کتابِ روزگار رهايي

اين كتاب اثر نويسنده جبل عاملي، كامل سليمان است كه به اسلوبي نوين به رشته تحرير در آمده است. متن عربي اين كتاب با نام يوم الخلاص در يك جلد نگارش يافته است؛ اما ترجمه آن، به دليل وجود متن عربي بسياري از روايات، در دو جلد منتشر شده است. اين كتاب در 20 بخش تنظيم شده است که نيمي از آن به بيان کليّاتي از احوال، آثار غيبت و انتظار، و دلايل و حکمت‌هاي آن‌ها و ردّ منکران حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف)پرداخته
شنبه، 26 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کتابِ روزگار رهايي
معرفی کتاب(2)
معرفی کتاب(2)

کتابِ روزگار رهايي ( ترجمه كتاب يوم الخلاص)

اين كتاب اثر نويسنده جبل عاملي، كامل سليمان است كه به اسلوبي نوين به رشته تحرير در آمده است. متن عربي اين كتاب با نام يوم الخلاص در يك جلد نگارش يافته است؛ اما ترجمه آن، به دليل وجود متن عربي بسياري از روايات، در دو جلد منتشر شده است.
اين كتاب در 20 بخش تنظيم شده است که نيمي از آن به بيان کليّاتي از احوال، آثار غيبت و انتظار، و دلايل و حکمت‌هاي آن‌ها و ردّ منکران حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف)پرداخته است. نيمة دوم کتاب، به حوادث نزديک ظهور، قيام و حکومت حضرت، نشانه‌هاي آخر الزمان، صفات ياران و مخالفان وي و ده‌ها بحث ديگر به شيوه‌اي ابتكاري پرداخته است.
مؤلف در نگارش اين اثر، در هر بخش، نخست سخنان پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله وسلم) و سپس روايات ديگر معصومان(عليهم السلام) را مورد توجه و بررسي قرار داده است.

کتابِ در فجر ساحل

كتاب در فجر ساحل به وسيله استاد محمد حكيمي، به رشته تحرير در آمده و تا كنون ده‏ها مرتبه تجديد چاپ شده است. نويسنده با بهره‏گيري از قلمي شيوا و ادبي، به پژوهش درباره حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) پرداخته، دنياي آينده را از نظر مذهب شيعه تصوير كرده است. وي علاوه بر بهره ‏مندي از آيات نوراني قرآن و روايات شيعي، از ديگر كتاب‏هاي آسماني نيز به طور فراوان بهره برده است. مطالب كتاب در پنج بخش ارائه شده است:
1. مدينه فاضله اسلامي، 2. نويدها، دوران حكومت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) از ديدگاه روايات و بشارت هاي مذهبي و پيشگويي اجمالي از چگونگي آينده زندگي در نظر شيعه، 3. حماسه انتظار، 4. يأس و اميد، شكست و پيروزي، 5. به سوي ساحل.

کتاب «غریبه ی آشنا»

عیسی ی نرجس در این گهواره ام
عاشم، عاشق کشم، آواره ام
این کتاب داستان پر ماجرای ملیکا(حضرت نرجس خاتون (علیها السلام)) همسر امام حسن عسکری(علیه السلام) و مادر امام زمان (علیه السلام) است. ایشان که از بارگاه قیصر روم، به خانه ی پرصفای فرزند حضرت فاطمه (علیها السلام) گام گذاشت. نویسنده، پاره ای از زندگی آن بانوی بزرگوار را به داستان در آورده و آن ماجرا را، جذاب و خواندنی کرده است.
مؤلف: احمد پهلوانیان
ناشر: بوستان کتاب (قم)

کتاب «امید آخرکیه؟»

کتاب حاضر داستانی است شیرین همراه با اشعار زیبا که برای کودکان به جهت آشنایی با امام زمان(علیه السلام) تدوین شده است.
مؤلفان: م – حسنی و منصور متقی
ناشر: انتشارات یاران قائم (علیه السلام)




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.