شير و لبنيات

دانشمندان و شيميدانها حيات شناس بيش از سي نمك معدني در بدن انسان پيدا كرده اند كه بعضي از آنها به مقدار بسيار كم مي باشد ولي اثرشان فوق العاده است و وجود آنها براي سلامتي ضروري است . گرچه ممكن است شير تمام اين املاح را نسبت به احتياج ما نداشته باشد و حتي شير گاو املاح دارد براي جلوگيري از كمبودي كه مسبب خطرات بزرگ است كافي است . روستاييان كه به شير و سبزيهاي متعدد دسترسي دارند و آنها را خام مي خورند هيچ وقت دچار كمبود نخواهند شد .
سه‌شنبه، 25 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شير و لبنيات
شير و لبنيات
شير و لبنيات

دانشمندان و شيميدانها حيات شناس بيش از سي نمك معدني در بدن انسان پيدا كرده اند كه بعضي از آنها به مقدار بسيار كم مي باشد ولي اثرشان فوق العاده است و وجود آنها براي سلامتي ضروري است . گرچه ممكن است شير تمام اين املاح را نسبت به احتياج ما نداشته باشد و حتي شير گاو املاح دارد براي جلوگيري از كمبودي كه مسبب خطرات بزرگ است كافي است .
روستاييان كه به شير و سبزيهاي متعدد دسترسي دارند و آنها را خام مي خورند هيچ وقت دچار كمبود نخواهند شد . مهمترين اثر شير اينست كه در آن نمكي وجود دارد كه مقدار آن كافي و به صورتي است كه در بدن ما به خوبي جذب مي شود و آن نمك كلسيم است .
اما اگر بخواهيم كلسيم مورد احتياج بدنمان را در غذاهاي ديگر بيابيم لازم است كه هر روز يك كيلو سيب زميني و سه كيلو گوشت بخوريم .
بسيار خوب . اما متاسفانه نه اشتهاي ما قبول مي كند و نه معده ما قدرت هضم اينها را دارد و از طرف ديگر اگر چند روزي از اين غذا بخوريم مبتلا به زيادي خون و ترش شدن آن خواهيم شد. در صورتي كه ما مي توانيم اين مقدار كلسيم را در كمتر از نيم ليتر شير و صد گرم پنير به دست آوريم و از اين رو گفته اند آنجا كه شير نيست كلسيم وجود ندارد . واقعا هم همين طور آست بدون شير كلسيم پيدا نخواهد شد . از طرف ديگر املاح كلسيم به اتفاق نمك طعام قسمتهاي زيادي از مايعات بدن را تشكيل مي دهند. اين مايعات براي سلامتي بدن ما نهايت لزوم را دارند .
وجود كلسيم تنها براي استخوانها و دندانها و ناخنها و موهاي ما لازم نيست بلكه براي محكم كردن عضلات نيز وجودش نهايت لزوم را دارد مخصوصا براي عضلات قلب كه دائما در حركت مي باشند .
بدون كلسيم قلب خسته مي شود و امراض قلبي را ايجاد مي نمايد . اين امراض اكنون عامل شماره يك مرگ انسان مي باشند . بدون كلسيم استخوانهاي ما سست مي شود و آهك بدن ما كم ميگردد واكثر مردم به اين بيماري مبتلا مي باشند . ستون فقراتشان ناقص است ، شكستگي زياد در استخوانهاي آنها مخصوصا كشاله ران آنها پيدا مي شود .كلسيم براي متعادل نگاه داشتن سلسله اعصاب نهايت لزوم را دارد . نيمي از بدخوابيها سببش كلسيم است . از نظر ورزشكاري هم فرزي و زور زياد جز با يك خون سرشار از كلسيم مسير نيست و از اين رو گفته اند آنجا كه كلسيم نيست سلامتي وجود ندارد و از جمع اين دو جمله : آنجا كه شير نيست كلسيم نيست ـ آنجا كه شير نيست سلامتي نيست ، جمله سومي به دست مي آيد :آنجا كه شير سلامتي نيست ، علاوه بر كلسيم نيايد فراموش كنيم كه شير چيزهاي ديگر هم دارد كه مهمترين آنها قند شير است. امتحانات متعددي كه در بنگاه علمي بهداشت غذايي شهر پاريس در موشها به عمل آمد اين نتيجه حاصل گرديد كه قند شير در جذب كلسيم تاثير عجيبي دارد . وقتي به يك دسته از موشها غذايي مي داديم كه تمام تركيبات شيررا داشت ، موشها داراي استخواني محكم و طبيعي با جداري كلفت مي شدند در صورتي كه وقتي به آنها غذايي مي داديم كه تمام تركيبات شير را يه استثناي قندش داشت چنين نتيجه اي حاصل نمي گرديد ، استخوان اين حيوانات داراي جداري نازك و داخلي فراخ و پوك مي شد . از اين تجربيات اهميت قند شير ظاهرشد . قند شير علاوه بر اثر فوق مدر بسيار خوبي بوده و ضد سموم بدن است ضمنا غذاي خوب و لازمي براي موجودات ذره بيني مفيد معده و روده ها است .
اين موجودات كه سازنده ويتامينهاي ب و ك مي باشند نه تنها براي سلامتي بلكه وجودشان براي ادامه حيات بشر لازم است . باري شير يك غذاي نجات دهنده و نگهبان است كه به تنهايي مي تواند عوارض كمبود غذايي را جبران نمايد . بيماري چيزي جز كمبودي نيست و چون شير مانع كمبودي است مانع جميع امراض هم مي باشد .
بايد به ياد داشته باشيد كه شير مخصوصا نجوشيده آن ضررهاي زيادي دارد . اما شيرهاي بريده مثل ماست و پنير هيچگونه ضرري ندارند و فوايد بيشتري دارند و ميكروبهاي خطرناك مثل سل كه در شير نجوشيده ممكن است پيدا شود در اين تركيبات نيست . شير داراي تمام انواع مواد سفيده اي است كه همه ي آنها براي غدد و مايعات بدن لازم است . اين مواد در ماست و پنير براي جذب بدن ما آماده تر مي باشند . ماست و پنير داراي ويتامين ب است كه يكي از آنها به ويتامين جواني مشهور است و همچنين ماست محيط معده و روده ها را براي رشد ميكروبهاي مفيد كه ويتامين ب مي سازد آماده مي سازد .




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.