درخت نخل فلفل دلمه‌ای

زمان برش ده دقیقه است. فلفل بریده شده را باید یک شب داخل آب سرد قرار دهید. درخت تا چهار روز دوام خواهد داشت. از یک هویج سرد که همان موقع از یخچال بیرون آورده‌اید برای تنه درخت استفاده کنید.
پنجشنبه، 27 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درخت نخل فلفل دلمه‌ای
درخت نخل فلفل دلمه‌ای

 

نویسنده: کبری قیصری





 

مواد لازم:

یک هویج سفت و بلند، یک فلفل دلمه‌ای بزرگ سبز رنگ، برشی از یک سیب زمینی یا آناناس بزرگ

ابزار و لوازم مورد نیاز:

چاقوی پوست کنی، پوست کن سبزیجات، خلال‌های چوبی و یک ظرف آب سرد.

نکات و زمان بندی:

زمان برش ده دقیقه است. فلفل بریده شده را باید یک شب داخل آب سرد قرار دهید. درخت تا چهار روز دوام خواهد داشت. از یک هویج سرد که همان موقع از یخچال بیرون آورده‌اید برای تنه درخت استفاده کنید.
درخت نخل فلفل دلمه‌ای

موارد استفاده:

تزیینی مناسب برای میز در میهمانی‌هایی که موضوع دریایی یا استوایی دارد.
1- چاقوی خود را در بالاترین نقطه ساقه فلفل قرار دهید. دور تا دور ساقه را بریده و بیرون بیاورید. فلفل را رو به بالا روی سطحی قرار دهید. چند برش عمیق V شکل بدهید به طوری که بالای آن شیبه به شاخه باشد. این شاخه‌ها باید وقتی رو به بالا برگردانده می‌شوند حدود پج تا هفت سانتیمتر طول و دو تا سه سانتیمتر عرض داشته باشند. دو بریدگی کوچک روی هر طرف شاخه ببرید. یک برش کوچک روی هر سمت V بزرگ ایجاد کنید. فلفل را در آب سرد به مدت یک شب داخل یخچال بگذارید. با این کار شاخه‌ها به سمت بالا باز می‌شوند.
2- انتهای هویج را ببرید و آن را پوست بکنید. راههای مختلفی برای شبیه کردن هویج به تنه نخل وجود دارد. یکی از این راه‌ها آنست که برش‌های افقی با تراش پوست روی آن ایجاد کنید. راه دیگر این است که با چاقوی پوست کنی خود برش‌هایی روی هویج ایجاد کنید. بهترین روش این است که برش‌های سطحی به سمت پایین روی هویج بدهید. این برش‌ها کامل نیستند و در انت‌ها به بدنه هویج متصل می‌مانند و بالای آن‌ها را باید با دست به سمت بیرون خم کنید. وقتی درخت به نمایش گذاشته شود میزان انحنای آن‌ها بیشتر می‌شود.
درخت نخل فلفل دلمه‌ای
3- برای پایه درخت یک سیب زمینی را از وسط به دو نیم کنید یا از انتهای بریده شده آناناس برای این کار استفاده نمایید. این پایه دست کم باید دو سانت و نیم ضخامت داشته باشد. ته تنه هویجی را روی مرکز پایه قرار دهید و خطی دور آن بکشید. بعد وسط پایه را به همین اندازه سوراخ کنید. تنه را داخل پایه فشار بدهید.
4- برای به نمایش گذاشتن درخت یک خلال چوبی را روی بخش بالایی تنه فرو کنید به طوری که نیم سانتی متر آن بیرون بماند. فلفل باز شده را روی نوک آن قرار بدهید.
5- شما می‌توانید تور هویجی را به شکل یک ننو درآورید. باید یک سیخ را از دو طرف آن عبور بدهید و بدوزید. ابتدا چین‌های هر طرف را باز کنید بعد سیخ را از میان تور رد کنید. اگر تور شما خیلی پهن باشد می‌توانید سیخ را از میان بعضی از شبکه‌های توری عبور ندهید. ننو را بین دو درخت نخل قرار دهید و با یک تکه نخ و یک سیخ که به پشت تنه درخت زده‌اید آن را به تنه درخت‌ها متصل کنید. روی نخ را همانطور که در شکل می‌بینید با برگ پیازچه بپوشانید.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما