گسترش روابط اقتصادي ايران با منطقه مسلمان‌نشين چين

خبرگزاري فارس : هيات اقتصادي و بازرگاني منطقه خود مختار و مسلمان نشين "نين شيا" چين ضمن ملاقات با هيات رييسه اتاق مشترك ايران و چين بر گسترش روابط اقتصادي در زمينه محصولات حلال، فلزات، ريخته‌گري، بافندگي و ... تاكيد كردند. به گزارش فارس به نقل ازاتاق ايران، اسدالله عسگراولادي رييس اتاق مشترك ايران و چين در اين جلسه با اشاره به واردات 3 ميليارد دلار كالاهاي مصرفي ايران از چين گفت: مي‌توان با همكاري متقابل قسمتي از نيازهاي بازار ايران را از استان نين شيا تامين كرد.
شنبه، 5 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گسترش روابط اقتصادي ايران با منطقه مسلمان‌نشين چين
گسترش روابط اقتصادي ايران با منطقه مسلمان‌نشين چين
گسترش روابط اقتصادي ايران با منطقه مسلمان‌نشين چين

خبرگزاري فارس : هيات اقتصادي و بازرگاني منطقه خود مختار و مسلمان نشين "نين شيا" چين ضمن ملاقات با هيات رييسه اتاق مشترك ايران و چين بر گسترش روابط اقتصادي در زمينه محصولات حلال، فلزات، ريخته‌گري، بافندگي و ... تاكيد كردند.
به گزارش فارس به نقل ازاتاق ايران، اسدالله عسگراولادي رييس اتاق مشترك ايران و چين در اين جلسه با اشاره به واردات 3 ميليارد دلار كالاهاي مصرفي ايران از چين گفت: مي‌توان با همكاري متقابل قسمتي از نيازهاي بازار ايران را از استان نين شيا تامين كرد.
وي در ادامه خواستار ارسال ليست صادركنندگان معتبر، تنوع كالاهاي صادراتي و زمان برگزاري نمايشگاه‌هاي اين استان براي اطلاع رساني به اعضاي اتاق ايران چين شد.
عسگراولادي از برنامه ريزي براي بازديد هيات ايراني از استان مسلمان نشين نين شيا در سفر آتي فعالان اقتصادي ايران به چين خبر داد.
"سويي بو" رييس انجمن دوستي با كشورهاي خارجي استان نين شيا نيز در اين جلسه با اشاره به ارتباط اقتصادي ديرينه دو كشور ايران و چين گفت: اولين گروه مسلماناني كه با چين در ارتباط اقتصادي قرار گرفتند ايرانيان بودند و كلمه "پارس" از ديرباز در ميان چينيان شناخته شده است و مسلمانان منطقه نين شيا نيز به ايران و علاقه خاصي دارند و به علت حضور 6 ميليوني مسلمانان در اين منطقه استاندار و معاون استاندار براساس قانون بايد از مسلمانان برگزيده شوند.
وي در ادامه با اشاره به ذخاير غني زغال سنگ در اين استان تصريح كرد: در سال جاري 40 ميليون تن زغال سنگ در استان نين شيا توليد شد كه با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا سال 2010 اين رقم به 80 ميليون تن خواهد رسيد.
سويي بو ظرفيت‌هاي توليدي در زمينه چدن، ريخته‌گري، بافندگي، توليد كرك، آلومينيوم، سرب و روي، داروسازي، محصولات حلال و توليدات كشاورزي را از ديگر توانمندي‌هاي اين استان برشمرد.
وي با اشاره به فاصله 900 كيلومتري پكن از نين شيا خواستار همكاري با ايران در زمينه حمل و نقل هوايي و ترانزيت كالا شد.
وي توانمندي‌هاي اين استان را در زمينه توليد محصولات حلال مثبت ارزيابي كرد و يادآور شد:‌در 10 سپتامبر هر سال نمايشگاه محصولات و موادغذايي حلال در استان نين شيا برگزار مي‌شود و ما از فعالان اقتصادي ايران دعوت مي‌كنيم كه در اين نمايشگاه حضور يابند.
مسعود دانشمند عضو هيات رييسه اتاق ايران و چين نيز با تاكيد بر ملاقات‌هاي تجاري بين دو كشور براي توسعه روابط اقتصادي زمينه‌هاي همكاري بين استان مسلمان نشين نين شيا و ايران را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: راه‌هاي همكاري در زمينه صنايع سرب و روي، محصولات كشاورزي و صنايع غذايي هموار است و انتقال تجربيات بين صنعتگران دو كشور براي تسهيل روابط اقتصادي بسيار مفيد خواهد بود.
عبدالحسين فخاري مدير اجرايي مركز تحقيقات و اطلاع رساني اتاق اسلامي، نيز در اين جلسه با معرفي مركز صدور گواهي حلال گفت: اين مركز زير نظر سازمان كنفرانس اسلامي فعاليت مي‌كند و اكنون در 57 كشور جهان اين گواهي معتبر است و مي‌توان در ارتباط با توليدكنندگان محصولات حلال در استان نين شيا اين گواهي جهاني را به چين نيز منتقل كرد.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.