روغن کرچک برای مراقبت از پوست

روغن کرچک به خاطر خواص ضد التهابی خود، مرهمی برای تمام دردها خوانده می‌شود و در تسکین انواعی از گلایه‌های پوستی موثر است.
چهارشنبه، 19 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن کرچک برای مراقبت از پوست
روغن کرچک برای مراقبت از پوست

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

روغن کرچک به خاطر خواص ضد التهابی خود، مرهمی برای تمام دردها خوانده می‌شود و در تسکین انواعی از گلایه‌های پوستی موثر است.

ویتامین C برای پوست سالم :

مقدار ویتامین C در گوآوا چهار برابر بیشتر از پرتغال است. بنابراین حتماً باید گوآوا را در رژیم غذایی خود داشته باشید تا پوست خود را جوان و شاداب نگه دارید.
روغن کرچک از دانه‌های گیاه روغن کرچک به دست می‌آید و فواید سلامتی زیادی دارد. توانایی‌های شفا بخشی ویژه‌ی آن می‌تواند انواعی از بیماری‌ها را به طور طبیعی درمان کند. این ماده‌ی منحصر به فرد، برای مصرف پزشکی خود، کاملاً مورد بررسی قرار گرفته است و برای درمان مشکلات گوارشی نظیر اسهال خونی و یبوست توصیه می‌شود. از همه مهم‌تر، یک عامل شفا بخش محبوب برای بیماری‌های پوستی مختلف است.
تا به امروز استفاده از روغن کرچک، یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ زیبایی پوست بوده است. استفاده منظم از آن، یک روش آسان برای جلوگیری از ظهور چروکی است که با افزایش سن به وجود می‌آیند. روغن کرچک بسته بندی شده با اجزای تشکیل دهنده‌ی دوستدار پوست، قطعاً می‌تواند به افزایش طول عمر پوست با طراوت و شاداب شما کمک بکند.

چرا از روغن کرچک استفاده بکنیم؟

روغن کرچک یک منبع عالی از مواد مغذی ضروری مثل ویتامین E، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است که سلامتی پوست را افزایش می‌دهند. تمام این مواد معدنی به طور فراوان در وعده‌های غذایی سالم یافت می‌شوند. اما تنها مقدار کمی از مواد مغذی به دست آمده از غذا، توسط پوست جذب می‌شود. در نتیجه اعمال خارجی مرطوب کننده‌های طبیعی نظیر روغن کرچک که پوست را از درون تغذیه می‌کنند توصیه می‌شود.

روغن کرچک برای پوست :

روغن کرچک شامل اسیدهای چرب تری گلیسیرید است که به خاطر خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی خود مشهور هستند. استفاده از روغن کرچک در درمان عفونت‌های پوستی خیلی موثر است. به افرادی که از التهاب پوست، خارش و سوزش پوست رنج می‌برند اغلب توصیه می‌شود برای راحتی از این مشکلات از روغن کرچک استفاده بکنند. کراتن (رشد پوستی خوش خیم) نیز می‌تواند با مالیدن روغن کرچک بر روی بخش متأثر، درمان شود.

برای پوست خشک :

روغن کرچک یک درمان طبیعی برای پوست خشک است. اسیدهای چرب تری گلیسیرید موجود در روغن کرچک به پوست کمک می‌کنند تا تعادل رطوبتی طبیعی خود را احیا کند در نتیجه از خشکی غیر ضروری جلوگیری می‌کنند. روغن کرچک وقتی در زمستان به کار ‌رود از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. افراد با قوزک پای ترک برداشته و یا پوست خشک باید منطقه‌ی متأثر را با روغن کرچک ماساژ دهند و سپس برای نرم‌تر شدن پوست، پا را برای مدتی در آب گرم بخیسانند.

برای آکنه :

روغن کرچک برای درمان آکنه نیز می‌تواند مفید باشد. آن می‌توان آکنه را کنترل کند و حتی پوست را شفاف سازد. استفاده از این روغن می‌تواند ظاهر پوست را ارتقا دهد. روغن کرچک یک جز تشکیل دهنده‌ی فعال صابون‌های ضد آکنه‌ای است که به مرطوب کردن و تصفیه‌ی پوست کمک می‌کند. روغن کرچک این توانایی را دارد تا پوست را سریعاً التیام بخشد. ماساژ دادن پوست با روغن کرچک می‌تواند جوش‌ها، لکه‌ها و آکنه را رفع کند.
خاصیت ضد میکروبی روغن کرچک از اسید ریسین اولئیک نشئت می‌گیرد که یک ترکیب مهم موجود در این مایع چسبناک است. ریسین اولئیک جز اسیدهای چرب امگا 9 طبقه بندی می‌شود که یافت شده یک سلاح مهلک و کشنده‌‌ی ویروس‌ها و میکروب‌ها است. این اسید برای محدود کردن رشد میکروب‌های مضر شدیداً مفید است. در نتیجه استفاده از روغن کرچک برای رهایی از شر آکنه، شگفتی می‌آفریند.

برای زگیل :

اگر زگیل‌ها خواب شب را از شما گرفته‌اند وقت آن است که روغن کرچک را انتخاب بکنید. اسید ریسین اولئیک به عنوان داروی ضد ویروس طبیعی عمل کند. بنابراین چه زگیل‌های عمیق کف پا باشند و چه زگیل‌های معمولی، می‌توان نتایج مثبتی را از استفاده از روغن کرچک انتظار داشت. برای مصرف، یک بند انگشت روغن کرچک را روی منطقه‌ی عفونی، در شب بمالید و آن را در صبح تمیز کنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا این که زگیل‌ها به طور کامل درمان شوند.

برای خال‌های پوستی :

خال‌ها می‌توانند در هر جایی روی پوست ظاهر شوند و اشکال و اندازه‌های مختلفی داشته باشند. خال‌ها معمولاً سیاه و یا قهوه‌ای رنگ هستند و می‌توانند با روش‌های جراحی پر هزینه برداشته شوند. یکی از درمان‌های طبیعی، استفاده از روغن کرچک است. خمیر درست شده از مقداری جوش شیرین و کمی روغن کرچک را روی بخش متأثر بمالید و بگذارید یک شب بماند. با استفاده‌‌ی منظم این خمیر، از شر خال‌ها رها خواهید شد.

برای عفونت‌های قارچی :

اسید ریسین اولئیک موجود در روغن کرچک در جلوگیری از رشد مخمر، موثر است. بنابراین اگر به دنبال یک درمان خانگی آسان برای عفونت‌های قارچی پوستی مثل بیماری قارچی بین انگشتان می‌گردید، از این قارچ کش طبیعی استفاده بکنید. عفونت‌های سرسختانه مثل قارچ ناخن انگشت پا نیز می‌توانند به طور موفقیت آمیز با روغن کرچک درمان شوند. برای بیماری‌های پوستی، یک پارچه را در روغن کرچک خیس کنید و منطقه‌ی عفونی را با این پارچه بپوشانید و بگذارید یک شب بماند.

احتیاط :

روغن کرچکی که به مقدار خیلی کم، فرآوری شده باشد برای پوست شما مفید است. فرآیند تصفیه، مواد مغذی ضروری را از روغن کرچک می‌گیرد. فرآیند تصفیه شامل حرارت دادن روغن است که مواد مغذی آن را می‌کشد. بنابراین، روغن کرچک تصفیه شده برای ارتقای سلامتی پوست، کاربرد کمی دارد. در عوض از روغن کرچک پرس شده سرد استفاده بکنید چون مواد مغذی آن، از بین نرفته‌ و ارزش دارویی آن دست نخورده باقی مانده است.
روغنی که برای مراقبت از پوست به کار می‌رود باید بالاترین کیفیت را داشته باشد. این مورد باید در روغن کرچک نیز رعایت شود. شما می‌توانید به داروخانه و یا عطاری بروید و این روغن را برای مصرف خارجی بخرید. بطری بزرگ روغن کرچک، کاملاً کم هزینه است و بسته به مصرف شما، می‌تواند سال‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.