قایق‌های بادبانی با ترب

دو ترب، یکی صاف و یکی کمی خمیده که حالتی شبیه به موز داشته باشد. هر دوی آن‌ها باید حداقل 7 سانتیمتر عرض و 30 سانتی متر طول داشته باشند. یک هویج یا خیار پهن، یک تربچه قرمز کوچک و یک فلفل تازه کوچک.
پنجشنبه، 27 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قایق‌های بادبانی با ترب
 قایق‌های بادبانی با ترب

 

نویسنده: کبری قیصری





 

مواد لازم:

دو ترب، یکی صاف و یکی کمی خمیده که حالتی شبیه به موز داشته باشد. هر دوی آن‌ها باید حداقل 7 سانتیمتر عرض و 30 سانتی متر طول داشته باشند. یک هویج یا خیار پهن، یک تربچه قرمز کوچک و یک فلفل تازه کوچک.

ابزار و لوازم مورد نیاز:

یک چاقوی پوست کنی، چاقوهای 15 و 20 سانتیمتری، پوست کن سبزیجات، یک سیخ 25 سانتیمتری چوبی و یک خلال چوبی.

نکات و زمان بندی:

درست کردن قایق 45 دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد و بستگی به جزییاتی دارد که شما روی قایق خود طراحی می‌کنید. این قایق را می‌توانید تا سه روز نگهداری کنید. در هنگام درست کردن ترب باید اطمینان داشته باشید دمای آن معادل دمای اتاق باشد.
 شیر‌ها و فیل‌های دریایی با سیب زمینی

موارد استفاده:

برای تزیین میز در میهمانی‌هایی که موضوع دریا دارند یا میهمانی‌های شامل غذاهای دریایی.
1- هیچ طرح دقیقی برای قایق بادبانی وجود ندارد. برای درست کردن تنه قایق باید از ترب خمیده استفاده کنید. با بریدن یک برش باریک و صاف از طرف خمیده کار را شروع کنید به طوری که بتوانید ترب را روی سطح صاف برش قرار دهید. تنه قایق را به هر شکلی که دوست دارید ببرید. قایق اسپانیایی، قایق مسابقه‌ای یا قایق‌های چینی. طرح قایق‌های شرقی به شما امکان می‌دهد هر نوع قایق دیگری را که می‌خواهید درست کنید زیرا این قایق‌ها مراحل اولیه کار را شامل می‌شوند.
2- با استفاده از یک چاقوی بیست سانتیمتری دنباله برش‌ها را همانطور که در طرح نشان داده شده انجام دهید. توجه داشته باشید که همه برش‌ها باید صاف باشند. بعد از یک چاقوی 23 سانتی‌متری برای شکل دادن جلو و دور تنه قایق استفاده کنید. طرح تنه قایق را با یک پوست کن سبزیجات تمیز کنید.
3- مراحل: از بالای شکاف‌هایی که با برش‌های 4 و 9 ایجاد شده آغاز کنید. یک برش نیم سانتی‌متری بدهید بعد چاقو را بیرون بیاورید. بعد در پایین برش عمودی یک برش افقی بدهید تا دو برش به هم برسد. این مرحله اول کار است. این روند دو برشی را تکرار کنید از بخش جلویی بالا شروع کنید و پله‌ها را به سمت پایین درست کنید.
4- برای خالی کردن منطقه عرشه قایق یا منطقه اطراف کابین ابتدا مرز آن را با چاقوی پوست کنی و برش ضربه‌ای مدادی در منطقه‌ای به عمق یک سانتی متر یا بیشتر ببرید. سپس یک برش عرضی سطحی در منطقه فرو رفتگی ایجاد کنید. با استفاده از نوک پوست کن سبزیجات طرح مربع‌های کوچکی را ایجاد کنید.
5- می‌توانید با ناخن یا ایجاد برش‌های v شکل طرح چوب را بر روی تنه قایق ایجاد کنید.
 شیر‌ها و فیل‌های دریایی با سیب زمینی
6- بادبادن‌ها: دومین ترب را پوست بگیرید و آن را به سه قسمت 10 تا 15 سانتی‌متری ببرید. هر بادبان با بریدن نیمه هر یک از بخش‌ها ایجاد می‌شود. با استفاده از برش اره‌ای ملایم ترب را روی تیغه چاقو بچرخانید. این بادبان‌ها باید ضخامتی حدود دو یا سه میلیمتر داشته باشند. برش باید مستقیماً به سمت دست انجام شود. این برش خطرناک است. با پیچیدن ترب در یک پارچه ضخیم و نگه داشتن پارچه در دست می‌توانید تا حدود زیادی از خطر جلوگیری کنید. وقتی تعداد بادبان‌ها به حد مورد نظرتان رسید باید سیخ‌هایتان را مستقیم داخل تنه قایق فرو کنید این سیخ‌ها باید تا ته تنه قایق فرو بروند. حالا بادبان‌ها را روی سیخ قرار دهید و بزرگترین بادبان را در پایین بذارید سیخ و سایه‌بان‌ها را بیرون بکشید و روی تخته برش گذاشته و لبه‌های برش را تمیز کنید.
7- سایه‌بان و ملوان: با انتهای پهن هویج یک بادبان درست کنید. می‌توانید به جای هویج از خیار استفاده کنید. طول این بخش باید به اندازه منطقه فرو رفته‌ای باشد که پوشش می‌دهد. سایه‌بان را مانند تصویر روی بخش فرو رفته عرشه قرار دهید. برای ملوان‌های شرقی یک خلال چوبی روی عرشه بگذارید. انتهای ساقه فلفل را ببرید و فلفل را روی خلال چوبی قرار دهید. با برشی از انتهای ریشه تربچه روی فلفل را بپوشانید.
8- تنه قایق و بادبان‌ها را به شکل دو واحد جداگانه نگهداری کنید. قبل از پیچیدن بادبان‌ها در پلاستیک آن‌ها را به مدت پنج دقیقه داخل آب سرد قرار دهید. این کار آن‌ها را سخت می‌کند. از تکه‌های اضافی مواد غذایی می‌توانید برای درست کردن پرچم بالای تیرهای بادبان‌ها استفاده کنید.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما