خورید؛ پرخوری می‌کنید. بقیه چیزها نیز گذشته و آینده‌ی شما است! دلیل دیگری که شما باید به میز خود زمان استراحت بدهید کامپیوتر شما است یعنی این که مادربورد شامل میکروب‌های فرهنگی بیشتر نسبت به دستشویی است. وای چه بد!

اگر من فقط 26 ساعت داشتم می‌توانستم . . .

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
این چیزی است که ما انسان می‌خوانیم. حریص برای چیزهای بیشتر. یک روز 26 ساعته فقط در صورتی ممکن است که دنیا حالا تمام بشود! سلام! ما هنوز هستیم پس دنیا تمام نشده است. بیهوده است مگر نه؟ خوب، درک جا دادن یک برنامه‌ی 26 ساعته در 24 ساعت واقعاً بیهوده است. شکست منتظر شما است. در کل می‌دانید که بدن شما سیستم خوانده می‌شود و ماشین نیست. در واقع هر ماشینی نیز اگر بیش از حد بارگذاری شود از کار می‌افتد پس چرا بدن شما این کار را نکند؟ کار ضروری است اما اختصاص یک زمان کوتاه به خودتان احتمالاً نمی‌تواند اختلال ایجاد کند. این که چه کاری می‌توانید انجام دهید و چه کاری نمی‌توانید انجام دهید؛ مسئولیت را برعهده بگیرید؟ زمانی را با خانواده‌تان سپری کنید، موسیقی گوش بدهید و قدم بزنید؛ فقط وقفه‌ای به کارتان بدهید!

دوش نگیرید.

خانم‌ها فکر می‌کنند دوش گرفتن سالم است. با عذر خواهی نسبت به باطل کردن چنین درک به اصطلاح بدیهی و آشکار باید گفت که دوش گرفتن کاملاً نه – نه است. دپارتمان سلامتی و خدمات انسانی آمریکا تخمین زده است که 40% خانم‌ها روزانه دوش می‌گیرند. خوب نیست و حتی بدتر است. برخی خانم‌ها حتی قبل از این که متخصص بیماری‌های زنان را ملاقات کنند دوش می‌گیرند. حالا! حالا! چرا لازم است؟ شما می‌خواهید پزشک متخصص خود را ملاقات کنید؛ داستان آنجا تمام می‌شود مگر نه؟ بدانید که دوش گرفتن ممکن است شما را از آن طرف دیوار بیندازد و احتمال تحمل نوعی باکتری زنانه را افزایش دهد. علاوه بر این رحم باکتری خود را متعادل می‌کند؛ آن به هیچ دستیاری برای تمیز کردن خود نیاز ندارد. آن سیستم خود هوشمندی را حفظ می‌کند – به پیوستگی آسیب نرسانید.

چرا دروغ؟

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
دروغ گفتن تأثیر دیگری علاوه بر دراز شدن بینی با هر دروغ دارد. چه شما از دوست خود برای میزبانی مهمانی شام تعریف و تملق کنید و چه در مورد وسایل لوئیس ویتون پیشرو که از خیابان جمع آوری کرده‌اید لاف بزنید آیا دروغ نمی‌گویید؟ آن ممکن است ابتدا راه دررو خوبی به نظر برسد اما در طولانی مدت کارساز نیست. عقل سالم می‌گوید که آن استرس را افزایش می‌دهد و منجر به نمونه‌هایی از سردرد و مشکلات دیگر همانند آبریزش بینی می‌شود. حالا شما می‌دانید که چه چیزی را وقتی که یک شیر استخوانی چکه می‌کند سرزنش کنید!

پاشنه‌ها، چلپ چلوپ و هر چیزی که در این میان است.

شما کفش تابستانی را برای یک کنفرانس نمی‌پوشید مگر نه؟ یا پوشیدن کفش پاشنه‌دار بلند برای گرفتن بسته‌ای نان از مغازه‌‌ای که جنب محل اقامت شما است چطور؟ هیچ کفشی حرام نیست؛ شما می‌توانید آنها را هر وقت خوشتان بیاید بپوشید. در کل، کشور آزادی است. اما کفش‌های پاشنه‌دار حتی پوتین‌ها ممکن است به کمر شما، زانوهایتان و مفاصل رانتان آسیب بزنند. اگر شما تصمیم دارید که پوتین‌ها را به طور منظم بپوشید و قوس‌ها را حفظ کنید آنها را با کفی کفش جایگزین کنید؛ شما طولانی‌تر زندگی خواهید کرد . . . زانوها، پشت و مفاصل رانتان شما را به خاطر این گونه لذت تا ابد دعا خواهند کرد!

مسواک شما تقریباً کهنه است مگر نه؟

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
بسیاری از ما در طرف دیگر این صفحه ممکن است هیچ چیز غیر عادی را در مورد عوض کردن مسواک خود نیابیم. مشکل بزرگ چیست؟ مسواک مورد نظر را سوراخ کنید و در محل خود آویزان کنید! راحت است؟ مگر نه. اما آیا ما اغلب این کار را انجام می‌دهیم؟ نخیر. افراد بی شماری وجود دارند که از مسواک خود تا جایی که موهای آن بیرون بیاید استفاده می‌کنند. خوب نیست. موهای کهنه ممکن است به مینای دندان آسیب بزنند و به لثه‌ی دندان سیخونک بزنند. نتیجه‌ی آن لثه‌ی ضعیف و دندان‌های سست و لرزان است. بنابراین، وقتی دیدید که موهای مسواک بیرون می‌آیند مسواک خود را عوض کنید!

به پیوستگی حساسیت داریم، مگر نه؟

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
اگر شما مقید به خوردن داروهای خود نیستید، یک مشکل را برای ضربه زدن به خود دعوت می‌کنید. دلیل معروف این است که وقتی کسی احساس بهتر شدن کرد، احساس می‌کند که دیگر لازم نیست که دوره‌ی درمان را ادامه دهد. به طور جدی مگر به ما نگفته‌اند که شکستن دوره‌ی درمان در وسط ممکن است میزبان برگشت باشد؟ ما که این را نمی‌خواهیم، می‌خواهیم؟ در حالی که شما ممکن است در طول دوره‌ی درمان احساس بهتر شدن بکنید ولی بدانید که احتمال برگشت وجود دارد. دوره‌ی درمان را به خاطر آسودگی و تسکین دائمی کامل کنید.

با پزشک تماس بگیرید.

اگر شما نیز جزو خانواده‌ای هستید که ویزیت دکتر را برای چکاپ سالانه به تعویق می‌اندازند، دوباره فکر کنید. شما ممکن است بیش از خوبی به خودتان ضرر برسانید. زنان از تغییرات ظریفی که درون بدنشان اتفاق می‌افتند چشم پوشی می‌کنند. آنان خانواده را در اولویت قرار می‌دهند؛ سلامتی در جایی در آن نزدیکی است. اگر به زودی تشخیص داده شود برخی از بیماری‌هایی که کشنده می‌شوند ممکن است دفع شوند. ساعت کار و خانواده را برای ارزیابی سلامتی تعطیل کنید. درد سینه ممکن است نشانه‌ای از اسیدیته باشد؛ هم چنین ممکن است نشانه‌ای از بیماریهای قلبی باشد. آیا می‌توانید تفاوت را بگویید؟ انجام یک چکاپ فیزیکی سالانه پاسخی برای کاهش درجه‌ی بیماری‌ها است.

چرا دکتر نما عمل می‌کند؟

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
یک نوش داروی قدیمی برای انجام تجویز امضا شده خودتان وجود دارد. اگر چه رفتن به دکتر یک کار شاق و پوزخندی به نظر می‌رسد اما بدانید که ویزیت دکتر عمومی کلینیک احتمالاً وضعیت شما را امن‌تر از اسف بار می‌سازد. اگر شما دوره‌ی درمان را بدون مشورت با متخصص شروع کرده‌اید فقط به خاطر این که عمه یا خاله‌ی شما با این کار بهتر شده است اشتباه بزرگی انجام داده‌اید. هر مورد بیماری متفاوت است. بگذارید که دکتر نگاهی به شما بیندازد و بعد از آن در مورد دوره‌ی درمان تصمیم بگیرد. زود اسلحه کشیده و اقدام نکنید. بدانید که مسائل سلامتی شما در کلینیک پزشک بهتر خاتمه می‌یابد و نه در پشت در خانه‌ی عمه یا خاله‌ی شما.

داروهای لاغری را رها کنید

در زمان اندازه‌ی صفر و یا منفی جای تعجب نیست که خانم‌ها چنین داروهایی را جالب‌تر از پیروی از یک رژیم سالم می‌یابند. این داروهای با ترکیب بالا افزاینده‌ی اوره‌ی تقلبی هستند که در جهت تخلیه‌ی مقدار آب از بدن عمل می‌کنند. با افزودن تأثیرات ویژه، شما کمبود آب بدن را در یک چشم به هم زدن به دست می‌آورید. در مورد آن فکر کنید. مقداری که شما برای این قرصها هزینه می‌کنید بهتر است برای ویزیت یک متخصص رژیم غذایی سرمایه گذاری شود.

زمان آن است که یک لباس جدید بخرید.

بله، بیایید با آن مواجه شویم خانم‌ها! بدن خانم‌ها به رسیدگی کافی نیاز دارد و لباس زیر شما باید کاملاً مناسب بدن شما باشد. در غیر این صورت، یک کشش در سیستم اسکلتی – عضلانی ممکن است منجر به ژست ضعیف، درد پشت و اسپاسم گردن شود.

چه کسی آنجا است – شما یا بالش‌ها؟

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
این اغلب وقتی است که شما فرد را کمتر و بالش‌ها را بیشتر در تخت خواب می‌بینید. عجیب وغریب نیست، واقعاً، تعداد افرادی را در نظر بگیرید که این کارها را انجام می‌دهند! آنها با لشکری از بالش‌ها می‌خوابند تا سنگر ایجاد کنند. موافقم، وضعیت به طور غیر قابل تصوری راحت است اما کمی به گردن خود رحم کنید. با هر بار تغییر ناگهانی سر، که شما با آن بیدار می‌شوید، همراه با زخم و نیشگون خواهد بود. یک بالش نازک برای نگه داشتن گردن خود داشته باشید و کمی از آن کلفت‌تر برای نگه داشتن کمر خود داشته باشید. خط آخر: دو بالش کافی است، ده تا و . . . نه جداً.

تناسب اندام عزیزم، من دلتنگ توام!

بنابراین، همه‌ی ما می‌دانیم که چرا باید ساعتی را به ورزش کردن اختصاص دهیم. چگونه آرزو داریم که بدن خوش اندامی داشته باشیم در حالی که آن دقیقاً جایی است که بیماری‌ها عمل می‌کنند! متأسفانه، اما واقعی؛ ما این اراده را نداریم که حباب‌های رویای خود را به واقعیت تبدیل کنیم. به سادگی باید گفت که ورزش لازم است. برخی از ما تمایل داریم که رسیدگی به وضعیت سلامتی و تناسب اندام خود را به تعویق بیندازیم و آن آنجا می‌ماند تا این که ما گلوله را به خاطر خوب ماندن خود بکشیم. شروع نکردن یک رژیم مثل منتظر ماندن برای بروز بیماری‌های قلبی است. عاقل باشید و همین حالا تغییر کنید.

نشستن مثل یک خانم یعنی خانم خوبی نیست!

حالا، این رسماً رسمی است. انداختن پا روی پا ممکن است با سلامتی شما مرتبط باشد. علاوه بر این، گردش خون وقتی که انتخاب می‌کنید به این حالت بنشینید ضربه می‌بیند. اگر شما می‌خواهید که چنین رگهای عنکبوتی راه خود را از طریق پاهای شما پیدا کنید این سبک نشستن گفته شده را فراموش کنید. نشستن در حالتی که پاهای خود را به یک طرف انداخته‌اید ممکن است ژستی باشد که شما انتخاب می‌کنید. با ممنون بودن از حالت تی بدانید که آن برای خانم‌ها طبیعی به نظر می‌رسد! شما نیز ممکن است پیش بروید . . اگر من اشتباه می‌گویم مرا اصلاح کنید!

به خاطر خدا هم شده دهان خود را بپوشان.

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
این برای همه‌ی افرادی که احساس می‌کنند نعمت خود را اطراف پخش می‌کنند و مسئله‌ای نیست، قابل اجرا است. این احترام رایج است که اگر سرفه می‌کنید دهان خود را بپوشانید و اگر عطسه می‌کنید بینی خود را بپوشانید. آن بدتر می‌شود به ویژه وقتی که کسی که نزدیک شما است دستمال کاغذی نداشته باشد. اگر از انفجارها آگاه هستید، یک دستمال تاخورده آماده داشته باشید. آنها را مستقیم به دستمال خود هدایت کنید. ملاحظه‌ی افرادی را بکنید که اطراف شما را احاطه کرده‌اند. آنها ممکن است عفونت بگیرند. و شما می‌دانید که اگر آنها مبتلا شوند مقصر شما هستید. و هم چنین شما می‌دانید که چه چیزی در جریان است و اتفاق می‌افتد، مگر نه؟

آیا آن در سبد چرخ دار شما بدون مایونز است؟

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
آیا مطمئنید که رژیم غذایی راه حل نهایی است؟ دوباره فکر کنید. اصرار می‌کنم. وقتی که در یک روز خوب به سوپرمارکت می‌روید به غلظت بخشی که در قسمت سالم پیدا می‌کنید توجه کنید. آن ازدحام است. با نگاه ظاهری آنها جالب به نظر می‌رسند و مردم سبد چرخ دار خود را با بدون مایونز، پنیر بدون چرب و چاشنی سالاد بدون چرب پر می‌کنند. اشتیاق خوب است اما برای چیزهای درست. نکته اینجا است که اگر شما عاشق منظره‌ی پنیر رنده شده و ذوب شده در یک ساحل آفتابی برای یک صبحانه‌ی مجلل هستید نوع واقعی را انتخاب کنید. فقط حرکت را روی رنده تحت کنترل درآورید در نتیجه کمتر مصرف می‌کنید اما به هر حال مصرف می‌کنید. چرا برای دو نفر حساب می‌کنید؟ شما می‌توانید احساس رضایت بیشتری با خودتان بکنید وقتی که هم اصلی را بخورید و هم احساس گناه کمتری به خاطر متعهد ماندن به برنامه رژیم خود داشته باشید. علاوه بر این، برخی موارد عاری از چربی واقعاً عاری از چربی نیستند. برای تأمین غیبت کالری، به آنها شکر اضافه می‌کنند. هووووووم . . . آیا باز هم بیشتر بگویم؟

شما به خاطر مصرف بالای شکر مواخذه خواهید شد.

رایج‌ترین اشتباهات سلامتی
اگر شما یک یا دو پوند وزن اضافه کرده‌اید احتمالاً از مقیاس ارزیابی برای شنیدن چنین خبرهای زیان آوری سوء استفاده کرده‌اید. اگر شما از سن واقعی خود بزرگ‌تر به نظر می‌رسید احتمالاً سرم ضد پیری خود را از بین برده‌اید. اما اگر شما عاشق پر و پا قرص شکر هستید احتمالاً افتراهای خود را اینجا تغییر خواهید داد. آن ظرف شکری که در قفسه نشسته است مسئول و قابل سرزنش است. شکر را رها کنید و فیبر و پروتئین را به صبحانه‌تان اضافه کنید. آن سوخت روز شما را تأمین می‌کند، سطح کلسترول شما را تحت کنترل نگه می‌دارد و از احتمال بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. آن ممکن است برای چشیدن خیلی عالی نباشد ولی به هر حال خوب است. و سلامتی در اولویت است، موافقید، مگر نه؟ سطح شکر بالا منجر به گلیکاسیون می شود؛ فرآیندی که به انعطاف پذیری و الاستیسیته پوست شما ضربه می‌زند، موجب چین و چروک و پیری زودرس می‌شود. در مورد انبساط کمر از پیژامه خود بپرسید؛ آیا آن احساس راحتی و گشادی می‌کند؟
چنین روشهای قدیمی را دور بریزید و به روشهای جدید به خاطر سلامتی متعهد بمانید؛ چون سلامتی وقتی رفت بازگشت دوباره‌ی آن سخت است. "قدیمی طلا است" و هر بار به دست کشیدن نیاز دارد!



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.