بزرگ‌ترین سگ در دنیا

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بزرگ‌ترین سگ تا به امروز کدام است؟ کِل یا هرکول و یا زوربا است؟ مقاله‌ی زیر را بخوانید تا بدانید.
يکشنبه، 18 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بزرگ‌ترین سگ در دنیا
بزرگ‌ترین سگ در دنیا

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بزرگ‌ترین سگ تا به امروز کدام است؟ کِل یا هرکول و یا زوربا است؟ مقاله‌ی زیر را بخوانید تا بدانید.
وقتی که می‌خواهیم در مورد بزرگ‌ترین سگ خانگی در دنیا صحبت بکنیم اغلب در مورد معیاری که باید در نظر بگیریم گیج می‌شویم. آیا ما باید بلندترین سگ را به عنوان بزرگ‌ترین سگ در نظر بگیریم و یا سنگین‌ترین سگ را؟ پاسخ بستگی به این دارد که شما چگونه تصمیم بگیرید که یک سگ بزرگ‌ترین باشد. در کتاب گینس برای رکوردهای دنیا، طبقه بندی‌های منحصر به فردی برای هر یک از آنها وجود دارد.
بزرگ‌ترین :
در سال 1989، زوربا، سگ بزرگ انگلیسی با وزن 343 پوند که رکورد را شکسته بود به عنوان بزرگ‌ترین سگ دنیا در نظر گرفته شد. متأسفانه، او در سن هشت سالگی مرد و در کتاب گینس ثبت نشد. اگر زوربا زنده بود، بدون شک به عنوان بزرگ‌ترین و بلندترین سگی بود که تا به امروز ثبت شده بود.
بزرگ‌ترین سگ زنده رسمی در دنیا طبق کتاب گینس برای رکوردهای دنیا در سال 2001، هرکول، سگ بزرگ انگلیسی است. او 282 پوند وزن و گردنی به طول 38 اینچ دارد. صاحب هرکول، جان فلین از پی بادی در ماساچوست است. دیوید دلاری نه ساله از لین بود که متوجه سگ بزرگی در کتاب گینس شد که شبیه هرکول بود و بعداً اشاره کرد که هرکول رکورد را شکسته است. وقتی فلین با سازمان تماس گرفت، دریافت که سگ بزرگ قبلی مرده است. بعداً ذکر شد که هرکول رکورد بزرگ‌ترین سگ دنیا را زده است.
سنگین‌ترین سگ دنیا یعنی کِل، دوباره یک سگ بزرگ انگلیسی از انگلستان است که 286 پوند وزن دارد و در سن دو سالگی است. چون گردن این سگ 32 اینچ طول دارد، پس به عنوان سنگین‌ترین سگ و نه بزرگ‌ترین سگ ثبت شده است. صاحب مفتخر این سگ یعنی تام اسکات در طول مصاحبه، اعلام کرد که کِل هر هفته به 100 پوند گوشت گاو و چند گالن شیر بز نیاز دارد. سگ بزرگ انگلیسی دیگر به نام موس از ورنون در نیوجرسی، در واقع سنگین‌ترین سگ دنیا با وزن حدود 291 پوند بود. اما او خیلی زود مرد و سبب شد که کِل به عنوان برنده‌ی نهایی سنگین‌ترین سگ دنیا باقی بماند.
بلندترین :
بلندترین سگ دنیا به نام گیبسون با اندازه هفت فوت، یک هارلکویین بزرگ دانمارکی است. صاحب مفتخر گیبسون، سندی هال از گراس والی در کالیفرنیا است. گیبسون وقتی روی چهار دست و پای خود می‌ایستد 2ر42 اینچ است. بلندترین سگ ثبت شده قبلی، هاروی با قد 5ر41 اینچ بود. گیبسون علاوه بر داشتن رکورد بلندترین سگ دنیا، بلندترین سگ دانمارکی و بلندترین سگ درمانی نیز هست.
برخی حداکثر‌های جالب از اندازه‌ی سگها وجود دارند. حتی اگر سگی رکوردی نیز نزده باشد، جایگاه خاصی نزد صاحب خود دارد. چه بزرگ چه کوچک، سگ به عنوان شجاع‌ترین و باوفاترین رفیق برای هر کسی است.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.