گل عنکبوت هویجی

یک هویج بزرگ و صاف که دمای اتاق را داشته باشد و طول آن 17 سانتی متر بوده و عرض آن در تمام طول به طور یکنواخت دو و نیم سانتی متر باشد.
دوشنبه، 17 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گل عنکبوت هویجی
 گل عنکبوت هویجی

 

نویسنده: کبری قیصری




 

مواد لازم:

یک هویج بزرگ و صاف که دمای اتاق را داشته باشد و طول آن 17 سانتی متر بوده و عرض آن در تمام طول به طور یکنواخت دو و نیم سانتی متر باشد.

ابزار و لوازم مورد نیاز:

یک چاقوی 30 سانتی‌متری استاندارد، چاقوی پوست کنی، سیخ بامبو و یک لیوان آب سرد.

نکات و زمان‌بندی:

زمان برش 5 تا 10 دقیقه، زمان سوار کردن روی هم 2 دقیقه. زمان خیساندن در آب 30 دقیقه. اگر هویج در هنگام برش سردتر از دمای اتاق باشد ممکن است ترک بردارد به همین دلیل بهتر است قبل از کار اجازه بدهید دمای اتاق را به خود بگیرد.
گل عنکبوت هویجی

موارد استفاده:

یک گل زیبا و شاداب برای گلدان سبزیجات. با قرار دادن یک خلال چوبی به جای سیخ یا بریدن سیخ در زیر گل کامل شده می‌توانید این طرح را برای تزیین دیس غذا استفاده کنید.
1- هویج را پوست نکنید. آن را ببرید تا یک قطعه به طول 17 سانتی متر از آن جدا کنید. تا حد امکان سعی کنید هویج عرض بیشتری داشته باشد. سه طرف آن را ببرید و از برش‌هایی با زاویه راست استفاده کنید.
2- طرف بریده نشده را به عنوان پشت کار در نظر بگیرید و چهار برش اره‌ای یا بیشتر روی آن بدهید که عرض آن به اندازه جلوی کار باشد. عرض برش‌ها باید در تمام طول کار به یک اندازه باشند.
3- چهار برش طولی با فواصل مساوی روی هر تکه ایجاد کنید. در هر انتهای هویج دو سانت و نیم را بدون برش باقی بگذارید. با این کار هر تکه به شکل پنج نوار باریک در می‌آید.
گل عنکبوت هویجی
4- دو نوار بیرونی را به طور مورب از وسط ببرید و نوک برش‌ها را تیز کنید.
5- هر تکه را به شکل حلقه درآورید و بخش‌های بریده نشده دو انت‌ها را روی هم قرار دهید. به آرامی از مرکز بخش بریده نشده، هر دو قسمت را داخل یک سیخ بامبو فشار دهید تا جایی که تشکیل یک حلقه را بدهند.
6- یک انتهای تکه دوم را داخل حلقه بگذارید و آن را روی سیخ فشار دهید. بهتر است تکه دوم با تکه اول حالت مورب داشته باشد. این تکیه را بالا برده و دوباره به شکل حلقه درآورده و سر دیگر آن را در سیخ فرو کنید، تا جایی که سر سیخ کاملاً بیرون باشد. یک یا دو تکه دیگر از هویج‌های بریده شده را با زاویه‌های مختلف به آن اضافه کنید تا به شکل توپی نواری در بیاید.
7- گل آماده شده خود را در دست بگیرید و نوارهای آزاد اطراف توپ را شکل بدهید. گل را با همین شکل داخل لیوانی از آب سرد بگذارید تا حلقه‌ها در حالت رو به بالا محکم شوند. مراقب باشید تمام گل داخل آب فرو برود گل را به مدت نیم ساعت داخل آب بگذارید. مرتباً آن را کنترل کنید. اگر حلقه‌ها بیشتر از حد مورد نظر شما باز شده بودند کمی دیگر آن را در آب نگه دارید. گل آماده شده را محکم داخل کیسه پلاستیکی پیچیده و در یخچال بگذارید. این گل را به همان شکل روی میز پذیرایی ببرید یا اینکه مقداری عسل و دانه‌های خشخاش روی آن بریزید. با این کار رنگ جذاب سوسن پلنگی به آن داده می‌شود.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط