پيشگوييهاي آخرالزمان

آنچه كه در مقاله ي استاد اسماعيل شفيعي سروستاني تحت عنوان « جهان امروز و پيشگوييهاي آخرالزمان » آمده واقعيات غيرقابل انكاري است كه متأسفانه در جامعه اسلامي و خصوصا شيعي مغفول مانده است . سالهاست كه غرب در هجوم فرهنگي خود سعي در سكولاريزه كردن جوامع خصوصا جوامع اسلامي را داشته و براي موجه جلوه دادن اين امر ضمن موفق قلمداد كردن جامعه غربي علت آن را پايبندي به اصولي همچون ليبراليسم و سكولاريسم تبليغ كرده است ،
دوشنبه، 7 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيشگوييهاي آخرالزمان
پيشگوييهاي آخرالزمان
پيشگوييهاي آخرالزمان

آنچه كه در مقاله ي استاد اسماعيل شفيعي سروستاني تحت عنوان « جهان امروز و پيشگوييهاي آخرالزمان » آمده واقعيات غيرقابل انكاري است كه متأسفانه در جامعه اسلامي و خصوصا شيعي مغفول مانده است . سالهاست كه غرب در هجوم فرهنگي خود سعي در سكولاريزه كردن جوامع خصوصا جوامع اسلامي را داشته و براي موجه جلوه دادن اين امر ضمن موفق قلمداد كردن جامعه غربي علت آن را پايبندي به اصولي همچون ليبراليسم و سكولاريسم تبليغ كرده است ، ليكن تأمل و دقت در سياست گذاري ها و واشكافي استراتژي هاي غربي به خوبي آشكار مي سازد كه آن ها از حربه جدائي دين از سياست فقط براي خلع سلاح جوامع غيرغربي خصوصا اسلامي بهره برده اند و اين در حالي است كه خود دقيقا بر اساس آموزه هاي ديني و تصورات اعتقادي شان از آينده ي جهان ، به برنامه ريزي ، سياست گذاري و تدوين استراتژي اقدام نموده اند .
وقوف به اين مسايل براي برخاستن از خواب خرگوشي جوامع اسلامي كافي است اما نياز به يك جنبش تبليغي بيدارگر دارد كه براي آن لازم است :
1 – ضمن دوري جستن از باورهاي غلط و مسمومي كه بوسيله ي شبيخون فرهنگي و استعماري غرب در جوامع اسلامي رسوخ يافته است ، باور كنيم كه اعتقاد به مهدويت مي تواند به مثابه برترين شاخص و منبع براي تدوين استراتژي هاي راهبردي هر حكومت اسلامي عمل نمايد .
2 – با باور فوق به بازنگري ، بازخواني و بازنويسي سياست هاي كلان در عرصه داخلي و خارجي پرداخته و با برداشتي اصولي و ضمنا واقع بينانه تمامي حركت ها را در راستاي زمينه سازي آنچه كه به آن وعده داده شده جهت دهيم .
3 – همانگونه كه مقام معظم رهبري بارها تأكيد بر جنبش نرم افزاري داشته اند ، در اين راستا نيز جمعي سازمان يافته و هدفمند از نخبگان حوزه و دانشگاه ضمن كاري گسترده بر روي احاديث و روايات برجاي مانده پيرامون مسأله آخرالزمان و ظهور منجي و نيز پيشگويي ها و اعتقادات اديان و فرق مختلف در اينخصوص ، به تميز بين صحيح و ناصحيح آن پرداخته و سپس بر اساس صحيحيات آن و با توجه به شرايط روز به توليد فكر ، علم و فرهنگ انتظار بپردازند .
4 – تاكنون دنياي غرب ما را به چالش كشيده و با سوء استفاده از فن آوري ارتباطي نوين به نشر افكار ، عقايد و توطئه هاي خويش پرداخته است اما از اين پس اين مائيم كه بايستي با استفاده بهينه از همان ابزار تكنولوژيك به اثبات برتري اعتقادمان راجع به آخرالزمان ، ظهور منجي ، و عدالت و صلح بي پايان بپردازيم . بلاشك در اين صورت پيروان راستين مذاهب الهي همنواي با شيعيان جهان ظهور منجي موعود را از خداي يكتا خواستار خواهند شد .
در انتها لازم به ذكر است اينجانب ضمن آنكه كاملا با فرضيه دوم جناب شفيعي موافقم اما قائل به آن هستم كه آنچه را كه غربيان سواري بر موج حوادث جهاني و به منظور خلاصي خويش فرض مي كنند در حقيقت راهي است كه طراح تقدير براى درافكندن آنان در دام ابتلا و هلاكت افشانده است « والله خيرالماكرين » .
منبع: س‍‍‍پهر دانش




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط