عصاره‌ی آلوئه ورا برای کاهش وزن

با وجود فواید بسیار زیاد آلوئه ورا، تأثیر آن در کاهش وزن هنوز نسبتاً ناشناخته است ولی اگر به مقدار مناسب و به روش درست مصرف شود می‌تواند در کاهش وزن موثر واقع شود.
شنبه، 11 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
عصاره‌ی آلوئه ورا برای کاهش وزن

عصاره‌ی آلوئه ورا برای کاهش وزن
 

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

با وجود فواید بسیار زیاد آلوئه ورا، تأثیر آن در کاهش وزن هنوز نسبتاً ناشناخته است ولی اگر به مقدار مناسب و به روش درست مصرف شود می‌تواند در کاهش وزن موثر واقع شود.
عصاره‌ی آلوئه ورا به عنوان یک مرهم تسکین دهنده سوختگی‌ها و ترمیم کننده‌ی بریدگی‌ها و زخم‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما عده‌ی خیلی کمی از این واقعیت آگاه هستند که آلوئه ورا می‌تواند برای کاهش وزن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

عصاره‌ی آلوئه ورا و کاهش وزن :

این که آلوئه ورا به کاهش وزن کمک می‌کند یا نه، تا حدودی ناشناخته است. آلوئه ورا سرعت متابولیکی را تحریک می‌کند، به همین خاطر انرژی بیشتری مصرف می‌شود. این کار به پایدارسازی و کاهش شاخص جرم بدن کمک می‌کند. انرژی که سوزانده می‌شود از چربی‌ها و کربو هیدرات‌های ذخیره شده در بدن گرفته می‌شود. گفته می‌شود که نوشیدن عصاره‌ی آلوئه ورا در طول یک هفته برابر با انجام نرمش و تمرین چندگانه در طول هفته است.
علاوه بر تحریک کردن سرعت متابولیک شما، دلیل دیگری که عصاره‌ی آلوئه ورا به کاهش وزن کمک می‌کند این است که آلوئه ورا حاوی مقادیر بالایی پروتئین کلاژن است. بدن باید انرژی اضافی و زیادی مصرف کند تا پروتئین کلاژن را جذب کند. صرف انرژی اضافی به کاهش وزن کمک می‌کند. هم زمان به خاطر پروتئین کلاژن، آلوئه ورا رشد ماهیچه را نیز افزایش می‌دهد.
عصاره‌ی آلوئه ورا ملین نیز هست در نتیجه غذا را سریع‌تر، از روده دفع می‌کند. بنابراین انرژی کمتری از غذا جذب می‌شود. چون آلوئه ورا فواید خیلی زیادی دارد پس شگفت آور نیست که به آن گیاه رژیم غذایی و هم چنین داروی توازن و همسازی گفته ‌شود.

استفاده از آلوئه ورا :

چون عصاره‌ی آلوئه ورا مزه‌ی تلخی دارد توصیه می‌شود که با عصاره‌‌ی سبزیجات و میوه‌ها مخلوط شود تا آن را خوش طعم‌تر بسازد. اما اگر خواستید می‌توانید فقط خود آلوئه ورا را بنوشید (بدون افزودنی). در روزهای اول، می‌توان در حدود دو اونس عصاره‌ی آلوئه ورا مخلوط با عصاره‌‌ی سبزیجات و یا میوه‌ها خورد. به تدریج در طول یک دوره، مقدار عصاره‌ی آلوئه ورا می‌تواند به هشت اونس افزایش یابد.
برای کسب فواید بیشتر همراه با کاهش وزن، من برنامه‌ی رژیم غذایی خوب و ورزش منظم را توصیه می‌کنم. حداقل 30 دقیقه ورزش در 3 تا 5 روز هفته توصیه می‌‌شود. شما باید رژیم کم چرب، کم قند و کم کالری داشته باشید تا اضافه وزن را از خود دور کنید. هم زمان با آن، مقدار مصرف فیبر را افزایش دهید و فست فودها را کنار بگذارید.

فواید دیگر آلوئه ورا برای سلامتی :

عصاره‌ی آلوئه ورا یک مکمل غذایی طبیعی عالی است که شامل بیست آمینو اسید، بیست ماده‌ی معدنی و در حدود دوازده ویتامین است. در اینجا برخی از فواید آلوئه ورا برای سلامتی آورده شده است.

• بهبود گردش خون
• منظم ساختن فشار خون
• تقویت سیستم ایمنی و دفاع از بدن در برابر حمله‌ی میکروبی و ویروسی
• افزایش ترمیم استخوان‌ها، مفاصل و آسیب‌های بافتی داخلی
• التیام و ترمیم زخم‌ها
• از بین بردن یبوست
• منظم ساختن سطح قند خون
• کمک به گشاد کردن عروق و حمایت از رشد سلول که در عوض به بهبود گردش خون کمک می‌کند.

برای به دست آوردن فواید مصارف پزشکی آلوئه ورا، شما باید دو تا چهار اونس از عصاره‌ی آلوئه ورا، روزانه مصرف کنید. اگر آلوئه ورا روزانه مصرف شود به هضم، سموم زدایی بدن و تصفیه روده‌ها کمک می‌کند.
عوارض جانبی خیلی زیادی برای عصاره‌ی آلوئه ورا عنوان نشده است البته اگر به طور متوسط مصرف شود. اگر از بیماری‌های نظیر ورم مخاط روده‌ی بزرگ، ورم آپاندیس، بیماری‌های روده‌ای و یا بیماری کروهن رنج می‌برید، توصیه می‌شود که با پزشک متخصص خود در مورد مصرف این عصاره مشورت کنید. حتی خانم‌هایی که دوره‌ی قاعدگی منظمی دارند و می‌خواهند برای کاهش وزن خود شروع به مصرف عصاره‌ی آلوئه ورا بکنند باید با پزشک متخصص در این زمینه صحبت کنند. اگر تحت درمان هستید باید با پزشک خود صحبت کنید و مطلع شوید که آیا آلوئه ورا می‌تواند تأثیری بر اثر داروها داشته باشد یا نه. زنان باردار نیز نباید بدون توصیه‌ی پزشک، عصاره‌ی آلوئه ورا مصرف کنند.
تذکر : این مقاله فقط به منظور اهداف آموزشی است. توصیه می‌شود که قبل از مصرف منظم آلوئه ورا با یک پزشک مشورت شود.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.