آناناس مارپیچی

زمان درست کردن آناناس 10 دقیقه طول می‌کشد. این مارپیچ را می‌توانید تا 4 روز نگهداری کنید. مراقب باشید که نوک چاقوی پوست کنی شما کاملاً تیز و صاف باشد.
شنبه، 7 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آناناس مارپیچی
آناناس مارپیچی

 

نویسنده: کبری قیصری





 

مواد لازم:

یک آناناس بزرگ و سفت که ساقه‌ای پر برگ داشته باشد.

ابزار و لوازم مورد نیاز:

چاقوی پوست کنی و یک سیخ چوبی 15 سانتیمتری

نکات و زمان بندی:

زمان درست کردن آناناس 10 دقیقه طول می‌کشد. این مارپیچ را می‌توانید تا 4 روز نگهداری کنید. مراقب باشید که نوک چاقوی پوست کنی شما کاملاً تیز و صاف باشد.

موارد استفاده:

این مارپیچ به خودی خود تزیین زیبا برای وسط دیس‌های میوه در همه میهمانی‌هاست. ضمناً روشی بسیار جالب و کارآمد برای سرو کردن سیخ‌های میوه است. به آسانی می‌توانید در هر شیار سیخ‌ها را ردیف کنید، درست مثل یک جاسوزنی بزرگ
1- یک سانتیمتر از ته میوه را ببرید. آن را روی ته بریده در جلوی تخته برش خود قرار دهید.
2- در هنگام کار میوه را صاف نگه دارید. آناناس را بغلطانید و لبه‌های مارپیچ را درست کنید. شما باید در نزدیکی جلوی تخته برش کار کنید زیرا دستتان باید پایین‌تر از میوه قرار بگیرد تا بتوانید ته هر شیار را با زاویه مناسب ببرید. بخش بالایی هر شیار را هنگامی که بالاتر از آناناس ایستاده‌اید ببرید و بخش زیرین هر شیار را در حالت نشسته یا زانو زده هنگامی که کمی پایین‌تر از میوه قرار دارید برش بدهید.
آناناس مارپیچی
3- یک خلال چوبی را نزدیک به بالای آناناس قرار بدهید. این خلال چوبی به شما کمک خواهد کرد تا محل بالای اولین برش را تشخیص دهید. هر نوار به ضخامت طرح‌های روی آناناس می‌باشد. عامل موفقیت در این کار آنست که نوارهای سطحی از پوست و کمی از گوشت آناناس را ببرید. شیارهای باریک و عمیق جذابیت چندانی ندارند و برای نگه داشتن سیخ‌های میوه ضعیف می‌باشند.
4- چاقوی خود را درست بالای خلال چوبی قرار بدهید. تیغه چاقو باید رو به پایین و درست زیر پوست آناناس قرار بگیرد. نباید تیغه به سمت مرکز آناناس قرار گرفته باشد. در این صورت برش‌ها خیلی عمیق خواهد شد. در حالی که نوک تیغه یک سانتیمتر زیر سطح میوه قرار دارد با برش اره‌ای ردیف بالایی شیار را ببرید. در نزدیکی ته آن برش‌ها را سطحی‌تر درست کنید تا سختی پایه آناناس حفظ شود. هنگامی که کار می‌کنید میوه را روی تیغه بگردانید تا همیشه برش در وضعیتی طبیعی و راحت انجام شود. بعد دوباره به بالای آناناس برگردید. نوک چاقو را با زاویه رو به بالا زیر خلال چوبی قرار دهید و با برش اره‌ای ردیف پایین شیار را ببرید. به خاطر داشته باشید که شیارهای پایین آناناس باید سطحی‌تر باشد.
5- نوار بین برش‌های میوه را بردارید. برش بعدی را در فاصله 3 میلیمتری سمت راست شیار اول ایجاد کنید. یک نوار باریک از پوست تیره را دست نخورده نگه دارید تا طرح مارپیچ را روی آناناس ایجاد کند. (اگر راست دست هستید به سمت چپ شیاری که درست کرده‌اید کار کنید).
آناناس مارپیچی
6- کار خود را ادامه بدهید شیارهای سطحی را به موازات شیار اول در سراسر میوه ایجاد کنید. گاهی بخشی از پوست نزدیک ته میوه بدون برش می‌ماند و بخش بالای آن با شیار‌ها پر می‌شود. به سادگی می‌توانید بخش‌های بریده نشده را با شیارهای کوتاهتر تکمیل کنید.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما