ابداع فناوری جدیدی برای اصلاح ژنتیکی گیاهان

محققان دانشگاه آیوا در آمریکا از دستیابی به فناوری جدیدی برای اصلاح ژنتیکی گیاهان خبر دادند. فناوری نانویی ارایه شده به محققان این امکان را می دهد تا با استفاده از ذرات متخلخل بسیار کوچک مواد شیمیایی را به سلول های گیاهی وارد کنند. این ذرات به شکل گوی بوده و دارای حفره های بمب شکل هستند که از مواد شیمیایی یا مولکول هایی پر شده و به گیاه تزریق می شوند.
يکشنبه، 12 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ابداع فناوری جدیدی برای اصلاح ژنتیکی گیاهان
ابداع فناوری جدیدی برای اصلاح ژنتیکی گیاهان
ابداع فناوری جدیدی برای اصلاح ژنتیکی گیاهان

محققان دانشگاه آیوا در آمریکا از دستیابی به فناوری جدیدی برای اصلاح ژنتیکی گیاهان خبر دادند.
فناوری نانویی ارایه شده به محققان این امکان را می دهد تا با استفاده از ذرات متخلخل بسیار کوچک مواد شیمیایی را به سلول های گیاهی وارد کنند.
این ذرات به شکل گوی بوده و دارای حفره های بمب شکل هستند که از مواد شیمیایی یا مولکول هایی پر شده و به گیاه تزریق می شوند.
این فناوری در حالی ارایه شده است که از اواسط دهه ۹۰ میلادی، شیوه سنتی برای تزریق ژن های جدید به سلول های گیاهی، استفاده از «تفنگ ژنی» بوده است که در این فرآیند از گازهای فشار قوی برای پرتاب ذرات فلزی دارای پوشش DNA به سلول برای نفوذ پذیر کردن دیواره سلول استفاده می شده است. با این حال این روش سنتی به جهت وارد کردن خساراتی به گیاهان همواره بحث برانگیز بوده است.
بر اساس گزارش نشریه siouxcityjournal ، در روش جدید این مشکل برطرف شده و هیچ گونه لطمه ای به گیاه وارد نمی شود و محققان می توانند به راحتی به اصلاح ژنتیکی گیاهان بپردازند.
منبع: خبرگزارى مهر

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.