بیسکوئیت برفی

کره نرم را که باید به راحتی برش بخورد اما آنقدر شل و گرم نشده باشد که مانند کرم به دست بچسبد، همراه با پودر شکر، رنده پوست لیموترش و وانیل در کاسه متناسبی که چندان کوچکتر یا بزرگتر از حجم مواد نباشد ریخته...
سه‌شنبه، 29 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیسکوئیت برفی
 بیسکوئیت برفی

 

نویسنده: صالحه دردایی





 

مواد لازم:

کره به دمای محیط رسیده 100 گرم
پودر شکر 50 گرم
تخم مرغ همزده شده با چنگال 30 گرم (بدون احتساب وزن پوسته)
آرد قنادی 175 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری کمی سر خالی
رنده پوست لیموترش 1 قاشق چایخوری
وانیل پودری خالص 1/8 قاشق چایخوری
شکر و رنگ آبی کمی برای تزیین


توجه: برای نمایش تصاویر در اندازه بزرگتر روی ان ها کلیک کنید.

طرز تهیه:

کره نرم را که باید به راحتی برش بخورد اما آنقدر شل و گرم نشده باشد که مانند کرم به دست بچسبد، همراه با پودر شکر، رنده پوست لیموترش و وانیل در کاسه متناسبی که چندان کوچکتر یا بزرگتر از حجم مواد نباشد ریخته و به مدت 1-2 دقیقه با همزن برقی روی دور متوسط هم بزنید تا کرمی شود. بیش از حد هم نزنید. حال تخم مرغ را افزوده و در حدی که جذب سایر مواد شود هم بزنید. حال آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کرده و به مواد اضافه کرده و یک دور با همزن، هم بزنید تا مفتولهای همزن تمیز شود و مواد کمی ترکیب گردند، سپس با دست و با نوک انگشتان، مواد را مختصراً و به سرعت مخلوط کنید واگر احیاناً بسیار چسبنده است تا نهایتا 20 گرم آرد مازاد بیفزایید. خمیر را در کیسه نایلونی قرار داده و کمی با وردنه صاف کنید و آن را حدود نیم تا یک ساعت در یخچال قرار دهید، حال خمیر را از یخچال خارج نموده و با وردنه مابین دو لایه کیسه نایلونی باز کرده و پهن کنید تا به قطر 3 میلی متر درآید. از خمیر با کاتر گرد، قالب زده و در سینی فر که کمی چرب و آرد پاشی شده با فاصله دو سانتی متر از هم بچینید. فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و سینی را به مدت تقریبی ده دقیقه در فر بگذارید تا شیرینی‌ها پخته شوند.
برای تزئین روی بیسکوئیتهای برش خورده مارمالاد زردآلو مالیده و از خمیر فوندانت آبی دایره‌ای قالب زده و روی بیسکوئیت بگذارید و از خمیر فوندانت سفید، به شکل برف را قالب زده و با آب روی آن بچسبانید. خمیرهای فوندانت را از فروشگاههای لوازم قنادی معتبر تهیه کنید.
منبع مقاله : ماهنامه ترمه، شماره‌ی 4



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما