لاک پشت آناناسی

زمان درست کردن لاک پشت بیست دقیقه می‌باشد. لاک پشت را می‌توانید سه روز نگهداری کنید. اگر پای آن شکست دوباره می‌توانید آن را با یک خلال چوبی وصل کنید. سر لاک پشت ممکن است بعد از یک روز به جلو خم شود به...
شنبه، 7 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
لاک پشت آناناسی
 لاک پشت آناناسی

 

نویسنده: کبری قیصری





 

مواد لازم:

یک آناناس بزرگ و سفت، یک تربچه قرمز ویک زیتون سبز

ابزار و لوازم مورد نیاز:

چاقوی پوست کنی و یک سیخ چوبی 15 سانتیمتری

نکات و زمان بندی:

زمان درست کردن لاک پشت بیست دقیقه می‌باشد. لاک پشت را می‌توانید سه روز نگهداری کنید. اگر پای آن شکست دوباره می‌توانید آن را با یک خلال چوبی وصل کنید. سر لاک پشت ممکن است بعد از یک روز به جلو خم شود به آسانی می‌توانید زاویه آن را دوباره تنظیم کنید.
** تصویر:

موارد استفاده:

تزیین مناسبی برای میز میهمانی‌های استوایی و میهمانی‌هایی که برای خاتمه یک دوره طولانی ترتیب داده شده است.
1- بخش بالایی آناناس را پیچانده و بیرون بکشید. یک برگ را برای دم لاک پشت نگه دارید.
2- به طرح لاک پشت نگاه کنید. ابتدا بخش‌های سر و گردن را ببرید. برش گردن باید دست کم یک سانتیمتر عمق داشته باشد و عمق برش سر باید دو سانتیمتر باشد. توجه داشته باشید که این برش یک تکه ادامه دار است. برای برداشتن این بخش چاقویتان را در پایه گردن قرار بدهید و خط بیرونی سر وگردن را ببرید.
 لاک پشت آناناسی
3- خط بیرونی پا‌ها و لاک را طبق طرح ببرید. همه پوست اطراف پا‌ها و زیر لاک را بیرون بیاورید اما برای بریدن زیر پا‌ها و شل کردن آن‌ها تا بعد صبر کنید.
4- الگوی پشت لاک یک صفحه شش وجهی در مرکز بالا دارد. دور آن باید یک ردیف شش وجهی‌های کوچکتر قرار بگیرد. کف لاک به آسانی به صفحاتی تقسیم می‌شود به طوری که تعداد وجه‌های آن بستگی به میزان پوستی از آناناس دارد که با آن کار می‌کنید. صفحات چهار وجهی نیز ایجاد خواهد شد. خط بیرونی صفحات را با ایجاد برش‌های V شکل ببرید و بخش‌هایی از آن را به عرض نیم سانتی متر بین برش‌ها بردارید.
 لاک پشت آناناسی
5- اکنون باید زیر پا‌ها را به ضخامت یک سانتی متر ببرید. آن‌ها را خم کنید و بدن را روی پا‌ها قرار دهید برای محکم‌تر کردن پا‌ها خلال‌های چوبی در آن بگذارید. سر را با قرار دادن سیخ 15 سانتیمتری در میان انتهای ساقه میوه در زاویه 45 درجه بچسبانید. گردن را روی سیخ قرار دهید.
6- انتهای گرد برگ آناناس را ببرید. دم نوک تیز باید دست کم 7 سانتیمتر طول داشته باشد. یک شکاف افقی روی پشت بدن بدهید و سر گرد برگ را داخل این شکاف بگذارید. آن را کمی خم کنید.
7- برای چشم‌ها دو برش کوچک از تربچه قرمز بردارید. سمت صاف برش را روی طرفین سر فشار دهید. رطوبت آناناس موجب اتصال آن دو به هم خواهد شد. دو تکه کوچک از پوست زیتون سیاه ببرید و هر کدام را در مرکز چشم‌های درست شده از تربچه قرمز قرار دهید.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما