كمى ترديد بد نيست اگر بيرون غذا مى خوريد

هميشه اصل بر سالم بودن غذاست غذاخورى ها موظف هستند غذاهايى را به دست مشتريانشان برسانند كه از سلامت كافى برخوردار باشد اما باز هم اقدامات پيشگيرانه اى وجود دارد كه مى توانند از خطر ابتلا به مسموميت غذايى را زمانى كه شما بيرون از خانه ،غذا مى خوريد بكاهد. برخى از انواع خاص غذاها محل مناسبى براى رشد و تكثير باكترى هستند.
شنبه، 29 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كمى ترديد بد نيست اگر بيرون غذا مى خوريد
كمى ترديد بد نيست اگر بيرون غذا مى خوريد
كمى ترديد بد نيست اگر بيرون غذا مى خوريد

هميشه اصل بر سالم بودن غذاست

غذاخورى ها موظف هستند غذاهايى را به دست مشتريانشان برسانند كه از سلامت كافى برخوردار باشد اما باز هم اقدامات پيشگيرانه اى وجود دارد كه مى توانند از خطر ابتلا به مسموميت غذايى را زمانى كه شما بيرون از خانه ،غذا مى خوريد بكاهد.
برخى از انواع خاص غذاها محل مناسبى براى رشد و تكثير باكترى هستند. غذاهايى مانند: گوشت، مرغ، فرآورده هاى لبنى، تخم مرغ، سوسيس و كالباس، غذاهاى دريايى، سالاد آماده مانند سالاد اندونزى، سالاد كلم، سالاد كاهو و ماكارونى پخته شده. بنابراين بهتر است از چگونگى پخت و آماده سازى و سرو آن ها كاملا مطمئن شويد.

كمى ترديد بد نيست!

زمانى كه تصميم مى گيريد براى صرف غذا به رستوران برويد و يا با يك شماره گرفتن تلفنى سفارش غذا مى دهيد اين سوال ها را از خودتان بپرسيد:
۱- آيا كارگران رستوران دستكش به دست دارند و براى برداشتن غذاهاى خام و پخته از گيره هاى جداگانه استفاده مى كنند؟
۲- آيا كارگران براى تميز كردن سطوح ( دست كم روى ميزها!) از دستمال هاى پاكيزه استفاده مى كنند؟
۳- آيا محل نگهدارى غذاهاى خام و پخته به درستى از هم تفكيك مى شوند؟
۴- آيا مغازه و يا غذاخورى روى هم رفته تميز است؟
نكته: كثيف بودن عمومى مكان، مى تواند نشانه خوبى براى تشخيص اين امر باشد كه در آشپزخانه و در پشت صحنه ( كه ممكن است هيچ گاه آن مكان ها را نبينيد!) اتفاقات مهيب ترى در حال رخ دادن است.

اگر از بيرون غذا سفارش مى دهيد

۱- غذاى داغ واقعا بايد داغ بوده و يا بخارپز شده باشد. از خريد غذاهاى نيمه گرم به شدت خوددارى كنيد.
۲- غذاهاى سرد بايد در فريزر يا يخچال نگهدارى شوند و زمان خوردن آنها بايد خنك بودنشان را احساس كنيد.
۳- از خريد غذاهايى كه ظاهر دلچسب و مطلوبى ندارند و به نظر مى رسد كه براى مدت طولانى در معرض هواى بيرون قرار داده شده اند، بپرهيزيد.
۴- هر غذا بايد ابزار ويژه براى سرو خودش را داشته باشد.
۵- روى غذاها بايد يك پوشش يا محافظ قرار داشته باشد.

بردن غذا به خانه

زمانى كه تصميم مى گيريد غذا را به خانه ببريد، بايد آن را به سرعت مصرف كنيد در غير اين صورت آن را حتما در يخچال بگذاريد. غذاهايى كه به مدت بيش از ۴ ساعت در دماى ۵ تا ۵۰ درجه سانتيگراد بيرون از يخچال مانده اند بهتر است دور ريخته شوند.
چند نكته: اگر به سلامت غذا ترديد داريد از خوردن آن صرف نظر كنيد. اگر خدمه يك رستوران به وضعيت خود در محيط اطرافشان چندان اهميتى نمى دهند، كمتر امكان دارد كه به غذاى شما اهميت بدهد. يك بسته بندى مناسب همواره نشان از سالم بودن غذاى سفارشى نيست!




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.