درخت نخل ترب و آناناس

ترب باید سرد و سخت باشد. آناناسی را انتخاب کنید که سر آن کامل و زیبا باشد. اگر بعضی از برگ‌های بالایی آن خوب نیستند می‌توانید چند برگ آناناس دیگر از فروشگاه بگیرید. انتهای سفید برگ‌های آناناس را کوتاه...
پنجشنبه، 27 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درخت نخل ترب و آناناس
درخت نخل ترب و آناناس

 

نویسنده: کبری قیصری





 

مواد لازم:

سر یک آناناس بزرگ و پر برگ، یک ترب سفت و صاف، یک تکه از یک طرف هندوانه به ضخامت 7 سانیتمتر و چند زیتون سبز یا کامکاوات.

ابزار و لوازم مورد نیاز:

چاقوی پوست کنی، چاقوی 15 سانتیمتری، پوست کن سبزیجات، تراش پوست میوه‌ها، تیشه یخ شکن، دو سیخ چوبی و چند خلال چوبی.

نکات و زمان بندی:

ترب باید سرد و سخت باشد. آناناسی را انتخاب کنید که سر آن کامل و زیبا باشد. اگر بعضی از برگ‌های بالایی آن خوب نیستند می‌توانید چند برگ آناناس دیگر از فروشگاه بگیرید. انتهای سفید برگ‌های آناناس را کوتاه کنید و آن‌ها را بین برگ‌های نخل آماده‌تان بگذارید تا ظاهر زیباتری پیدا کند. درست کردن این طرح 15 دقیقه طول می‌کشد و برای سه روز قابل نگهداری می‌باشد. سر آن را به طور جداگانه در کیسه داخل یخچال نگهداری کنید.
درخت نخل ترب و آناناس

موارد استفاده:

تزیینی مناسب برای میز در میهمانی‌هایی که موضوع استوایی دارد.
1- اگر ترب شما کاملاً تمیز است (مو و رنگ‌های ناخوشایند ندارد) نیازی به پوست کندن آن نیست. هر دو سر آن را ببرید. با استفاده از تراش پوست میوه شیارهایی به طول دو سانتی متر روی سطح آن ایجاد کنید. این شیار‌ها باید با زاویه درست روی تمام سطح ترب ایجاد شوند.
2- سر هندوانه را از روی سطح صاف آن روی زمین قرار دهید. ترب را روی آن نگه دارید و دور پایه آن خط بکشید و سوراخی در وسط هندوانه ببرید و ته ترب را داخل این سوراخ فرو کنید. اگر سوراخ بیش از حد باریک است تنه آن را با پوست کن بتراشید بعد تنه باریک شده را داخل سوراخ قرار دهید. اگر سوراخ خیلی بزرگ است تنه را در جای خود نگه دارید و دو یا سه سیخ از در طرفین در پایه آن فرو کنید به طوری که تنه را سوراخ کند بعد انتهای بیرون مانده سیخ‌ها را با قیچی باغبانی کوتاه کنید.
3- برگ‌های بالای آناناس را بپیچانید. پایه ساقه برگ‌ها را صاف ببرید. دو سوراخ با تیشه یخ شکنی روی مرکز ساقه برگ ایجاد کنید. سیخ‌ها را به طول 10 سانتیمتر ببرید. انتهای گرد سیخ‌ها را داخل سوراخ‌ها بگذارید بعد آناناس را با این سیخ‌ها داخل تنه درخت فرو کنید. برای درست کردن نارگیل‌ها چند زیتون سبز یا کامکاوات را با استفاده از خلال چوبی به بالای تنه درخت بچسبانید.
درخت نخل ترب و آناناس
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما