«ما مي توانيم»

اخيراً محمدرضا باهنر، نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در نشست واحد سياسي جامعه اسلامي مهندسين به تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف پرداخته است سخنان وي را با هم مي خوانيم: ترديدي نيست كه انقلاب اسلامي يك انقلاب بزرگ مردمي و الهي بود و منشاء تحولات ساختاري، فرهنگي و رفتاري درايران نيز منشاء تحول درمنطقه و نظام جهاني شده است.
چهارشنبه، 8 خرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
«ما مي توانيم»
«ما مي توانيم»
«ما مي توانيم»

دستاورد هاي انقلاب اسلامي

اشاره:
اخيراً محمدرضا باهنر، نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در نشست واحد سياسي جامعه اسلامي مهندسين به تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف پرداخته است سخنان وي را با هم مي خوانيم:
ترديدي نيست كه انقلاب اسلامي يك انقلاب بزرگ مردمي و الهي بود و منشاء تحولات ساختاري، فرهنگي و رفتاري درايران نيز منشاء تحول درمنطقه و نظام جهاني شده است.
ارمغان اسلامي براي ملت ايران استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي بود و با پيروزي انقلاب اسلامي ريشه استبداد و اختناق در ايران كنده شد، انقلاب اسلامي ريشه وابستگي به بيگانگان را قطع و نظام جمهوري اسلامي در ايران استقرار يافت كه درآن مردم نقش تعيين كننده دارند و اركان نظام با راي مردم شكل مي گيرد.
تفاوت جمهوري اسلامي ايران با ساير جمهوري ها در اين است كه محتوا و روح اين جمهوري، اسلاميت و ارزش هاي الهي است. ارمغان انقلاب اسلامي براي كشور ما اين بود كه نظامي با راي مردم سركار آمد كه از مشروعيت بسيار بالايي برخوردار است و متكي به حمايت همه جانبه مردم است.
انقلاب اسلامي انسداد سياسي را در ايران شكست و هويت اسلامي و ايراني را به ملت ايران برگرداند و باعث خودباوري، اعتماد به نفس ملي و احساس توانمندي شد و شعار «ما نمي توانيم» را به شعار «ما مي توانيم» تبديل كرد.
پيروزي انقلاب اسلامي شاهد تحقق آرمان هاي تاريخي ملت ايران مبتني بر جبران عقب ماندگي هاي علمي بوديم و امروز ايران با دستاوردهاي بزرگي كه در زمينه هاي علمي، فني، پزشكي و هسته اي به دست آورده است در مسير پيشرفت گام برمي دارد.
با مقاومت ايران اكنون آژانس هسته اي نيز درگزارش هاي خود در صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران صحه گذاشته و اذعان مي كند كه در ايران فناوري هسته اي بومي شده است و نمي توان اين فناوري را از ملت ايران گرفت.
با پيروزي انقلاب اسلامي نفوذ بيگانگان به ويژه آمريكا و اسرائيل در ايران قطع شد و آمريكا ناگهان احساس كرد مهم ترين پايگاه خود را در منطقه از دست داده است، انقلاب اسلامي جاسوسان آمريكايي را همانند تفاله به بيرون انداخت و تلاش هاي آمريكا براي آسيب رساندن به اين انقلاب نتيجه معكوس داد.
انقلاب اسلامي باعث شد كه ريشه ظلم و نابرابري در ايران خشكانده شود و همه مناطق كشور توسعه يابد و منافع كشور در همه نقاط ايران به ويژه در مناطق محروم عادلانه توزيع شود.
پس از انقلاب براي اولين بار در تاريخ ايران تجاوز بيگانگان با پايمردي رزمندگان اسلام رفع شد و ضمن حفظ تماميت ارضي كشور، سازمان ملل متحد رژيم صدام را آغازكننده و متجاوز در جنگ معرفي كرد.
ديكتاتور عراق كه به ايران تجاوز كرد و مردم عراق را به خاك و خون كشيد آنچنان گرفتار ذلت شد كه كشور خود را در اختيار بيگانگان قرار داد و با ذلت به چوبه دار آويخته شد و در مقابل ايران مسير پيشرفت را به سرعت در همه جوانب طي مي كند.
در سطح منطقه، آمريكايي ها مي خواستند خاورميانه بزرگ درست كرده و الگوي اسرائيل را به كل منطقه وكشورهاي اسلامي توسعه دهند و حكومت هايي سركار بياورند كه حافظ منافع امريكا باشند اما با شكست طرح خاورميانه بزرگ آمريكا، اين منطقه به مركز خيزش هاي مردمي عليه آمريكا تبديل شد.
همان گونه كه حضرت امام راحل در ابتداي جنگ تحميلي اعلام فرموده بودند آمريكا را در منطقه شكست خواهيم داد، امروز شاهد شكست هاي آشكار آمريكا در منطقه هستيم و روياي شكست ناپذيري ارتش اسرائيل با مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان باطل شد و نه تنها تلاش هاي آمريكا به نتيجه نرسيده است بلكه امروز تداوم موجوديت رژيم صهيونيستي به شدت مورد ترديد قرار گرفته است.
امروز آرمان تشكيل دولت فلسطين با راي مردم اين سرزمين اعم از مردمي كه در فلسطين اشغالي زندگي مي كنند و آوارگان فلسطيني كه در كشورهاي مختلف پراكنده شده اند به يك هدف قابل دسترسي تبديل شده است.
امروز ملت هاي جهان متوجه شده اند كه ريشه مشكلات زير سر رژيم اسرائيل و ريشه مشكلات جهان هم زير سر آمريكاست و حضرت امام خميني(ره) زماني اين مسئله را مطرح كردند كه به ذهن
هيچ كس خطور نمي كرد و حتي آمريكا نوعي مشروعيت در ذهن بعضي دولت ها و ملت ها داشت و عده اي تصور مي كردند آمريكا مي تواند مشكلات آن ها را حل كند.
در دهه اول انقلاب خط امام در كشور تثبيت و ثبات سياسي پديد آمد و توانستيم يك جنگ تحميلي هشت ساله را با موفقيت پشت سر بگذاريم. در دهه اول انقلاب نيز زيرساخت هاي كشور ساخته و ويراني ها آباد و زمينه براي توسعه كشور فراهم شد.
در دهه سوم انقلاب اسلامي نيز شاهد پيشرفت هاي منطقه اي و جهاني ايران بوديم به اذعان ناظران سياسي در اواخر دهه سوم انقلاب، ايران به عنوان بازيگر اصلي منطقه به يك قدرت تعيين كننده تبديل شده است.
يكي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي اين است كه اسلام سياسي به عنوان گفتمان غالب در دنياي اسلام مطرح و ليبراليسم و سكولاريسم را به چالش طلبيده است.
كساني كه حاكميت بلامنازع ليبرال دموكراسي را مطرح مي كردند، امروز به قول سكولاريسم و گسترش گفتمان اسلامي سياسي اذعان مي كنند و به نظر مي رسد برخلاف نظريه پايان تاريخ فوكوياما كه معتقد بود ليبرال دموكراسي بر جهان حاكم مي شود شاهد افول مقبوليت ليبرال دموكراسي و گرايش ملت ها به معنويت و بازگشت به دين و وحي الهي هستيم.
يكي از ويژگي هاي انقلاب اسلامي اين بود كه توانست سريعا رشد كرده و نيازهاي خود را تامين و آفت ها، آسيب ها و موانع را رفع كند.
در دهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي شاهد فروپاشي دو قطبي بوديم و امروز شاهد شكل گيري نظام چند قطبي هستيم كه مهمترين قطب آن جهان اسلام است.
پايان بخشيدن به ترورهايي كه در اوايل انقلاب انجام مي شد، پشت سرگذاشتن جنگ هشت ساله و محاصره اقتصادي، خنثي كردن طرح هاي براندازانه آمريكا، مديريت بحران در مسئله انرژي هسته اي و پشت سرگذاشتن توطئه نيروهاي تجديدنظرطلب نمايانگر توان بالاي نظام جمهوري اسلامي ايران در مديريت بحران و تبديل تهديدات به فرصت ها بوده است.
در نيمه دوم دهه 70 جرياني مي خواست مسير انقلاب اسلامي را در جهت تحقق اهداف آمريكا مبني بر فروپاشي نظام از درون منحرف و از طريق انقلاب رنگي اهداف براندازانه خود را تحقق بخشند اما امروز در بيست و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي شعارهاي حضرت امام راحل توسط نسل جوان با طراوات و شادابي بيشتري پي گيري مي شود.
انقلاب اسلامي آن چنان تواني دارد كه تجديدنظرطلبي متمايل به خارج و سكولاريسم، تفرقه افكني، دامن زدن به مسائل قومي و مذهبي را مهار و مديريت كرده است و يقينا موانع و مشكلاتي را كه در آينده دشمنان ايجاد خواهند كرد با قدرت وهوشياري خنثي خواهد كرد.
بنابراين براي نسل انقلاب بايد مسير را به گونه اي آماده كرد كه اين نسل بتواند راه انقلاب را ادامه داده و از دستاوردهاي انقلاب اسلامي پاسداري كند.
انقلاب اسلامي الگوهاي بسيار مناسبي از نظر ساختار حكومتي، اعتماد به نفس ملي، پيشرفت هاي علمي با تكيه بر توان خودي و مقاومت در برابر توطئه ها به آزاديخواهان جهان ارائه داده است.
كسب استقلال سياسي يكي از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي است و كسب استقلال اقتصادي سخت تر از استقلال سياسي و كسب استقلال فرهنگي سخت تر و پيچيده تر از استقلال اقتصادي است.
بايد فرهنگ انقلاب اسلامي را در جامعه تعميق بخشيم تا الگوي موفقي به جهان ارائه دهيم؛ چرا كه مهمترين قدرت انقلاب اسلامي قدرت نرم و قدرت فرهنگي آن است.
بنابراين از همه رسانه ها به ويژه رسانه ملي تشكر مي كنيم كه تلاش هاي زيادي را براي معرفي فرهنگ انقلاب اسلامي و حفظ حضور مردم در صحنه انجام مي دهند.
از سويي رسانه ملي در ساخت و پخش سريال ها نبايد تحت تاثير جوسازي هاي برخي سياهي ها را برجسته كند. در ساخت سريال مي توان با استفاده از الگوهاي مثبت ايثار، عطوفت و مهرباني اسلام، انقلاب و نظام، سريال هاي جذاب توليد كرد.
در شرايطي كه با تهاجم فرهنگي مواجه هستيم بايد در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه استقلال خود را حفظ كرده و مرعوب نشويم و الگوهاي مثبت خود را ترويج كنيم.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.