تور ماهیگیری هویجی

نرم شدن هویج حداقل 8 ساعت طول می‌کشد. بعد بریدن هر تور ده دقیقه وقت لازم دارد. هویج‌های خیلی چاق بخرید. هر قدر هویجتان چاق‌تر باشد طول تور شما بیشتر خواهد شد. تورهای آماده یک هفته دوام خواهد داشت.
پنجشنبه، 27 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تور ماهیگیری هویجی
 تور ماهیگیری هویجی

 

نویسنده: کبری قیصری





 

مواد لازم:

یک هویج به طول 10 سانتی متر و به عرض دو تا سه سانتیمتر. نصف فنجان نمک، و دو فنجان آب با دمای اتاق

ابزار و لوازم مورد نیاز:

چاقوی 15 سانتیمتری، تیشه یخ شکنی، سیخ چوبی و یک ظرف کوچک.

نکات و زمان بندی:

نرم شدن هویج حداقل 8 ساعت طول می‌کشد. بعد بریدن هر تور ده دقیقه وقت لازم دارد. هویج‌های خیلی چاق بخرید. هر قدر هویجتان چاق‌تر باشد طول تور شما بیشتر خواهد شد. تورهای آماده یک هفته دوام خواهد داشت.
 تور ماهیگیری هویجی

موارد استفاده:

برای تزیین دیس غذاهای دریایی یا آویزان کردن در کنار یک ماهی درسته این تور‌ها در هنگام نمایش پشت قایق‌های تربی نمایی بسیار زیبا پیدا می‌کنند و همانطور که توضیح داده خواهد شد می‌توان آن‌ها را مانند یک ننو بین دو درخت نخل فلفل دلمه‌ای آویزان کرد.
1. هویج را به شکل یک مکعب مستطیل ببرید و تا حد امکان سعی کنید عرض هویج بیشتر باشد. لبه‌های برش می‌تواند گرد باشد. نمک و آب را مخلوط کنید، هویج را حداقل به مدت هشت ساعت در بیرون از یخچال داخل این محلول بیندازید تا نرم شود.
2- بعد از نرم شدن هویج تیشه یخ شکن را از میان آن عبور دهید بعد به جای تیشه یک سیخ چوبی بگذارید.
3- برای بریدن الگوی بافتی برش‌های موازی متعددی ایجاد کنید که تا حد امکان به هم نزدیک باشند و همانطور که در زیر توضیح داده می‌شود مستقیماً به سمت بالا و پایین برش داده شوند. اگر تیغه کمی به راست یا چپ زاویه‌دار شود سوراخ‌های تور را خواهید برید. در ضمن باید توجه داشته باشید که تیغه چاقو کاملاً مستقیم قرار بگیرد تا لبه برش آن موازی با تخته برش باشد. در انتهای هر برش تیغه را صاف بیرون بکشید تا در هنگام بیرون کشیدن چیزی را نبرد. در حقیقت فقط یک برش باید انجام شود. که مستقیماً از سطح بیرونی تا سیخ انجام می‌شود بافت بسیار ساده است. طرفین مکعب را نام‌گذاری کنید: شماره 1 سمت بالا، شماره 2 طرف راست، شماره 3 سمت پایین و شماره 4 سمت چپ می‌باشد. برش را از فاصله 3 میلیمتری از یک انتها آغاز کنید. مستقیم به سمت سیخ ببرید. مکعب را بگردانید به طوری که طرف شماره 3 رو به بالا قرار بگیرد. در بالای برش اول یک برش مستقیم تا سیخ بدهید. تیغه را بیرون بکشید. مکعب را بگردانید به طوری که سمت 4 رو به بالا قرار بگیرد. بار دیگر یک برش مستقیم بدهید تا برش درست در بالای برش شماره 2 قرار بگیرد. اکنون باید این الگو را در تمام طول هویج تکرار کنید. حرکت یک به سه، دو به چهار، یک به سه، دو به چهار. اگر فراموش کردید که در کدام سمت برش بوده‌اید فقط به خاطر داشته باشید که بعد از هیچ برش کاملی یک برش کامل قرار نمی‌گیرد. به دنبال برش نیمه در بالای کار باشید و دوباره بعد از آن یک برش کامل بدهید.
 تور ماهیگیری هویجی
4- برای ورقه ورقه کردن هویج باید برش را به سمت دست خود انجام دهید. اگر این کار تمرکز شما را از بین می‌برد مکعب را با یک پارچه نگه دارید. سیخ را در هویج باقی بگذارید. چاقو را به سمت طولی هویج قرار دهید. هویج را با فشار ملایم و یکنواخت حرکت کوتاه اره‌ای برش بدهید. هویج را به سمت تیغه بگردانید و گوشه‌های مکعب را صاف کرده و آن را به شکل یک استوانه درآورید. بگذارید گوشه‌ها از قطعات جدا شود. این گوشه‌ها هیچ نقشی در تور نخواهند داشت. حالا تیغه را به صورت طولی روی استوانه قرار دهید و با ضخامت دو میلیمتر آن را برش بدهید. با استفاده از ترکیب گرداندن هویج و حرک اره‌ای ملایم هویج را سه یا چهار بار بگردانید تا جایی که همه آن را به شکل ورقه‌ای پوست بکنید و به محل قرارگیری سیخ نزدیک شوید.
5- چاقو را کنار بگذارید. سیخ را بیرون بیاورید. تورتان کامل شده است. اگر بخواهید می‌توانید چوب پنبه‌های کوچکی را به انتهای تور وصل کنید سپس برش‌های باقیمانده بین بخش‌های مرکزی را کامل نمایید. اگر چوب پنبه نظر شما را جلب نمی‌کند می‌توانید بخش مرکزی را ساده برش بدهید. تور را به آرامی در دست بگیرید. اگر باز نمی‌ماند حتماً عمل پوست کندن را با ضخامت زیادی انجام داده‌اید. تور را برای مدت نصف روز داخل یک ظرف بگذارید بعد از این مدت انعطاف بیشتری پیدا خواهد کرد.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما