عصر الظهور

معرفي اجمالي كتاب: مؤلّف هدف از تأليف اين كتاب را ارائه تصويري از عصر ظهور حضرت مهدي ـ عج الله تعالي فرجه الشريف ـ و حركت و قيام مقدّس امام مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ كه از آيات و احاديث استنباط مي شود بيان نموده است. مؤلّف گرانقدر با پژوهشي ژرف و تحقيقي تاريخي و انديشمندانه و دور از تعصّبات افراطي و پيش داوري هاي ناروا كوشيده است تا سيماي روشني از حوادث و پيشامدهاي آن زمان و ديدگاههاي گوناگون
پنجشنبه، 10 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عصر الظهور
عصر الظهور
عصر الظهور

نويسنده: حافظ فرزانه
مؤلّف:
استاد علي كوراني (معاصر)
زندگي نامه:
وي از علماي مبارز و از نويسندگان اديب و خوش ذوق لبنان مي باشد. ايشان اكنون مقيم قم بوده و با قلم شيوا و دلنشين خود آثاري متنوع، مفيد و محققانه را تأليف كرده است كه مي توان به كتابهاي المتّهدون للمهدي، طريقة حزب الله، معجم احاديث المهدي و كتابهاي مهم ديگر اشاره كرد.[1]
معرفي اجمالي كتاب:
مؤلّف هدف از تأليف اين كتاب را ارائه تصويري از عصر ظهور حضرت مهدي ـ عج الله تعالي فرجه الشريف ـ و حركت و قيام مقدّس امام مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ كه از آيات و احاديث استنباط مي شود بيان نموده است.
مؤلّف گرانقدر با پژوهشي ژرف و تحقيقي تاريخي و انديشمندانه و دور از تعصّبات افراطي و پيش داوري هاي ناروا كوشيده است تا سيماي روشني از حوادث و پيشامدهاي آن زمان و ديدگاههاي گوناگون دانشمندان بزرگ و نويسندگان مشهور شيعه و سني را دربارة ظهور ترسيم نموده و تجزيه و تحليل كرده و به شبهات موجود در اين زمينه پاسخي مناسب و عالمانه بدهد. مؤلّف گرانقدر پاره‎اي از تحوّلات نظامي و سياسي روز را با متون به جا مانده از دانشمندان و عالمان تفسير كرده است.
كتاب حاضر از كتب ارزنده و تحقيقي در زمينه تحليل و بررسي عميق پيرامون وقايع و حوادث دوران ظهور مي باشد. با توجه به موضوعات متنوّع و جديد كتاب، استقبال كم نظيري از اين كتاب در لبنان و كشورهاي عربي، ايران و محافل شيعه و سني، ديده شده است.
كتاب عصر الظهور، تمامي جنگهاي زمان ظهور و آشوب ها و نقش افراد و شهرها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و به علائم ظهور حضرت، ياران و اصحاب ايشان و به خصوصيات و شاخصه هاي جامعه مهدوي اشاره مي كند. در توضيح نقش كشورها، ايران را به طور كامل توضيح و به مناسبت به انقلاب و نظام مقدّس جمهوري اسلامي ايران پرداخته و عنايت ويژه اي داشته است.
كتاب حاضر، به وسيلة آقاي عباس جلالي به فارسي ترجمه و از طرف مركز نشر و چاپ سازمان تبليغات اسلامي به چاپ رسيده است.
وضعيت نشر:
كتاب عصر الظهور به زبان عربي در يك جلد به همّت مكتب الاعلام الاسلامي در سال 1408 هـ..ق، به چاپ رسيده است.

پی نوشت:

[1] . مقدمه كتاب عصر الظهور

منبع: مرکز مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي حوزه علميه




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.