کتاب راهيان كوي دوست

اين كتاب ويراسته ي سلسله درس هاي اخلاقي استاد وارسته و مربي شايسته حضرت آيت الله حاج شيخ محمد تقي مصباح يزدي (دامت بركاته) در حوزه ي علميه ي قم است.موضوع اصلي اين درس ها،حديث معروف (معراج) است كه با بياني شيوا و با زباني گويا همراه با آيات قرآني شرح و تبيين شده است. متن اين حديث شريف در كتبي هم چون ارشادالقلوب ديلمي و بحارالانوار مجلسي و ... آمده است و به راستي كه محتواي اين حديث قدسي يك دوره درس عرفان و حكمت و دستورالعلمي بي بدليل در اخلاق و معنويت است.
پنجشنبه، 14 شهريور 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کتاب راهيان كوي دوست
کتاب راهيان كوي دوست
کتاب راهيان كوي دوست

شناسنامه كتاب

نام كتاب: راهيان كوي دوست
نويسنده: آيت الله محمدتقي مصباح يزدي (حفظه الله)
ناشر: مركز انتشارات مؤسسه ي آموزشي و پژوهشي امام خميني(رحمت الله عليه)
چاپ: صدف
نوبت چاپ: نهم/ بهار 1384
شمارگان: 10000 جلد
تعداد صفحه: 271 صفحه
قيمت: 2000 تومان

چكيده ي كتاب:

اين كتاب ويراسته ي سلسله درس هاي اخلاقي استاد وارسته و مربي شايسته حضرت آيت الله حاج شيخ محمد تقي مصباح يزدي (دامت بركاته) در حوزه ي علميه ي قم است.
موضوع اصلي اين درس ها،حديث معروف (معراج) است كه با بياني شيوا و با زباني گويا همراه با آيات قرآني شرح و تبيين شده است. متن اين حديث شريف در كتبي هم چون ارشادالقلوب ديلمي و بحارالانوار مجلسي و ... آمده است و به راستي كه محتواي اين حديث قدسي يك دوره درس عرفان و حكمت و دستورالعلمي بي بدليل در اخلاق و معنويت است.
اين نوشتار مشتمل بر 20 درس گران مايه در موضوعات ذيل است:
مقام رضا و توكل ، منزلت توكل و رضايت به قضاي الهي ، محبت الهي و راه رسيدن به آن ، ويژگيهاي اولياي الهي ، خصلت هاي ره يافتگان به بهشت و ميراث گرسنگي و سكوت ، لزوم توجه به نماز و درك حضور خداوند ، امتيازات اولياي الهي ، لزوم دوستي و محبت به فقرا و مستمندان ، عدم تبعيت از خواهش هاي نفساني ، نكوهش دنيا و دنياگرايان ، اوصاف اهل آخرت (1) ، (2) ، (3) ، مقام و معرفت زاهدان ، نقش ارزشي روزه و سكوت ، مؤمنين ره يافته به يقين ، ويژگي هاي زندگي گوارا ، موفقيت در آزمون الهي ،مقام عابدان و رسولان الهي و چگونگي محبت به خدا.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.