مسئولیت های مدیر فروش

یک مدیر فروش وظایف متعددی دارد، من جمله حفظ موجودی، مشاوره دادن به نمایندگان فروش برای دستیابی به میزان فروش مورد انتطار و تهیه استراتژی های بازاریابی برای شرکت؛ در اینجا پاره ای از این مسئولیت ها را مورد
يکشنبه، 5 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
مسئولیت های مدیر فروش

مسئولیت های مدیر فروش
 

 

مترجم: غزل معتمدی
منبع:راسخون




 

یک مدیر فروش وظایف متعددی دارد، من جمله حفظ موجودی، مشاوره دادن به نمایندگان فروش برای دستیابی به میزان فروش مورد انتطار و تهیه استراتژی های بازاریابی برای شرکت؛ در اینجا پاره ای از این مسئولیت ها را مورد اشاره قرار می دهیم.
در هر کارخانه ی تولیدی، افزایش سودآوری جزء اهداف اصلی به حساب می آید، این افزایش سود و بهره وری تحت تأثیر میزان فروش محصولات و استراتژی های پیشبرد فروش شرکت می باشند.
همانگونه که اطلاع دارید، واحدهای مختلفی در سازمان با یکدیگر مشغول همکاری برای پیشبرد اهداف فروش و بازاریابی می-باشند. برای مدیریت این فرآیندها نیاز به یک مدیر لایق و مجرب در هر سازمان است، شخصی که متخصص مدیریت و هماهنگی فعالیت های مرتبط با پیشبرد فروش می باشد.

ویژگی های شغل

مسئولیت های شغلی اغلب برگرفته شده از نیازهای استخدامی در سازمان می باشد، با این وجود لیستی از مسئولیت ها برای مدیر فروش تعریف شده که اغلب در تمامی سازمان ها مشترک است.

مدیریت منابع فروش

یکی از مسئولیت های خطیر مدیر فروش استخدام و بکارگیری افراد شایسته برای پیشبرد شبکه توزیع محصولات شرکت است. او باید با مدیر منابع انسانی هماهنگ باشد و مصاحبه های استخدام نیروی فروش را با او سازماندهی نماید و درنهایت افراد مناسب را جذب سازمان نماید.

آموزش فروش به زیردستان

بعد از استخدام باید با کمک مدیر منابع انسانی برای تشکیل جلسات آموزشی برای افراد تازه استخدام شده ترتیب دهد. این جلسات شرح شغل شامل رویه ها و برنامه هایی است که سازمان برای تحقق اهداف خود در نظر دارد.

مدیریت متخصصین فروش

مدیر فروش باید از نقاط قوت و ضعف زیردستان خود آگاه باشد تا بتواند بر حسب استعدادها و توانایی های آنان، وظایف و مسئولیت های فروش را میان آنها تقسیم نماید. انتظار می رود مدیر فروش همواره گزارشی از میزان بهره وری کارکنان خود در دست داشته باشد.

آماده سازی سیاست های فروش و استراتژ های بازاریابی

وی باید با مدیران عالی شرکت مشورت نموده و در نهایت پیش نویسی از سیاست های فروش و استراتژی های بازاریابی را برای تایید نهایی در اختیار مدیران ارشد خود قرار دهد. زمانی که استراتژی ها تصویب شدند باید آنها را برای تیم خود تشریح نماید. ارائه مشاوره به نمایندگی های فروش و تبیین سناریوهای فروش در جهت استراتژی های بازاریابی از جمله مهم ترین مسئولیت-های یک مدیر ارشد به حساب می آید.

مدیریت فروش های مهم

در مورد قراردادهای فروشی که می تواند برای شرکت حامل میزان فروش و سودآوری بالایی باشد اغلب خود مدیر فروش اقدام به مذاکره با خریداران خواهد کرد، در چنین مواقعی است که او باید توانمندی های خود را در عقد قرارداد فروشی مناسب با مشتری رانشان دهد. وی همچنین خود مسائل حیاتی مربوط به حوزه ی فروش و بازاریابی را تحت نظارت و کنترل دارد.

مدیریت تیم

ایجاد روحیه کار تیمی در گروه فروش و بازاریابی از دیگر وظایف مدیر فروش است. وی باید قادر باشد تیم خود را تشویق نموده و آنها را در جهت نشان دادن حداکثر توانمندی هایشان انگیزش دهد.

میزان حقوق

حقوق مبتنی بر تجربه ی کار

• آنگونه که انتظار می رود میزان حقوق یک مدیر فروش بستگی به میزان کارهایی که انجام می دهد و صد البته مقادیر فروش محصولات بستگی دارد.
• تنها یک فرد با تجربه در حوزه ی فروش می تواند به این سمت دست یابد در غیر این صورت فرد باید توانمندی ها و مهارت های لازم را کسب نماید.
• معمولا در اوایل کار برای فرد به عنوان مدیر فروش حقوقی در حد 30 تا 40 هزار دلار حقوق پیش بینی می شود.
• یک مدیر با تجربه 5ساله بین 35 تا 55 هزار دلار
• یک مدیر با 10 سال سابقه بین 45 تا 75 هزار دلار
• و مدیری با تجربه بیش از 10 سال حقوقی بین 75 تا 100 هزار دلار خواهد داشت.

حقوق مبتنی بر محل کار

• ایالاتی مثل نیویورک، پنسیلوانیا و کالیفرنیا مابین 50تا 100 هزار دلار
• هاوایی و آلاسکا حدود 30تا 45 هزار دلار
شغل مدیریت فروش می تواند بسیار مشکل و انرژی بر باشد، توجه داشته باشید این میران حقوق حد متوسط و عرف می باشد و می تواند با توجه به شرایط مالی سازمان ها در کشورهای مختلف متفاوت باشد.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط