آیا موز باعث افزایش وزن می‌شود؟

آیا باور دارید که موز باعث افزایش وزن می‌شود؟ پس، ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا با بیشتر با این مسئله آشنا شوید.
سه‌شنبه، 25 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آیا موز باعث افزایش وزن می‌شود؟
    آیا موز باعث افزایش وزن می‌شود؟

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

آیا باور دارید که موز باعث افزایش وزن می‌شود؟ پس، ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا با بیشتر با این مسئله آشنا شوید.
موز در مقایسه با میوه‌های دیگر آب کمی دارد. موز همچنین در مقایسه با میوه‌های دیگر حاوی کالری بیشتری است. موز خشک نیز تقریباً مقدار کالری یکسانی با موز خام دارد. بنابراین، موز خشک بیشتر از موز خام باعث افزایش وزن نمی‌شود.
موز فاقد کلسترول و چربی است. این یک دلیل واضح است که موز باعث افزایش وزن نمی‌شود. یک عدد موز متوسط حاوی تنها 5ر. گرم چربی و 95 کالری است. اگر به طرف مثبت قضیه نگاه کنیم، موز حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است. موز غنی از ماده‌ی معدنی پتاسیم است که فشار خون را تنظیم می‌کند و تأثیرات سندروم پیش از قاعدگی را در زنان به حداقل می‌رساند. موز منبع خوبی از ویتامین B6 است که به حفظ سطح قند خون ، تولید پروتئین و سلول‌های دستگاه ایمنی در بدن کمک می‌کند.
موز حاوی کربوهیدرات‌هایی است که در بدن ذخیره نمی‌شوند و به آسانی قابل هضم هستند. موز حاوی مقدار زیادی قند طبیعی گلوکز است پس، با مصرف آن می‌توانید سریعاً انرژی به دست آورید. موز همچنین حاوی کالری‌های طبیعی است که به صورت چربی در بدن ذخیره نمی‌شوند. بنابراین، موز باعث چاقی نمی‌شود.
موز برای هضم شدن به حدود 45 دقیقه زمان نیاز دارد. بنابراین، بعد از خوردن موز احساس سیری می‌کنید. موز به طور کامل هضم می‌شود و به جای چاق شدن احساس پر انرژی بودن خواهید داشت. موز میوه‌ای ارگانیک است بنابراین، باعث افزایش وزن نمی‌شود. موز حاوی فیبر زیادی است که به درمان یبوست و دفع مواد سمی از بدن کمک می‌کند. بنابراین، موز برای کاهش و نه افزایش وزن بسیار مفید است.
با استفاده از مخلوط موز با مواد غذایی دیگر می‌توانید وزن خود را افزایش دهید. برای مثال، میلک شیک موز یا بستنی می‌تواند باعث افزایش وزن شود زیرا، ترکیبات دیگر تأثیر مثبتی در افزایش وزن دارند. موز اسنکی سالم و مقوی است که می‌توانید آن را به همراه سریا‌ل‌های صبحانه ، توت فرنگی ، کره‌ی بادام زمینی ، اسموتی ، شکلات تلخ و غیره مصرف کنید.
محتویات کالری یک عدد موز بر اساس اندازه به صورت زیر است:
یک عدد موز کوچک حاوی حدود 90 کالری است.
یک عدد موز متوسط حاوی حدود 105 کالری است.
یک عدد موز بزرگ حاوی حدود 121 کالری است.
یک عدد موز خیلی بزرگ حاوی حدود 135 کالری است.
موز همچنین حاوی ویتامین C است که برای سلامت دستگاه ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است. فیبر موجود در موز به کنترل کلسترول و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. فیبر معده را پر می‌کند و بنابراین، جلوی گرسنگی را می‌گیرد. بنابراین، شما به پر خوری روی نمی‌آورید و به این ترتیب می‌توانید مانع افزایش وزن و چاقی شوید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.