شرح شغل مدیر روابط تجاری

شرح شغل مدیر روابط تجاری شامل وظایف و مسئولیت هایی است که با وجود اینکه جنبه اداری دارند، از ابعاد تکنیکی بسیار زیادی بهره مند هستند. مقاله پیش رو را مطالعه نمایید تا بیشتر در این باره بدانید.
پنجشنبه، 26 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
شرح شغل مدیر روابط تجاری

شرح شغل مدیر روابط تجاری
 

 

مترجم: غزل معتمدی
منبع:راسخون




 

شرح شغل مدیر روابط تجاری شامل وظایف و مسئولیت هایی است که با وجود اینکه جنبه اداری دارند، از ابعاد تکنیکی بسیار زیادی بهره مند هستند. مقاله پیش رو را مطالعه نمایید تا بیشتر در این باره بدانید.
بسیاری از فرصت های شغلی در صنعت وجود دارند که به دلیل ماهیت کار خود، نیازمند توانایی ها و قابلیت های کمی و کیفی خاصی هستند. یکی از این مشاغل مدیریت روابط تجاری است که اگرچه به درستی شناخته نشده است ولی نقش یسزایی در سازمان ایفا می نماید.
فردی که در پست مدیریت روابط تجاری مشغول به کار است به ناچار باید از مهارت هایی چون؛ روابط عمومی قوی، تفکر منطقی، توانایی های تصمیم گیری و مهارت های مدیریتی و ارتباطی برخوردار باشد. از آنجاییکه از ملزومات این شغل ارتباط و هماهنگی با سایر بخش ها و واحدهای سازمانی است؛ لذا برخورداری از این مهارت ها از اهمیت بسزایی برای فرد شاغل برخوردار است. شرح شغل یک نوشته ثابت نیست بلکه ممکن است از سازمانی به سازمان دیگر یا در واحدهای مختلف یک سازمان متغیر باشد. اما در اینجا به وظایفی که به طور معمولا برای این شغل تعریف می شود را ذکر می نماییم.

شرح شغل

وظیفه اولیه مدیر روابط تجاری عمل به عنوان یک رابط میان واحد تکنولوژی اطلاعاتی و دیگر فعالیت ها در سازمان است. به همین دلیل است که باید اطلاعات بیشتری پیرامون فعالیت های شکل گرفته در سازمان و بهره گیری از تکنولوژی های اطلاعاتی داشته بوده، بدنبال کسب اطلاعات از آخرین تکنولوژی های مورد استفاده در صنعت مربوطه باشد و مدیرت را در جریان لزوم پیاده سازی این نوع تکنولوژی های جدید قرار دهد.
او باید با مدیریت ارشد مشورت نموده و در جهت پیاده سازی، پیشرفت و به روز رسانی تکنولوژی های مورد استفاده سازمان تلاش نماید. باید اطمینان حاصل کند که پرسنل در کلیه سطوح سازمانی می توانند نهایت استفاده را از تکنولوژی پیاده سازی شده ببرند. مدیر روابط تجاری باید بتواند با سایر کمپانی ها روابط مناسبی برقرار نموده و در جهت استفاده ی کارآمد تکنولوژی-های ارتباطی از آنها بهره مند گردد. او باید یک سری تحقیقات پیرامون ابزارهای مورد استفاده در سایر سازمان های مشابه انجام دهد و از تکنولوژی برتر در سازمان خود برای رشد تولید و بهره وری استفاده نماید.
رشته ی کاری خاصی برای یک مدیر روابط عمومی تعریف نشده است. خدماتی که این مدیران انجام می دهند می تواند در همه ی سازمان ها کاربرد داشته باشد. از بانک ها گرفته تا غول های تولید نرم افزار؛ مدیر روابط تجاری باید از همه مسائل مربوط به سازمان و عملکرد آن آگاه باشد، درمورد مرتب سازی پروژه ها نظر دهد، تکنولوژی لازم برای اجرای پروژه ها را فراهم کند و درمورد کسب حداکثر بازده از نیروی کار اطمینان حاصل نماید. مدیر تجاری در برقراری ارتباط بین تیم IT در درون سازمان و فروشندگان تکنولوژی های اطلاعاتی در بیرون از سازمان در مورد خدماتی که سازمان به آنها نیاز دارد مشارکت می نماید.
او همواره بر پیشرفت پروژه ها نظارت دارد و در صورت لزوم در مورد استراتژی های تجاری به تیم یاری می رساند. با توجه به ماهیت کاری که نیازمند همکاری، هماهنگی و مدیریت مداوم امور دارد، اعتقاد بر این است که وظایف یک مدیر روابط بسیار گیج کننده و استرس آور هستند.

میزان حقوق

از آنجایی که این شغل جزء مشاغل رده بالا و در واقع زیرشاخه ی مدیریت ارشد سازمان است، عمداتأ از حقوق بالایی برخوردار هستند. متوسط دریافتی مدیر روابط تجاری حدود 80 هزار دلار در سال است.
فردی با 4 سال سابقه در این شغل حدود 65 هزار دلار، بالای 10 سال تا 100 هزار دلار دارد. ایالت ماساچوست دارای بیشترین حقوق برای این شغل با میزانی بین 65 تا 105 هزار دلار در سال است.
چنانچه شما تمایل به استخدام در این پست سازمانی دارید باید بدانید که اکثر سازمان ها از شما مدرک کارشناسی ارشد در حوزه ی مدیریت بازرگانی را درخواست می کنند. سایر مهارت هایی مثل مدیریت روابط عمومی، مالی و بازرگانی از جمله امتیازهای اضافی به شمار می آید. عمدتآ سازمان ها افرادی دارای مدارک آموزشی همراه با تجربه ی کاری را استخدام می نمایند. همچنین نیاز به کسب اطلاعات از آخرین اشکال فن آوری و مفاهیم تصویب شده توسط دنیای کسب و کار و صنعت IT می-باشید.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.