ساغر حیات

روزى حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در احد بر مزار عموى پدرشان، حمزه سیدالشهداء ایستاده بودند و عزادارى مى‏كردند. محمود بن ‏لبید فرصت را غنیمت ‏شمرده، پس ازعزادارى پرسید: اى دختر پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)، آیا براى امامت و زعامت على بن‏ابى‏طالب(علیهما السلام) از سخنان پیامبرخدا(صلی الله علیه و آله و سلم) دلیلى به یاد دارید؟ حضرت فاطمه(سلام الله علیها) فرمودند:
پنجشنبه، 10 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساغر حیات
ساغر حیات
ساغر حیات

روزى حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در احد بر مزار عموى پدرشان، حمزه سیدالشهداء ایستاده بودند و عزادارى مى‏كردند. محمود بن ‏لبید فرصت را غنیمت ‏شمرده، پس ازعزادارى پرسید: اى دختر پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)، آیا براى امامت و زعامت على بن‏ابى‏طالب(علیهما السلام) از سخنان پیامبرخدا(صلی الله علیه و آله و سلم) دلیلى به یاد دارید؟
حضرت فاطمه(سلام الله علیها) فرمودند:
شفگتا! آیا حادثه عظیم غدیر خم را فراموش كرده‏اید؟... خدا را گواه مى‏گیرم كه خود شنیدم آن بزرگوار مى‏فرمود: على(علیه السلام) بهترین كسى است كه او را در میان شما جانشین خود قرار مى‏دهم، على (علیه السلام) امام و خلیفه بعد از من است.
دو فرزندم حسن و حسین(علیهما السلام) و نه نفر از فرزندان حسین(علیهم السلام) پیشوایان و امامانى پاك و نیك‏اند. اگر ازآنان اطاعت كنید، شما را هدایت ‏خواهند كرد و اگر با آنها مخالفت ورزید، تا روز قیامت تفرقه و اختلاف در میانتان حاكم خواهد بود.
منبع:بحارالانوار




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط