بحث‌های علیه گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین

گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین، امروزه یک موضوع بحث برانگیز است. برخی می‌گویند که به شدت در مورد آن افراط شده است. بیایید نگاهی به بحث‌های آنها بیندازیم.
پنجشنبه، 26 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بحث‌های علیه گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین
بحث‌های علیه گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین، امروزه یک موضوع بحث برانگیز است. برخی می‌گویند که به شدت در مورد آن افراط شده است. بیایید نگاهی به بحث‌های آنها بیندازیم.
تصور کنید: حالا، زمانی در آینده است. محیط زیست بشر تغییر و تحول دراماتیکی را تجربه کرده است. درختان کمیاب شده‌اند و شما می‌توانید آنها را فقط در مکانهایی که به دقت حفاظت شده‌اند به فراوانی پیدا کنید. هوا با ماده‌ی ویژه‌ای پر شده است. میدان دید به شدت کاهش یافته است. اقیانوس وسیع پمپ شده است و آب دریا در کارخانه‌های نمک زدایی مورد بهره برداری قرار گرفته است. ببرها و شیرها منقرض شده‌اند. هیمالیا پوشش برفی خود را از دست داده است. قطب جنوب یک قاره‌ی گرم شده است. بیشتر مناطق آسیا و آفریقا به خاطر آب و هوای خیلی گرم غیر قابل سکونت شده‌اند. سرطان و بیماری‌های ریوی شایع شده‌اند. آب و هوا دمدمی و بی‌ثبات شده است – شما نمی‌دانید از آن چه انتظاری داشته باشید. زمستان سرد با تابستان سوزان دنبال می‌شود که ممکن است پس از آن باران سیل آسا بیاید.
حال می‌ترسید، مگر نه؟
گرم شدن جهانی – این همه هول و ولا در مورد آن چیست؟
از دیدگاه امروز، داستان بالا ممکن است جزو داستان‌های علمی – تخیلی طبقه بندی شود. اما، آن ممکن است آینده‌ی ما باشد که از گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین ناشی شود. گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین، افزایش در دمای جو زمین است که توسط گازهای گلخانه‌ای ایجاد شده است. چیزهای زیادی در مورد گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین گفته و شنیده شده است و بیشتر آن در چند دهه‌ی اخیر گفته شده است. موافقان گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین هشدار می‌دهند که اگر گام‌های جلوگیری فوری برداشته نشوند، این گرم شدن جهانی تأثیر فجیعی بر انسان‌های آینده خواهد داشت. اما بدگوها مخالفت می‌کنند که مشکل خیلی غلو شده است. آنها هم چنین مخالفت می‌کنند که گام‌هایی که برای مقابله با این مشکل برداشته می‌شوند مانع پیشرفت اقتصادی خواهند شد.
برخی بحث‌ها علیه گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین :
• آنها بحث می‌کنند که گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین یک مسئله‌ی کوچک است چون منابع و زمان شایسته و درخور به موضوعات مهمی چون ایدز، تکثیر هسته‌ای و فقر اختصاص داده نشده‌اند.
• حتی بحث می‌کنند که گرم شدن جهانی صرفاً منبع مقرره دانشمندان است. گفته می‌شود که دانشمندان در مورد اثرات گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین اغراق می‌کنند چون به این طریق از شرکت‌های محیط زیست، سرمایه دریافت می‌کنند.
• هم چنین گفته می‌شود که گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین نتیجه‌ی عدم موفقیت مدل‌های آب و هوایی کامپیوتری است. بحث می‌شود که این مدلها قادر نیستند حتی آب و هوای امروز را به طور دقیق پیش بینی کنند پس چگونه می‌توانند تغییر آب و هوایی طولانی مدت را پیش بینی کنند؟
• بحث می‌شود که فعالیت‌های انسانی تنها دلیل گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین نیستند. عوامل دیگری نیز وجود دارند که در گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین سهم دارند.
• هم چنین بدگویان گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین، ادعا می‌کنند که روزنامه‌ها به گرم شدن جهانی شور و هیجان می‌دهند تا روزنامه‌های خود را بفروشند. آنها تصویر گرم شدن جهانی هوا را تحریف می‌کنند در حالی که آن واقعاً به شدیدی مسئله‌ای نیست که آنها مطرح می‌کنند.
• هم چنین مخالفان می‌گویند که چون دانشمندان قبلاً نیز پیش بینی‌های اشتباهی داشته‌اند پس علم و دانشمندان همیشه درست نیستند. شاید آنها در محاسبات خود خطایی داشته‌اند و یا طبق اسناد موجود به نتایج نادرستی رسیده‌اند در نتیجه گرم شدن جهانی هوا را بیشتر از یک مشکل واقعی، مجازی کرده‌اند.
• چون ما گزارشات و اسناد تاریخی طولانی مدت از آب و هوایی که زمین شاهد آن بوده است نداریم پس در نتیجه گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین فقط می‌تواند یک فرضیه باشد.
• بحث می‌شود که بخار آب نقش عمده‌ای در گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین دارد. انتشار انسانی گاز کربن دی اکسید، متان، هیدروکربن‌ها و دیگر گازهای گلخانه‌ای فقط نقش کمی دارند. در واقع، حتی برخی مردم معتقد هستند که گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین یک پدیده‌ی طبیعی است. انسان هیچ نقشی در آن ندارند. فقط محیط زیست ما مسئول آن است.
• داده‌های مربوط به افزایش دما که دانشمندان به عنوان سندی آنها را حفظ می‌کنند چیزی نیست که در مورد آنها نگران باشیم چون افزایش دما در واقع به صورت تدریجی است و بیش از صدها سال طول خواهد کشید. هم چنین، زمین قبلاً گرم‌تر بود؛ آن عواقب زیان آوری بر انسان‌ها نداشته است. پس چرا حالا داشته باشد؟ در واقع مردم بحث می‌کنند که افزایش دما به رشد گیاهان در مناطقی که اخیراً سرد و غیر قابل سکونت هستند کمک خواهد کرد. هم چنین افزایش سطح کربن دی اکسید رشد گیاهان را تحریک خواهد کرد.
• بحث رایج دیگر، علیه گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین صعود ناگهانی در فعالیت خورشید است که موجب گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین شده است نه اثرات پیشرفت و گسترش انسانی.
هر کس می‌تواند درک کند که بیشتر این بحث‌ها علیه گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین واقعاً نادرست و یا غیر حقیقی هستند. افرادی که از این بحثها حمایت می‌کنند منابع مقرره از فعالیت‌ها و صنایعی را دارند که در گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین سهیم هستند. متأسفانه آنها قادر هستند که بخشی از جمعیت را به این عقیده متمایل کنند که گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین یک مسئله‌ی جدی نیست. تلاش‌های جدی برای رفع این افسانه‌ها باید صورت گیرند و زمین را یک مکان بهتر برای زندگی کردن بسازند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.