پيروزي اسلام

پس از جنگ بدر و پيروزي مسلمانان جمعي از يهود گفتند: آن پيامبر امي كه ما وصف او را در كتاب ديني خود تورات خوانده ايم كه در جنگ مغلوب نمي شود، همين پيامبر است. بعضي ديگر گفتند: عجله و شتاب نكنيد تا نبرد و واقعه ديگري واقع شود آن گاه قضاوت كنيد. هنگامي كه جنگ احد پيش آمد و با شكست مسلمانان پايان يافت، يهوديان گفتند: نه، به خدا قسم آن پيامبري كه در كتاب ما بشارت به آن داده شده اين نيست. به
چهارشنبه، 12 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيروزي اسلام
پيروزي اسلام
پيروزي اسلام

پس از جنگ بدر و پيروزي مسلمانان جمعي از يهود گفتند: آن پيامبر امي كه ما وصف او را در كتاب ديني خود تورات خوانده ايم كه در جنگ مغلوب نمي شود، همين پيامبر است. بعضي ديگر گفتند: عجله و شتاب نكنيد تا نبرد و واقعه ديگري واقع شود آن گاه قضاوت كنيد.
هنگامي كه جنگ احد پيش آمد و با شكست مسلمانان پايان يافت، يهوديان گفتند: نه، به خدا قسم آن پيامبري كه در كتاب ما بشارت به آن داده شده اين نيست. به دنبال اين واقعه، نه تنها مسلمان نشدند بلكه بر خشونت و فاصله گرفتن از پيامبر اعظم (ص) و مسلمانان افزودند. حتي پيماني را كه با رسول خدا در مورد عدم تعرض داشتند، پيش از پايان مدت نقض كردند، و شصت نفر سوار به اتفاق «كعب بن اشرف» به سوي مكه رهسپار شدند و با مشركان براي مبارزه با اسلام هم پيمان گرديدند و به مدينه مراجعت كردند.
نباشيد) به زودي مغلوب مي شويد و در جهنم محشور خواهيد شد (آل عمران-12) و پاسخ دندان شكني به آنها داد كه به زودي همگي مغلوب و اسلام پيروز و سربلند مي شود.(1)
در اين هنگام اين آيه نازل شد: «اي پيامبر(ص) به آنها بگو (از پيروزي جنگ احد شاد
منبع:تفسير نمونه، ج 2




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط