TCP/IP چگونه کار می‌کند؟

در ادامه‌ی این مقاله اطلاعات مفیدی درباره‌ی اینکه TCP/IP چیست و چگونه کار می‌کند بدست خواهیم آورد. پس با ما همراه شوید و این مطالب مفید را از دست ندهید.
سه‌شنبه، 11 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
TCP/IP چگونه کار می‌کند؟
     TCP/IP چگونه کار می‌کند؟

 

مترجم: سعید براتی
منبع:راسخون




 

در ادامه‌ی این مقاله اطلاعات مفیدی درباره‌ی اینکه TCP/IP چیست و چگونه کار می‌کند بدست خواهیم آورد.
پس با ما همراه شوید و این مطالب مفید را از دست ندهید.
TCP/IP چیست؟
یک سوئیت پروتکل اینترنت است که معمولاً به TCP/IP شناخته می‌شود. سوئیت شامل پروتکل‌های ارتباطی است که می‌توان از آن در یک شبکه کامپیوتری استفاده نمود. این سوئیت نام خود را از دو پروتکل مهم به نام‌های TCP و IP گرفته است.
TCP/IP چگونه کار می‌کند؟
TCP/IP از لایه‌های مختلفی ساخته شده است، بصورتیکه هر لایه مسئول اجرای انجام عملیات خاصی بر روی داده می‌باشد و به محض دریافت آن، آن داده را به لایه‌های بالاتر منتقل می‌کند. هر لایه با مسائل مربوط به انتقال داده‌ها و تحویل دادن خدمات خاص به لایه‌های بالاتر آن سر و کار دارد.
مدل TCP/IP متشکل از لایه‌ی لینک، لایه اینترنت، لایه انتقال، لایه اپلیکیشن یا ضمیمه می‌باشد. هر لایه دارای مجموعه‌ای از پروتکل‌‌ها می‌باشد که در روی آن سطح از لایه عمل می‌کند. پروتکل‌های لایه لینک یا پیوند مسئول متصل کردن گره‌ها در شبکه می‌باشند. لایه اینترنت شامل پروتکل‌ها، ویژگی‌ها و روش‌هایی است که برای انتقال مجموعه‌ای از داده‌ها در سرتاسر شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروتکل‌های لایه انتقال با مجموعه‌ای از داده‌ها جهت انتقال بین شبکه مبدأ و شبکه مقصد سروکار دارند. لایه اپلیکیشن یا ضمیمه در بالاترین لایه TCP/IP قرار دارد و مستقیماً با ارائه خدمات سروکار دارد. بنابراین ملاحظه نمودید که توابع مربوط به TCP/IP در تمام سطوح به برقراری ارتباط بین اجزای شبکه می‌پردازند و واقعاً قلب شبکه‌های ارتباطی می‌باشد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.