گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین و جنگل زدایی

علل و نتایج جنگل زدایی چیست؟ گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین چیست؟ آن چگونه به جنگل زدایی مرتبط است؟ بیایید تا پاسخ را بیابیم.
يکشنبه، 27 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین و جنگل زدایی
گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین و جنگل زدایی

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

علل و نتایج جنگل زدایی چیست؟ گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین چیست؟ آن چگونه به جنگل زدایی مرتبط است؟ بیایید تا پاسخ را بیابیم.
درختان در تعادل اکو سیستم نقش حیاتی دارند. جنگل زدایی، فرآیند قطع درختان برای ایجاد فضا برای چراگاه و یا صنایع و خانه‌ها به خاطر افزایش دائمی جمعیت انسان است. قطع بی‌رویه درختان برای مصارف شهری و اهداف دیگر برای تعادل محیط زیست مضر است. بدون شک می‌توان گفت جنگل زدایی تأثیرات مخرب متعددی بر روی محیط زیست دارد.
یکی از زیان‌های مهم جنگل زدایی این است که چرخه‌ی آب را به هم می‌ریزد. درختان مسئول بخار شدن آب از خاک و آزاد شدن رطوبت به درون جو هستند. جنگل زدایی موجب اختلال در چرخه‌ی آب می‌شود و باعث می‌شود که محیط زیست خشک‌تر شود. تغییر آب و هوایی یک نتیجه‌ی سخت قطع بی‌رویه درختان است. جنگل‌ها کربن جوی را در طول فرآیند فوتو سنتز به دام می‌اندازند. درختان کسر عمده‌ای از کربن جو را در بردارند.
تمیز کردن پوشش جنگلی تأثیر منفی بر روی محیط زیست دارد. آن منجر به افزایش مقدار کربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای در محیط زیست می‌شود. سوزاندن جنگل‌ها باعث انتشار مقدار زیادی گاز کربن دی اکسید به درون هوا می‌شود. کربن دی اکسید و دیگر گازهای گلخانه‌ای مثل اکسیدهای نیتروژن و متان به خاطر به دام انداختن گرمای جوی مشهور هستند در نتیجه دمای متوسط سطح زمین را افزایش می‌دهند. این افزایش در دمای نزدیک به سطح زمین و اقیانوس‌ها به عنوان گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین مطرح می‌شود.
افزایش دمای متوسط سیاره‌ی ما موجب می‌شود که سطح آب دریاها افزایش یابند. گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین قبلاً شروع شده است و سبب ذوب شدن یخچالها و یخ‌ها در قطب‌ها شده است در نتیجه به افزایش سطح دریا می‌افزاید. این پدیده یک تهدید جدی برای زندگی روی زمین است و این ما هستیم که نیاز داریم تا محاسبات درست را انجام دهیم تا از این آسیب جلوگیری کنیم.
ما نباید فراموش کنیم که درختان به تنوع زیستی در طبیعت می‌افزایند. زندگی حیوانی با نباتات، زنده است. با قطع درختان، ما حیوانات را از منابع غذایی‌شان محروم می‌کنیم و موجب تخریب زندگی حیوانی می‌شویم. آن می‌تواند منجر به انقراض انواعی از گونه‌های حیوانی شود. گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین که عمدتاً توسط جنگل زدایی ایجاد می‌شود بعدها زندگی حیوانی و گیاهی را به خطر می‌اندازد در نتیجه در تعادل طبیعت اختلال ایجاد می‌کند.
گفته می‌شود که مصرف سوخت‌های فسیلی و سوزاندن نفت و گاز، موجب گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین می‌شود. درست است که آلودگی که توسط سوزاندن نفت و گاز و آزاد شدن آلاینده‌ها ایجاد می‌شود سبب گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین می‌شود. اما تحقیقات آشکار کرده است که جنگل زدایی یکی از عمده دلایل آن است. این دلیل اصلی افزایش سطح گازهای گلخانه‌ای در جو است و منجر به اثر گلخانه‌ای می‌شود.
شرایط آب و هوایی شدید و افراطی، تغییرات محصولات کشاورزی و افزایش شعاع‌های بیماری برخی از اثرات دیگر گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین هستند. جنگل زدایی دلیل اصلی گرم شدن جهانی هوای کره‌ی زمین است و ما باید نگرانی زیادی نسبت به افتادن درختان، از خود نشان دهیم. ما نیاز داریم که محاسبات سریعی انجام دهیم تا از جنگل زدایی جلوگیری کنیم تا این که بتوانیم به یک محیط زیست سودمند برای زندگی، امیدوار شویم.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما