شاهین جهانی (RQ-4 Global Hawk)

هواپیمای شاهین جهانی، پرنده‌ای بدون سرنشین است که در نیروی هوایی آمریکا به عنوان هواپیمای دید بانى و مراقبت از منطقه استفاده می‌شود.در طراحی و نقش این هواپیما تا حدودی به هواپیمای Lockheed U-2 (هواپیمای جاسوسی دهه 1950) شباهت دارد. شاهین جهانی وسیله‌ی هوایی است که از قدرت تفکیک رادراری بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که رادار آن قابلیت نفوذ در ابر اتمی و طوفان شن را داراست.
سه‌شنبه، 19 شهريور 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شاهین جهانی (RQ-4 Global Hawk)
شاهین جهانی (RQ-4 Global Hawk)
شاهین جهانی (RQ-4 Global Hawk)

هواپیمای شاهین جهانی، پرنده‌ای بدون سرنشین است که در نیروی هوایی آمریکا به عنوان هواپیمای دید بانى و مراقبت از منطقه استفاده می‌شود.
در طراحی و نقش این هواپیما تا حدودی به هواپیمای Lockheed U-2 (هواپیمای جاسوسی دهه 1950) شباهت دارد. شاهین جهانی وسیله‌ی هوایی است که از قدرت تفکیک رادراری بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که رادار آن قابلیت نفوذ در ابر اتمی و طوفان شن را داراست. این هواپیما در طی یک روز قادر به بررسی و جمع‌آوری اطلاعات در محدوده‌ی 100000 کیلومتر مربع در زمین عملیات است. پتانسیل عملیات برای شاهین جهانی، حیطه‌ی عمل در جمع‌آوری اطلاعات برای پشتیبانی نیروها، در مواقع عملیات صلح، بحران و جنگ است. در عملیات هوایی وظیفه‌ی دادن اطلاعات دقیق در مورد هدف، برای هدف‌گیری جنگ‌افزارها و سلاح‌ها و همچنین حفاظت نیروها به وسیله‌ی دیدبانی از منطقه را دارد.

مشخصات فنی:

خدمه هواپیما: 0
طول: 13.5 متر
طول بال‌های هواپیما: 35.4 متر
ارتفاع: 4.6 متر
وزن خالص (بدنه، موتور و تجهیزات): 3850 کیلوگرم
وزن کل: 10400 کیلوگرم
قدرت پروازی: یک موتور توربوفن Allison Rolls-Royce AE3007H با قدرت 31.4 کیلو نیوتن
سرعت گشت‌زنی: 650 کیلومتر بر ساعت
حداکثر توان پروازی: 36 ساعت
سقف پرواز معمولی: 20000 متر
منبع:Wikipedia




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط