پوست بدون آکنه

برای داشتن پوستی بدون آکنه باید رژیم غذایی سالم داشت و از محصولات مناسب برای درمان و جلوگیری از ایجاد آکنه استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر به ادامه‌ی مقاله توجه کنید.
سه‌شنبه، 7 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
پوست بدون آکنه

پوست بدون آکنه
 

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

برای داشتن پوستی بدون آکنه باید رژیم غذایی سالم داشت و از محصولات مناسب برای درمان و جلوگیری از ایجاد آکنه استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر به ادامه‌ی مقاله توجه کنید.
آکنه به خاطر ایجاد ضایعات پوستی نامناسب و دردناک می‌تواند شرایط بسیار آزاردهنده‌ای باشد. آکنه بیماری پوستی پچیده‌ای است زیرا، عوامل زیادی در ایجاد آن نقش دارند. برای داشتن پوستی بدون آکنه باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد ایجاد کنیم تا پوستی صاف و سالم داشته باشیم. آکنه به دلایل مختلفی می‌تواند به وجود بیاید. ولی، با مراقبت از بدن می‌توان از دست آکنه خلاص شد، از ایجاد آن جلوگیری کرد و با مراقبت از پوست می‌توان می‌توان از شر لک‌ها خلاص شد. در این مقاله به بحث درباره‌ی اقدامات مختلفی که به مقابله با این بیماری کمک می‌کنند پرداخته شده است.

5 اقدام مهم برای جلوگیری از ایجاد آکنه

اگر مدت طولانی است که از آکنه رنج می‌برید و استفاده از روش‌های درمانی مختلف ناموفق بوده است، باید بدن خود را سم‌ زدایی کنید. روش‌های زیادی برای سم ‌زدایی بدن وجود دارند. شما می‌توانید از سم زدایی یک یا دور روزه یا سم زدایی هفتگی استفاده کنید. اگر دارای مشکل خاصی هستید، قبل از انجام این کار با پزشک مشورت کنید. بر روی سم زدایی تأکید زیادی می‌شود زیرا، افراد زیادی به خاطر یبوست از آکنه رنج می‌برند. اگر از مشکلات مربوط به یبوست رنج می‌برید، سم زدایی مطمئناً به پاکسازی بدن از داخل کمک خواهد کرد. این باعث درخشندگی پوست می‌شود و از آکنه جلوگیری می‌کند.

2 رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی نامناسب باعث چرب شدن پوست و آکنه می‌شود. ولی مصرف چربی‌های مناسب می‌تواند به بازگرداندن سلامت پوست کمک کند. رژیم غذایی باید حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه باشد. از مصرف غذاهای سرخ شده خودداری کنید و به جای آن از غذاهای آب‌پز شده ، بخارپز شده و غیره استفاده کنید. از پروتئین‌های فاقد چربی مانند گوشت بوقلمون استفاده کنید. همچنین، از مصرف چربی‌های مضر پرهیز کنید و از چربی‌هایی مانند روغن زیتون ، آجیل ، ماهی و غیره استفاده کنید. از مصرف الکل ، کافئین و نوشابه‌های گازدار خودداری کنید. در عوض، در طول روز آب زیاد بنوشید. روزانه 2-3 فنجان چای سبز بنوشید. مصرف آب زیاد و چای سبز به سم زدایی بدن کمک می‌کند. یک روش عالی برای مقابله با آکنه نوشیدن آب هویج تازه بدون شکر است. آب هویج فواید زیادی برای پوست دارد و به مبارزه با آکنه ، اسکار و آسیب دیدن پوست به خاطر قرارگیری در معرض نور خورشید کمک می‌کند و باعث روشن‌تر رنگ پوست می‌شود.

3 تمیز کردن پوست

تمیز کردن پوست برای جلوگیری از ایجاد آکنه و درمان آن مفید است. روش‌های زیادی برای تمیز کردن پوست وجود دارد. یکی از این روش‌ها شستن صورت با آب ولرم است. آکنه به خاطر مسدود شدن منافذ پوست و رشد باکتری‌ها به وجود می‌آید. این باعث التهاب می‌شود که منجر به ایجاد جوش می‌شود. شستن صورت و استفاده از آب ولرم سبوم موجود در پوست را حل می‌کند و باکتری‌ها نیز به همراه آن از بین می‌روند. برای تمیز کردن بهتر صورت می‌توانید از یک پاک کننده‌ی غیر صابونی معمولی و مناسب پوست خود استفاده کنید. شما می‌توانید روزانه دو بار صورت خود را با آن بشویید. مابقی طول روز از آب ولرم برای شستن صورت خود استفاده کنید.

4 محصولات مراقبت از آکنه

علاوه بر تمیز کردن صورت، شما به یک روش موضعی مناسب نیز برای درمان‌ جوش‌های سر سفید ، سیر سیاه و جوشدانه‌ها نیاز دارید. محصولات زیادی برای درمان آکنه وجود دارند. به پزشک مراجعه کنید تا پس از بررسی‌های لازم محصول مناسب را برای شما تجویز کند.
شما همچنین می‌توانید از یخ برای جوشدانه‌ها استفاده کنید. یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند. از آنجایی که آکنه بیماری التهابی است، استفاده از یخ برای کاهش التهاب ناشی از آن مفید خواهد بود. استفاده از یخ به کوچکتر به نظر رسیدن جوشدانه‌ها کمک می‌کند. استفاده‌ی منظم از اسکراب‌ها و ماسک‌های صورت برای پوست‌های مستعد آکنه باعث بهبود بیشتر پوست می‌شوند. از محصولات OTC یا روش‌های خانگی استفاده کنید. در اینجا دو روش خانگی برای این کار ارائه شده است. برای درست کردن اسکراب پودر برنج را با ماست مخلوط کنید. صورت خود را به مدت 10 دقیقه با آن اسکراب کنید. قبل از انجام اسکراب، صورت خود را بخور دهید. به آب بخور 2 قاشق چایخوری زردچوبه اضافه کنید. بخور دادن پوست را نرم می‌کند و به درمان سریع جوش‌های سر سیاه کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید از ماسک‌های صورت برای درمان آکنه استفاده کنید. برای این کار نصف قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، نصف قاشق غذاخوری خاک رس را با هم مخلوط کنید و 3-4 قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید.

5 جلوگیری از ایجاد آکنه

برای جلوگیری از ایجاد آکنه داشتن رژیم غذایی خوب و ورزش کردن منظم بسیار مؤثر است. پس، نکات فوق‌الذکر را رعایت کنید و از مصرف تنقلات بپرهیزید. همچنین، انجام روزانه حداقل نیم ساعت فعالیت فیزیکی در جلوگیری از ایجاد آکنه بسیار مؤثر است. همچنین، این نکات را برای جلوگیری از ایجاد آکنه در ذهن داشته باشید. به صورت خود دست نزنید. اگر در قسمتی از صورتتان احساس خارش کردید، از پشت دست برای خاراندن صورت خود استفاده کنید زیرا، کمتر آلوده است. روپوش بالش خود را هر روز عوض کنید. از لوازم آرایشی مشترک استفاده نکنید. اگر می‌خواهید به مسافرت بروید یا در طی دوران قاعدگی دچار آکنه می‌شوید، باید بیشتر از پوست خود مراقبت کنید و حتماً از محصولات ضد آکنه‌ی مناسب استفاده کنید. همچنین، از قرارگیری زیاد در معرض نور خورشید اجتناب کنید زیرا، باعث تشدید شرایط می‌شود. آخرین چیزی که باید به یاد داشته باشید دوری از استرس است. استفاده از روش‌های نفس کشیدن عمیق و مدیتیشن می‌تواند مفید باشد. به یوگا یا به فعالیت‌هایی که باعث کاهش استرس می‌شوند مانند شنا کردن و رقصیدن بپردازید زیرا، استرس می‌تواند نقش مهمی در ایجاد آکنه داشته باشد. همچنین، خواب کافی داشته باشید.
پس، دنبال کردن رژیم غذایی سالم، ورزش کردن منظم و تمیز کردن پوست برای جلوگیری از ایجاد آکنه و درمان آن لازم است. برخی اوقات پوست به خاطر شست و شوی بیش از حد بسیار خشک می‌شود. در این صورت، از مرطوب کننده‌های فاقد چربی برای حفظ رطوبت پوست استفاده کنید. اگر به دنبال مرطوب کننده‌ای طبیعی هستید، می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.