خرید دیرگداز از چین

دنیای دیرگداز به طور چشمگیری در طی دهه ی گذشته، تغییر کرده است. این مسئله به خاطر اثر فاکتورهای متعدد مانند ادغام ها مشارکتی، ورود اینترنت و ورود قابل توجه چین به صحنه ی این صنعت، ایجاد شده است. ادغمام های ایجاد شده
دوشنبه، 21 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خرید دیرگداز از چین
خرید دیرگداز از  چین

 

مترجم: حبیب الله علیخانی
منبع:راسخون




 

مقدمه

دنیای دیرگداز به طور چشمگیری در طی دهه ی گذشته، تغییر کرده است. این مسئله به خاطر اثر فاکتورهای متعدد مانند ادغام ها مشارکتی، ورود اینترنت و ورود قابل توجه چین به صحنه ی این صنعت، ایجاد شده است. ادغمام های ایجاد شده در بسیاری از موارد مانند حذف برخی از برندها و محصولات شناخته شده، کاهش نیروی کار در بخش تولید دیرگدازها، افزایش سرانه ی کار و تغییر در عملیات های خرید مشتریان، ایجاد شده است. عملیات های خرید موجب کاهش هزینه ها و مزیت های اقتصادی شده است. اینترنت به طور گسترده موجب شده است تا میزان فروشندگان و دلال های بخش دیرگداز که برای خریداران موجود می باشند، افزایش یابد و بنابراین، این مسئله موجب افزایش قابلیت تغییر در عملیات های خرید با جهانی سازی بازار دیرگداز شده است. این مسئله همچنین موجب افزایش فرصت برای ارتباطات ثابت و خریدهای آنلاینی شده است که این مسئله همچنین موجب شده است که پیشنهادهای نامطلوبی در سرتاسر دنیا برای مشتریان وجود داشته باشد. اگر تنها قیمت برای خریداران مهم باشد، بدین صورت، پتانسیل ایجاد مسائل مربوط به کیفیت دیرگدازها، افزایش می یابد. این مسئله به طور مستقیم بر روی عمر مفید این دیرگدازها، اثرگذار است.
خرید دیرگداز از  چین
و بزرگترین تغییر ممکنه در دیرگدازها، بوسیله ی چین ایجاد شده است. این کشور امروزه بزرگترین استفاده کننده، تولید کننده و صادرکننده ی دیرگداز در دنیاست. شکل 1 یک افزایش در تولید فولاد و دیرگداز را در چین از سال 2000 نشان می دهد. تولید فولاد به این دلیل در این تصویر نشان داده شده است که صنعت فولاد، بزرگترین مصرف کننده ی دیرگداز در چین (و دنیا) است. در چین، این صنعت حدود 75 % از دیرگداز تولید شده در سال را مصرف می کند و بنابراین، بزرگترین نیروی محرکه ی این صنعت به شمار می آید. از سال 2000 به بعد، میزان فولاد و دیرگداز تولید شده بوسیله ی چین، به ترتیب به میزان 284 % و 434 % (بر حسب واحد تن) افزایش داشته است. در سال 2007، میزان تولید دیرگداز در چین برابر با 33.9 % میلیون هزار کیلوگرم بوده است که این میزان 14 برابر ایالات متحده ی آمریکا و 31 برابر ژاپن می باشد و صادرات دیرگداز چین توجه استفاده کنندگان دیرگداز در سرتاسر جهان را به خود اختصاص داده است. علت عمده ی این مسئله، قیمت های به نسبت پایین این دیرگدازهاست. شکل 2 نشاندهنده ی قیمت متوسط دیرگدازها بر واحد تن دیرگداز تولیدی در چین است که در مقایسه با قیمت های موجود در ایالات متحده ی آمریکا و ژاپن، بیان شده است. به طور متوسط، دیرگدازهای چینی دارای قیمتی است که به طور متوسط 2.3 % و 3.3 % کمتر از ایالات متحده ی امریکا و ژاپن است. این مسئله نشاندهنده ی صرفه جویی قابل توجه در زمینه ی استفاده از این دیرگدازها می باشد. اما تشخیص صرفه جویی در زمینه ی خرید محصول های دیرگداز چینی، باید با استفاده از یک برنامه ریزی مناسب، ارزیابی گردد. این صرفه جویی به خاطر جنبه های مختلفی از جمله موانع زبانی، فرهنگی، ویژگی ها، روش های آزمون، رویه ی تولید، کیفیت های متغیر، بسته بندی و حمل و نقل، رویه ی حمل و نقل در چین، قابلیت حمل و نقل با کشتی و ... ایجاد شده است. این مقاله به طور خلاصه برخی از این موضوعات را در صنعت دیرگدازهای مورد استفاده در صنعت شیشه، آدرس دهی می کند.
خرید دیرگداز از  چین

پیش زمینه های مربوط به چین

بررسی های ما در مورد صنایع دیرگداز در چین، از یک بازدید سه هفته در سال 1983 شروع شد. از این زمان به بعد، ما 21 بار به چین سفر کردیم و از آزمایشگاه ها، کارخانه ها، انستیتوها، معادن و سایر بخش های چین، بازدید کردیم. این مکان ها در 30 شهر این کشور قرار داشت. بنابراین، این مقاله مشاهده های شخصی و تجربیات ما در چین است که شامل بررسی ها و آزمون های انجام شده در صنعت دیرگداز چین می باشد.
یک تغییر در چین، تغییر در جهان است. در واقع، در مورد مک دونالد در چین، باید گفت که فرصت های موجود برای این شرکت در چین، نامحدود است اما این مسئله اجباری نیست و همانگونه که مدیر اجرایی تجارت چین گفته است، شما نیازمند این هستید که با چین در ارتباط باشید. این کشور با مرتبطین خود کار می کند. اگر شما یک فرد خارجی باشید، شما نیاز دارید تا به افرادی کمک کنید که به شما در مورد مشتری ها و طرز فکر چینی ها، آموزش دهند و به شما کمک کنند تا در مورد این سیستم، اطلاعات کسب کنید. برای دیرگدازها و سایر محصولات عمومی (مانند خمیردندان، اسباب بازی، شکلات و ...)، این گاهی شوک آور است که بخواهید در مورد فرایندهای کیفی ضعیف فکر کنید. در چین این متداول است که محصولاتی دریافت می کنید، همان چیزی هستند که سفارش داده اید. این مسئله بیشتر به خاطر این است که یا کارخانه نمی تواند چیزی را تحویل دهد و یا اینکه تعریف محصول به خوبی واضح نیست. بنابراین، برای صحبت کردن در مورد مزیت های کامل چین، این مهم است که با افراد با سوادی مشورت گردد. این افراد باید تجربه های خوبی در زمینه ی تجارت و موضوعات فرهنگی مختلف، داشته باشند. یک فاکتور اصلی در تأمین دیرگداز از چین، یافتن یک شرکت خوب است و به دلیل اینکه چین، کشوری بزرگ است و دارای تنوع قیمتی، کیفیتی و قابلیت تولید مختلف می باشد. این مسئله وظیفه ی خطیری است. برای مثال، هیچ اطلاعات مناسبی در مورد صنایع وجود ندارد و تأییدیه های ایزو دارای کیفیت مشابه با تأییدیه های غربی نیستند و فروشندگان ممکن است قادر به ویژگی های مناسب مربوطه را دریافت کنند و نتایج آزمایشگاهی مستقل، ممکن است قابل اطمینان نباشند. مزیت های هزینه ای زیادی بواسطه ی خرید از چین بدست می آید اما این ضرروی است که در بدانیم که قوانین اساسی در این خریدها، متفاوت است و مسائل منجر به حصول بهترین نتیجه نخواهد شد. در بیشتر موارد، این ترجیح داده می شود که با یک شریک بومی چین کار شود، اگر چه برخی شرکت ها تلاش می کنند تا به صورت تجربی و مستقیم با فروشندگان در تماس باشند. وقتی در چین خرید انجام می دهید، این عاقلانه است که در ذهن خود این عبارت را در نظر بگیرید که "هر چه پول بدهید به همان اندازه هم آش می خورید". با توجه به این مسئله می توانید میزان مشکلات پیش آمده در این زمینه را به حداقل برسانید.

صنایع دیرگداز چین

این تخمین زده شده است که تا بیش از 2000 شرکت دیرگداز در چین در حال فعالیت می باشند. این شرکت ها اکثراً شرکت های کوچک هستند. دولت چین تلاش هایی را به منظور کاهش تعداد این شرکت ها آغاز کرده است. البته این مسئله در واقع نشاندهنده ی افزایش کیفیت دیرگدازها نمی باشد. خصوصی سازی با حذف بدنه های دولتی، موجب حذف شرکت های ضعیف تر می شود. جامعه ی شرکت های دیرگداز چین (ACRC) بیش از 190 شرکت را در لیست خود آورده است، در حالی که این مسئله به احتمال زیاد نشاندهنده ی حذف تعداد قابل توجهی از شرکت ها ضعیف مشغول به کار در زمینه ی دیرگداز در چین می باشد.
مشاهده های کلی زیر در بسیاری از شرکت های دیرگداز چینی انجام شده است. در واقع این مشاهده ها نشاندهنده ی این است که در زمان خرید از این شرکت های چینی، موضوعات اندکی وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد:
• شرکت های بسیاری وجود دارند که هنوز کامپیوتری نشده اند. بنابراین، برنامه ریزی ها، ارزیابی مواد اولیه، برگه های ثبت شده در مورد تولید، کنترل کیفیت، لیست موجودی انبار، گزارش های مربوط به آزمون های انجام شده و ... معمولاً به صورت دستی تهیه می شوند.
• شیمی مواد اولیه ی ورودی به کارخانه ها ممکن است مورد ارزیابی قرار نگیرند.
• خردایش، آسیاب کاری و مخلوط کردن مواد اولیه در داخل محیط های فلزی انجام می شود و بنابراین، آلودگی های فلزی ممکن است وارد بچ مواد اولیه شود.
• تهیه ی بچ ممکن است نیازمند توزین کردن باشد تا بدین صورت تغییرات اندکی در ترکیب ایجاد گردد و میزان خطاهای انسانی کاهش یابد.
• ماشین های مربوط به کوره های تونلی، با استفاده از کارت های دست نوشته، مورد ارزیابی قرار می گیرد.
• به جز برای تخلخل یا دانشیته، استحکام خردایشی و برخی از آنالیزهای شیمیایی، آزمایشگاه های کارخانه ها معمولاً به ندرت استفاده می شوند.
• ظرفیت تولید بیشتر انواع مخصول های دیرگداز افزایش یافته است.
• تعداد کارگران مورد استفاده در حال کاهش است و شرکت هایی که در بخش های روستایی واقع شده اند، در زمینه ی جذب و تعلیم کارگران، با مشکل مواجه هستند زیرا فرصت های شغلی در بخش های شهری با سختی بیشتری پر می شود و همچنین دستمزد در بخش های شهری، بالاتر است.
• قطع برق می تواند موجب از بین رفتن کنترل و پیوستگی تولید شود.
• این شرکت ها عادت کرده اند تا با مشتریان چینی کار کنند. ویژگی اصلی این مشتریان این است که انحراف قابل توجهی در ویژگی ها و استانداردهای کیفی مربوط به محصول آنها، وجود دارد. آنها سعی می کنند تا برای مشتریان خارجی نیز مثل مشتریان داخلی عمل کنند.
• کارخانه های چینی سعی خواهند کرد تا بازرسی و ارزیابی از محصول های خود را به تأخیر بیندازند به نحوی که زمان کافی به منظور بررسی کیفیت محصول های آنها وجود نداشته باشد.
• دولت به محموله های حمل شده با قطار، اولویت بیشتری در برنامه ریزی خود داده است.
• این به نظر می رسد که معیار ایزو در چین قابل خریداری است و از این رو معیار مناسبی برای ارزیابی نیست.

دیرگدازهای صنعت شیشه

نرخ مصرف دیرگدازهای مورد استفاده در صنعت شیشه، در حدود 5 کیلوگرم بر تن شیشه تولید شده، می باشد. این رقم به طور قابل توجهی در طی دهه های گذشته کاهش یافته است که علت این مسئله افزایش عمر دیرگداز ها می باشد. عمر این دیرگدازها در سال 1980، تنها 6 سال بود و این عمر در طی سال ها افزایش یافته و اکنون این عمر برای تولید شیشه های بطری، 11 سال و برای شیشه های فلوت، 13 سال می باشد. صنعت شیشه در حدود نیم میلیون هزار تن دیرگداز را در هر سال مصرف می کند. که 45 % از این میزان، محصولات ریخته گری شده از حالت مذاب، و بقیه ی آن، محصولات بازی، آلومینوسیلیکاتی، سیلیسی و سایر مواد دیرگدازی می باشد. محصولات دیرگدازی که در تماس مستقیم با شیشه هستند، دارای سایش قابل توجهی هستند. این دیرگدازها در دیواره های کناری، کف، بخش گلویی، ری ژنراتور و ابرساختار، قرار گرفته اند.
دیرگدازها به طور نرمال بیشتری بخش یک کوره را تشکیل می دهند و به همین دلیل است که ما می فهمیم چرا دیرگدازهای چینی توجه زیادی را به خود اختصاص داده است. در واقع در زمان تعمیر، وزن قابل توجهی دیرگداز، مورد استفاده قرار می گیرد. این مشخص است که استفاده از دیرگدازهای با کیفیت بالا، موجب می شود که عمر مفید کوره را بالا ببریم. از این رو، دیرگدازهای ارزان قیمت چینی، ممکن نیست قادر باشند تا الزامات مربوط به کارایی / هزینه را برطرف کنند و بنابراین، این مسئله باید در زمان استفاده از آنها، مد نظر قرار گیرد. اما مواردی وجود دارد که در آنها نیاز است تا آنالیز دقیقی بر روی اثربخشی این دیرگدازها، انجام شود، تا بدین صورت اطمینان حاصل گردد که این دیرگدازها، کیفیت مناسبی دارند و از این رو، استفاده از آنها منطقی است. و همانگونه که در زیر بدان اشاره شده است، چندین تولیدکننده ی عمده ی مواد دیرگداز ویژه ی صنعت شیشه در چین وجود دارد. این افراد از تکنولوژی خارجی استفاده می کنند و از جمله فروشندگان پیش گام در دنیا مطرح هستند، که به موجب این مسئله، موضوع های مرتبط با کیفیت و هزینه، ممکن است به عنوان یک مسئله ی با اهمیت کمتر مطرح باشد. دیرگدازهای تولیدی بوسیله ی این شرکت ها، دارای کیفیتی برابر با دیرگدازهای سایر کشورهاست در حالی که قیمت آنها پایین تر است.
بنابراین تولیدکنندگان شیشه انتخاب گسترده ای در زمینه ی تأمین دیرگدازهای مصرفی خود دارند. این تولیدکنندگان دیرگدازها را مورد ارزیابی قرار می دهند تا اطمینان حاصل کنند که این دیرگدازها، دارای کارایی مناسبی هستند.

انواع محصول های تولیدی و مقایسه ی آنها

انواع اصلی دیرگدازهای تولیدی در چین، شامل محصولات ریخته گری شده از حالت مذاب، سیلیسی، آلومینوسیلیکاتی، بازی و دیرگدازهای بی شکل می باشد. دیرگدازهای ریخته گری شده، شامل AZS با 33 % زیرکونیا، AZS با 36 % زیرکونیا، AZS با 41 % زیرکونیا، AZSC با افزودنی اکسید کروم و دیرگدازهای با زیرکونیای بالا (بالاتر از 90 % زیرکونیا) می باشند. ظرفیت کنونی برای تولید دیرگدازهای ریخته گری شده از حالت مذاب در چین، 80000 تن می باشد. سایر محصول های ریخته گری شده ی از حالت مذاب، شامل دیرگدازهای AZS با میزان نشتی پایین (17 % زیرکونیا)، چک کننده های صلیبی شکل، آلومینای آلفا- بتا و برخی از آنها نیز از جنس آلومینای بتا ساخته می شوند.
دو شرکت سرمایه گذاری مشترک در چین وجود دارد که از تکنولوژی خارجی به منظور تولید محصول های ریخته گری شده از حالت مذاب، استفاده می کنند. این شرکت ها دو تولید کننده ی پیشگام در نظر گرفته می شوند. همچنین کارخانه هایی وجود دارد که با سرمایه گذاری خارجی ساخته شده اند اما تکنولوژی آنها داخلی است و به عنوان تولیدکنندگان لایه ی دوم، مطرح هستند. و همچنین بسیاری از شرکت های چینی وجود دارند که در طبقه بندی، در سطوح پایین تری واقع شده اند. بنابراین، وقتی از چین دیرگداز می خرید، این بهتر از که در مورد تولید کننده اطلاعات داشته باشید و همچنین رتبه ی این شرکت در بین شرکت های چینی را نیز بدانید. با این کار می توانید قیمت و کیفیت محصولی را که می خواهید خریداری کنید، مورد ارزیابی قرار دهید و بدین شکل اطمینان کسب می کنید که این دیرگدازها دارای کیفیت ثابت و مناسبی هستند. یک مقایسه در مورد چند شرکت چینی تولید کننده ی AZS در جدول 1 نشان داده شده است.
خرید دیرگداز از  چین
داده های جدول 1 نشاندهنده ی این است که محصول های دیرگداز AZS چینی دارای دانسیته ی کمتر و تخلخل بیشتری نسبت به هم خانواده های خارجی خود هستند. و این جالب توجه است که برای تولید کننده ی چینی A، دانسیته ی گزارش داده شده برای محصولات دیرگداز AZS (در تمام موارد)، کمتر از استاندارد چینی است. این مسئله دلیل این مطلب است که چرا یک خریدار باید از یک متخصص دیرگداز در زمان خرید دیرگدازهای از شرکت های چینی، استفاده کند و نه از اطلاعات مربوط به قیمت و در دسترس بودن این دیرگدازها.

بهبود دیرگدازهای چینی

شکل 3 یک نشانه ی بصری در مورد بهبودهای قابل توجه در محصولات دیرگداز چینی در طی زمان است. این مسئله به دلیل افزایش تجربیات بخش تولید، ایجاد شده است. این داده ها، مستنداتی در مورد این مسئله ارائه کرده اند که بهبود در دیرگدازهای مورد استفاده در ساخت شیشه، در طی زمان ایجاد شده است. همچنین تجربیات ما نشان داده است که در طی زمان، بخش R&D این شرکت ها، دانش فنی و کاربرد علم و تکنولوژی، موجب شده است تا دیرگدازها به طور قابل توجهی بهبود خاصیت دهند.بررسی و آزمون های انجام شده بر روی بلوک های AZS چینی
خرید دیرگداز از  چین
فرصت مشاهداتی محصولات و بررسی بلوک های AZS مورد استفاده در کوره های چین در سال 2008، اطلاعات ارزشمندی در موورد خرید محصولات دیرگداز در چین به ما می دهد. دانستن این مسئله دغدغه هایی در زمینه ی کیفیت، ابعاد، مربع بودن، شرایط سطحی، عیوب داخلی، خواص، شیمی و ... ایجاد می کند. یک برنامه ریزی برای بررسی این محصولات توسعه یافته است که در واقع شامل آزمون های صوتی می باشد و بوسیله ی آنها، این مسئله مورد تأیید قرار می گیرد که این دیرگدازها قبل از حمل و نقل به کشور مقصد، دارای کیفیت مناسبی هستند. برخی افراد این مطلب را بیان کرده اند که آزمون های صوتی برای بلوک های AZS تولید شده با روش ریخته گری از حالت مذاب، مناسب نیستند اما این مسئله فهمیده شده است که این بهتر است که بلوک ها را با هم مقایسه کنیم و بدین صورت فرصت به منظور بررسی ساختار داخلی را به صورت غیر مخرب، پیدا خواهیم کرد. در ادامه برخی از تجربیات بدست آمده، منتقل شده است. این مسئله نشاندهنده ی این است که برخی فاکتورها بر روی کیفیتی بلوک های AZS تولید شده با روش ریخته گری از حالت مذاب، اثر دارند.

تهیه ی بچ ماده ی اولیه

آماده سازی بیشتر بچ های مورد استفاده در ساخت AZS ها، مورد ارزیابی قرار گرفته است. این فهمیده شده است که مواد خام (آلومینا، زیرکن، بادولیت و کربنات سدیم) باید از لحاظ ترکیب شیمیایی، اندازه ذره و رطوبت، کنترل شوند. همچنین توزین دقیق مواد اولیه نیز یکی از کارهای مهم در این زمینه می باشد.

افزودن AZS بازیافت شده به بچ ها

قطعات با اندازه ی استاندارد از مواد AZS بازیافت شده، به هر بچ مذاب اضافه می شود. اندازه ی این مواد، 8-10 اینچ می باشد. این قطعات بسیار بزرگ هستند و بدین علت به طور کامل ذوب نمی شوند و موجب ایجاد بخش های غیر هموژن در داخل ریزساختار می شوند. بر حسب نیاز، تولیدکنندگان اندازه ی این ذرات را به زیر 4 اینچ می رسانند.

اکسیداسیون مذاب AZS

اکسیداسیون مذاب AZS به طور دستی انجام می شود، بدون هیچ سنسور یا گیجی. از این رو، این جنبه از فرایند متحمل تغییرات قابل توجهی می شود و بنابراین، یک موضوع باقیمانده در زمینه افت ویژگی ها و کیفیت محصول نهایی است.

سرد کردن شمش های AZS در قالب

مواد ذوب شده در داخل قالب ها ریخته می شوند و سپس به یک ناحیه ی خندق مانند انتقال می یابند تا بدین صورت به طور مناسب سرد شوند. این ناحیه نه تحت حرارت دهی و نه تحت سرد کردن قرار دارد بنابراین، نرخ و شرایط سرمایش، به محیط وابسته می باشد. کارگران شاغل در این بخش، اذغان کرده اند که سرد کردن سریع تر یا استفاده از هوای سرد تر موجب ایجاد ترک های بیشتری بر روی سطح بلوک های AZS می شود. این واضح است که سرد کردن کنترل شده ی غالب می تواند به کاهش ایجاد ترک بر روی بلوک ها، کمک کند و موجب بهبود کیفیت و بازده فرایند می شود.

کندن قالب

کنده شدن قالب به منظور حصول بلوک های AZS به صورت دستی انجام می شود. کارگران کار سختی را با استفاده از چکش های آهنگری انجام می دهند که این مسئله به ندرت منجر به آسیب دیدن آجرها نیز می شود و بازده را کاهش می دهد.

بازرسی بلوک های AZS

بازرسی تانک AZS و بلوک های گلویی که با توجه به موقعیت آنها در کوره، انجام شده است، نشاندهنده ی این است که این بلوک ها به خوبی با هم فیت می شوند. ابعاد و مربع بودن آنها یکی دیگر از شاخص های مهم این بلوک ها می باشد. بلوک های متعددی دارای ترک های شبکه ای هستند اما این ترک ها در تماس با مذاب شیشه نیستند و از این رو، وجود آنها در برخی مواقع اشکالی ندارد.

آزمون صوتی غیر مخرب برای بلوک های AZS

اندازه گیری ها با استفاده از صوت، در لبه ها و ضخامت وسط بلوک ها انجام می شود. در بلوک های مورد استفاده در تانک، این اندازه گیری ها، در یک گستره واقع شده اند. نتایج متوسط برابر با 21533 و 19799 ft/sec برای لبه ها و وسط بلوک، می باشد. هیچ کدام از قرائت های بدست آمده برای بلوک ها، نشاندهنده ی یک تفاوت قابل توجه در سرعت صوت در این قطعات نیست اما تفاوت در این دو سرعت، نشاندهنده ی این است که ناحیه ی وسطی بلوک دارای دانسیته ی کمتری است و ممکن است تخلخل بالاتری نسبت به لبه ها داشته باشد. این تفاوت ساختاری به احتمال زیاد یک اثر حاصله از فرایند ریخته گری است.
5 بلوک بوسیله ی آزمون صوتی، مورد بررسی قرار گرفتند و بدین صورت اثر ریخته گری بر روی خواص بلوک ها، بررسی شده است. قرائت های مربوط به آزمون صوتی انجام شده بر روی بلوک ها با ضخامت 120 mm در زیر آورده شده است:
خرید دیرگداز از  چین
یکی از بلوک های الکترودی، بازکشت داده شده است که علت این مسئله وجود ترک باز قابل رویت بر روی آن بوده است. دوتای دیگر از این بلوک ها، امکان ترک خوردن داشتند که ترک های آنها با ملات پر شد. این دو بلوک تحت آزمون صوتی قررار گرفتند تا بدین صورت خواص آنها در بخش ترک دار، مورد بررسی قرار گیرند. نتایج زیر از این بلوک ها بدست آمده است:
خرید دیرگداز از  چین
آزمون صوتی یک روش مؤثر در بررسی پیوستگی بلوک های AZS می باشد و توانایی مقایسه ی ساختاری آنها و تعیین ترک داخلی و حفره را مقدور می سازد. عموماً این مشاهده شده است که این قرائت ها می توانند تا 20000 ft/sec افزایش یابند که این مسئله نشاندهنده ی افت یکپارچگی در ماده می باشد. اما آزمایشات بیشتر برای بررسی و تشخیص روش های بهبود دهنده برای این بلوک ها، ضروری است.

نتیجه گیری

امروزه زمان بی همتایی در زمینه ی صنعت دیرگداز در چین و جهان است. اثر چین بر روی دنیا موجب شده است تا همه ی بخش های دیرگداز، تحت اثر قرار گیرد. این صحیح است که صرفه جویی مؤثر در هزینه ها، می تواند با خرید دیرگدازهای چینی، ایجاد شود. اما برای تشخیص این مسئله که آیا واقعاً استفاده از این دیرگدازها موجب صرفه جویی می شود، باید برنامه ریزی و بررسی زیادی انجام شود. بدون آگاهی کامل در مورد ریسک های موجود، یک برنامه در مورد جلوگیری از بروز این ریسک ها که تنها بر اساس قیمت، تصمیم گیری کند، با مشکل مواجه می شود. این مسئله موجب می شود تا دیرگدازهای با کیفیت پایین نصب شوند و این مسئله منجر به شکسته شدن دیرگدازها، افزایش هزینه های نگهداری و تعمیرات و ... می شود.
این مقاله گزارشی در مورد مقایسه ی خواص دیرگدازهای AZS چینی و خارجی ارائه کرده است و نتایجی ارائه کرده است که بر طبق آنها، مشخص می شود که چرا باید اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه به دلیل خرید محصولات بی کیفیت برخی از شرکت های چینی، انجام داد. این مهم است که بدانید، چرا معیار بررسی و آزمون، مانند دانسیته، ریزساختار، آنالیز شیمیایی، انبساط گرمایی، میزان تراوش مواد از بلوک باید انجام شود. در واقع انجام این آزمون ها موجب می شود تا بهترین ارزیابی و مقایسه در مورد دیرگدازها انجام شود. بر اساس تجربیات ما در زمینه ی تولید بلوک های AZS در کارخانه های چینی در سال 2008، این فهمیده شده است که فاکتورهای مخلتفی بر روی یکپارچگی و کیفیت این آجرها، اثر دارند. اگر چه برخی از افراد اعتقاد دارند که آزمون صوتی برای دیرگدازهای AZS قابل استفاده نیست، نتایج مربوط به این آزمون بر روی دیرگدازهای چینی، نشاندهنده ی این است که این آزمون به طور مناسبی برای بررسی غیر مخرب این این بلوک ها، مفید می باشد.
علاوه بر فرصت های خرید دیرگدازهای در چین، فرصت های زیادی برای بررسی و تحقیقات در زمینه ی صنعت شیشه در این کشور، وجود دارد. این مسئله شاید موجب افزایش تمایل شرکت ها به منظور سرمایه گذاری در زمینه ی تحقیقات در این کشور شود.
استفاده از مطالب این مقاله با ذکر منبع راسخون، بلامانع می باشد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.