بهترین روغن برای مو

برای غلبه بر مشکلات مو مانند نازک شدن موها و بازگرداندن درخشندگی موها، استفاده از بهترین روغن برای مو ضروری است.
پنجشنبه، 19 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بهترین روغن برای مو
بهترین روغن برای مو

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

برای غلبه بر مشکلات مو مانند نازک شدن موها و بازگرداندن درخشندگی موها، استفاده از بهترین روغن برای مو ضروری است.
تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که ماساژ دادن پوست سر می‌تواند تأثیر بسزایی در حفظ سلامت موها داشته باشد. ماساژ دادن منظم پوست سر باعث گردش مناسب جریان خون در فولیکول‌های مو می‌شود و به موجب آن به تحریک رشد مو کمک می‌کند. ماساژ دادن پوست سر با روغن مناسب باعث افزایش رشد مو می‌شود. اثرات مفید روغن زدن به موها روش ساده‌ای برای داشتن موهایی سالم و درخشان است.

روغن طبیعی برای داشتن موهای سالم

روغن زیتون

برای رشد سریع‌تر موها می‌توان از روغن زیتون استفاده کرد. ترکیبات مهم روغن زیتون که عبارتند از ویتامین D ، ویتامین E و ویتامین‌های گروه ب به جلوگیری از طاسی کمک می‌کنند. رشد مجدد موها با استفاده از ماساژ روزانه با روغن زیتون ممکن است. بسیاری از متخصصین مو روغن زیتون را به عنوان بهترین روغن برای مو در نظر می‌گیرند. ویتامین E موجود در روغن زیتون به بهبود جریان خون در پوست سر کمک می‌کند که به نوبه‌ی خود رشد مو را تحریک می‌کند. برای افرادی که موهای ضخیم و زبر دارند، ماساژ دادن موها با روغن زیتون توصیه می‌شود. روغن زیتون سرشار از چربی‌های غیر اشباع است که باعث درخشندگی موهای آسیب دیده می‌شوند. روغن زیتون ریشه‌ی مو را تقویت می‌کند و از ریزش موها به خاطر افزایش سن جلوگیری می‌کند. از مخلوط روغن جوجوبا و روغن زیتون نیز می‌توان برای ماساژ دادن موها استفاده کرد.

روغن نارگیل

روغن دیگری که برای رشد موها مفید است روغن نارگیل است. بسیاری از افراد برای مراقبت از موهای خود استفاده از روغن نارگیل را به روغن‌های دیگر ترجیح می‌دهند. روغن نارگیل گران قیمت است و انتخاب خوبی برای محافظت از موها به شمار می‌رود. ماساژ دادن پوست سر با روغن نارگیل روش بسیار مفیدی است که ریزش مو را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. از آنجایی که روغن نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی است، استفاده از آن نه تنها رشد مو را بهبود می‌بخشد بلکه همچنین به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند.

روغن گلرنگ

ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اصلی روغن گلرنگ اسید اولئیک است. اسید اولئیک ضخامت و استحکام موها را افزایش می‌دهد. استفاده‌ی منظم از محصولات حاوی اسید اولئیک باعث درخشان‌تر شدن موها می‌شود. پس، اگر می‌خواهید موهای آسیب دیده‌ی خود را تبدیل به موهایی درخشان کنید، استفاده‌ی منظم از روغن گلرنگ توصیه می‌شود. به علاوه، روغن گلرنگ رگ‌های خونی را گشاد می‌کند که تأمین مواد مغذی به فولیکول‌های مو را تسهیل می کند و به موجب آن به رشد موها کمک می‌کند. استفاده از چند قطره روغن گلرنگ روش سریعی برای مرطوب کردن موهای خشک به شمار می‌رود.

روغن آرگان

روغن آرگان حاوی مقدار زیادی ویتامین است. از اینرو، استفاده از روغن آرگان می‌تواند به رشد بهتر موها کمک کند. آرگان غنی از ویتامین E و کاروتنوئیدهاست. افرادی بسیاری از روغن آرگان برای ترمیم موهای آسیب دیده‌ی خود استفاده می‌کنند. چه برای جوان‌سازی موها و چه برای خلاص شدن از شر موهای فر، روغن آرگان انتخاب اول افراد زیادی به شمار می‌رود.

روغن آوکادو

روغن آوکادو سارشار از ویتامین‌های مفید است که باعث حفظ سلامت موها می‌شود. روغن آوکادو همچنین حاوی اسید آمینه‌هایی است که باعث تغذیه‌ی فولیکول‌های مو و رشد سریع‌تر موها می‌شوند. مواد مغذی مختلف موجود در روغن آوکادو از موهای شما در برابر آلودگی محیطی محافظت می‌کند. روغن آوکادو علاوه بر تقویت تار مو، باعث درخشندگی و نرمی موها نیز می‌شود. پس، ماساژ دادن پوست سر خود با روغن آوکادو را به صورت منظم شروع کنید تا خیلی زود اثرات مثبت آن را ببینید. رنگ کردن موها می‌تواند باعث خشک شدن بیش از حد موها شود. در چنین موردی، از روغن آوکادو می‌توان برای ترمیم موهای آسیب دیده استفاده کرد.

روغن کرچک

اسید چرب امگا 9 موجود در روغن کرچک به عنوان یک مرطوب کننده‌ی عالی عمل می‌کند و از خشکی پوست سر جلوگیری می‌کند. استفاده‌ی منظم از روغن کرچک ساده‌ترین روش برای رشد مجدد موهاست. استفاده از روغن کرچک به ضخیم شدن موها کمک می‌کند. یک روش برای استفاده از روغن کرچک استفاده از شکل خالص آن بر روی پوست سر قبل از خواب است. یک کلاه پلاستیکی بپوشید و با یک حوله‌ی تمیز موها را بپوشانید. صبح موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید. این روش را یک بار در هفته انجام دهید. به طور کلی بعد از 5-6 بار استفاده از این روش رشد قابل توجهی را در موها می‌توان مشاهده کرد.

روغن بادام

استفاده از روغن بادام برای تغذیه و جلوگیری از ریزش موها مفید است. برای تقویت موها و رشد مجدد آن‌ها می‌توان به روغن بادام اتکا کرد. ماساژ دادن روزانه‌ی موها با روغن بادام کلیدی برای تحریک رشد موهاست. روغن بادام شیرین به افزایش رطوبت موها کمک می‌کند که به نوبه‌ی خود از خشکی موها جلوگیری می‌کند.

روغن رزماری

اگر به دنبال موهایی سالم و قوی هستید، بهتر است جای دوری نروید و از روغن رزماری استفاده کنید. روغن رزماری سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هاست. روغن رزماری منبع غنی از ویتامین ب ، آهن و کلسیم است و استفاده از آن باعث تقویت موهای شکننده می‌شود. از روغن رزماری می‌توان برای درمان شوره‌ی سر نیز استفاده کرد. اگر چه ماساژ دادن پوست سر با روغن‌های مو باعث بهبود گردش خون می‌شود ولی رزماری عملکردی فراتر از این دارد. روغن رزماری به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و مواد مغذی لازم را برای موها فراهم می‌کند و به موجب آن باعث ضخیم شدن موها و رشد سریع‌تر آن‌ها می‌شود. بنابراین، روغن رزماری ریشه‌ی مو را تغذیه می‌کند که برای افزایش رشد مو از اهمیت حیاتی برخوردار است. پس، داشتن موهایی درخشان و سالم چیزی است که می‌توان به آسانی با استفاده‌ی منظم از روغن رزماری بدان دست یافت.

روغن آویشن

استفاده‌ی منظم از روغن آویشن می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی موها داشته باشد. استفاده از روغن آویشن یکی از مؤثرترین روش‌ها برای درمان نازک شدن موهاست. این روغن ماهیتی ضد میکروبی دارد و استفاده از آن می‌تواند به درمان خارش پوست سر کمک کند. ماساژ دادن پوست سر با روغن آویشن برای جلوگیری از ریزش موها و بهبود حجم موها مفید است.

روغن دانه‌ی انار

روغن دانه‌ی انار به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند که به جوان‌سازی موهای آسیب دیده کمک می‌کند. روغن دانه‌ی نار به خاطر تأثیرات مفید خود در رشد مو تبدیل به یکی از ترکیبات رایج مورد استفاده در محصولات مختلف محافظت از مو شده است. روغن دانه‌ی انار حاوی اسید پونیسیک است که می‌تواند باعث درخشندگی موها شود. با استفاده از روغن دانه‌ی انار می‌توانید موهایی نرم داشته باشید.

ترکیب کردن روغن‌های مو

روش دیگری که به تحریک رشد موها کمک می‌کند، استفاده از ترکیب روغن‌های مختلف است. به افرادی که از مشکلات ریزش مو رنج می‌برند توصیه می‌شود مقدار یکسانی از روغن‌های کرچک ، نارگیل و زیتون را با یکدیگر مخلوط و استفاده کنند. مخلوط روغن‌ها را گرم کنید و سپس اجازه دهید سرد شود. با گرم شدن مخلوط می‌توان از آن استفاده کرد.

نکته‌ای مفید برای رشد موها

متکی بودن به نرم کننده‌ها و مرطوب کننده‌های مو بدون داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند نتایج ناامید کننده‌ای دربر داشته باشد. استفاده از روغن‌های مو به همراه رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای داشتن موهایی ضخیم و درخشان توصیه می‌شود. مو از 85-88 درصد پروتئین تشکیل شده است و از اینرو، استفاده از مواد غذایی حاوی پروتئین بالا برای داشتن موهایی سالم و زیبا ضروری است.
اگر چه استفاده از این روغن‌ها باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شود و رشد موها را تحریک می‌کند ولی انتظار معجزه نداشته باشید. به طور معمول 6-7 هفته زمان نیاز است تا مشکلات ریزش مو برطرف و بهبود حاصل شود.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط