سفید کننده‌ی خانگی پوست

همه دوست دارند چهره‌ای روشن داشته باشند. در حالی که خداوند به بعضی موهبت داشتن چهره‌ای روشن و سرخ و سفید را بخشیده، بعضی دیگر برای رسیدن به آن در تلاش و تقلا هستند. راه‌های بسیاری برای داشتن پوستی سپید وجود
شنبه، 22 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
سفید کننده‌ی خانگی پوست
سفید کننده‌ی خانگی پوست

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

همه دوست دارند چهره‌ای روشن داشته باشند. در حالی که خداوند به بعضی موهبت داشتن چهره‌ای روشن و سرخ و سفید را بخشیده، بعضی دیگر برای رسیدن به آن در تلاش و تقلا هستند. راه‌های بسیاری برای داشتن پوستی سپید وجود دارد. مطمئن هستم که احتمالاً بسیاری از محصولات تجاری برای این منظور را امتحان کرده‌اید. خوب، در این بخش برخی از سفید کننده‌های خانگی پوست را آورده‌ایم که می‌توانید برگزینید.
بسیاری از افراد داشتن پوستی روشن را به عنوان یک امتیاز و برتری در نظر می‌گیرند. هر چند این درست نیست، اما داشتن چهره‌ای روشن یکی از ویژگی‌های اصلی سیمایی زیبا است. با کمال تعجب بایستی گفت افرادی که دارای پوستی روشن می‌باشند نیز تمام تلاش خود را جهت سفید‌تر کردن پوست خود می‌کنند. کارهای زیادی می‌توان جهت روشن کردن رنگ پوستتان انجام داد. محصولات مختلف سفید کننده‌ی پوست مانند کرم‌های پوست، لوسیون‌ها و غیر در بازار وجود دارند، اما بسیاری افراد ترجیح می‌دهند از سفید کننده‌های خانگی پوست استفاده کنند، به این دلیل که این محصولات هیچگونه اثرات جانبی نداشته و نتایج ماندگاری برجای می‌گذارند. بنابراین اجازه دهید این سفید کننده‌های طبیعی خانگی را مورد بررسی قرار دهیم.

بادام

چند بادام را برداشته و بگذارید به مدت یک شب خیس بخورند. صبح روز بعد بادام‌ها را از آب در آورده و آنها را آسیاب کنید. در یک کاسه‌ی کوچک شیر تازه ریخته و آن را به خمیر بادام بیافزایید و به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید. این مخلوط را بر روی صورت و گردن خود بمالید. صورت خود را پس از 20 دقیقه با آب بشویید. این ماسک را حداقل سه مرتبه در هفته استفاده کنید.
بادام‌‌ها را درون یک کاسه‌ی آب به مدت یک شب بگذارید خیس خورده و در صبح آنها را آسیاب کرده و خمیری از آن درست کنید. سفیده‌ی تخم مرغ را به آن افزوده و چند قطره لیمو به خمیر بادام بچکانید. این ترکیب را روی صورت مالیده و به مدت 15 دقیقه به حال خود رها کرده و سپس آن را بشویید.
بادام‌ها را یک شب خیسانده و در صبح از آن خمیری درست کنید. به آن عسل افزوده و روی پوست بمالید. اجازه ندهید به طور کامل خشک شود. پس از 10 تا 15 دقیقه به آرامی صورت خود را اسکراب کرده (مالش داده) و سپس آن را بشویید. می‌توانید پس از استفاده از این ماسک صورت، درخشندگی را در پوست خود مشاهده کنید.

لیمو

آب لیمو عملکرد رنگ‌زدایی خفیف روی پوست دارد. یک لیمو را برش داده و آن را روی پوست بمالید. همچنین می‌توانید لیمو را درون یک بطری چکانده و آب آن را در یخچال نگهداری کنید. این آب را هنگامی که نشسته و کاری ندارید روی پوست بمالید. این کار نتایج بسیار خوبی را هنگامی که بر روی قسمتهای تیره‌ی آرنج، زیر بغل و زانو استفاده شود، نشان می‌دهد. و یک سفید کننده‌ی خانگی ساده جهت استفاده می‌باشد.
به مقدار مساوی آب لیمو و آب خیار بردارید. آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و کمی پودر زردچوبه به این محلول بیافزایید. این محلول را بر روی پوست خود با استفاده از یک پد پنبه‌ای بمالید. به مدت حدود نیم ساعت رها کرده و پس از آن با آب ولرم بشویید.

چوب صندل

پودر چوب صندل را در یک کاسه ریخته و گلاب را به آن افزوده تا یک خمیر غلیظ و ضخیم بدست آید. یک لایه از این خمیر را با یک کاردک روی پوست خود بمالید. به محض آنکه این خمیر خشک شد، پوست خود را با آب بشویید تا پوستی روشن‌تر و درخشنده‌تر داشته باشید.
در یک کاسه، پودر چوب صندل را بریزید. مقدار مساوی از آب لیمو، آب گوجه فرنگی و آب خیار به آن بیافزایید. همه مواد تشکیل دهنده را به درستی با یکدیگر مخلوط کرده و خمیر را روی پوست بمالید. اجازه دهید این خمیر به درستی خشک شود. اکنون، صورت خود را تمیز کرده و تفاوت را مشاهده نمایید.

ماست

ماست غلیظ یا سفتی را در یک کاسه ریخته، آن را روی پوست خود مالیده و تا خشک شدن کامل صبر کنید. اکنون صورت خود را با آب گرم بشویید. استفاده‌ی مکرر از آن منجر به داشتن پوستی نرم و روشن‌تر خواهد شد.

پرتقال

پوست‌های پرتقال را در یک بشقاب جمع کرده و آنها را زیر نور خورشید خشک کنید. هنگامی که به طور کامل خشک شدند، با استفاده از دستگاه آسیاب، آنها را پودر کنید. شیر تازه را به این پودر افزوده و خمیری از آن درست کنید. این خمیر را بر روی پوست مالیده و پس از 25 دقیقه با آب ولرم بشویید. استفاده‌ی مرتب از این خمیر رنگ پوست شما را روشن‌تر خواهد ساخت.

سیب زمینی

آب سیب زمینی عوامل سفید کنندگی دارد که بر روی پوست بسیار عالی عمل می‌کنند و آن را صاف و روشن‌تر می‌سازند. رنگ و لک‌ها نیز با استفاده‌ی مرتب از آن کاهش می‌یابند. می‌توانید جهت کسب بهترین نتایج، آب سیب زمینی را هر روز روی پوست خود استفاده کنید.
ماسک‌های سفید کننده‌ پوستی که در بالا ذکر شد، نه تنها چهره‌ای روشنتر به صورت شما می‌بخشند، بلکه به صاف و لک زدایی از پوست نیز کمک خواهند کرد. اکثر درمان‌های فوق‌الذکر همچنین برنزه شدن پوست در اثر آفتاب را نیز درمان می‌سازند. از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های نور خورشید با استفاده از چتر محافظ در برابر آفتاب، کت، کلاه، و غیره جلوگیری کنید. جهت حفظ اثر بوجود آمده نیاز است که روشن‌ کننده‌های پوست را به طور مرتب استفاده کنید. حتی اگر پوستی روشن دارید، می‌توانید از درمان‌های فوق‌الذکر هر دو هفته یک بار استفاده کرده تا از پوستی درخشان برخوردار شوید. مراقبت مرتب از پوست شعار و رمز داشتن پوستی روشن و درخشان می‌باشد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.