گلاب برای درمان آکنه

تقریباً همه‌ی ما در مرحله‌ای از زندگی خود به آکنه مبتلا می‌شویم. اگر آکنه درمان نشود، ممکن است باعث به جا ماندن اسکارهایی شود که اعتماد به نفس شما را پایین می‌آورند. ولی، روشی آسان برای درمان آکنه وجود دارد. گلاب
چهارشنبه، 20 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
گلاب برای درمان آکنه
  گلاب برای درمان آکنه

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون



 

تقریباً همه‌ی ما در مرحله‌ای از زندگی خود به آکنه مبتلا می‌شویم. اگر آکنه درمان نشود، ممکن است باعث به جا ماندن اسکارهایی شود که اعتماد به نفس شما را پایین می‌آورند. ولی، روشی آسان برای درمان آکنه وجود دارد. گلاب آسان‌ترین راه برای خلاص شدن از دست آکنه و اسکارهایی است که از خود به جا می‌گذارد.
آکنه تقریباً مشکل همه است. مهم نیست که برای پیشگیری از آن چه کاری انجام دهید، آکنه در برهه‌ای از زمان شما را مورد حمله قرار خواهد داد. ترشح بیش از حد سبوم توسط غدد سبابه منجر به تشکیل آکنه می‌شود. ترشح بیش از حد سبوم باعث می‌شود نتواند از پوست خارج شود که منجر به تشکیل آکنه می‌شود. برای کسانی که از آکنه رنج می‌برند، گلاب بهترین روش درمان خانگی است. استفاده از گلاب برای مراقبت از پوست به قرن دهم میلادی باز می‌گردد.

فواید گلاب برای پوست

گلاب تونر طبیعی برای پوست است. با استفاده از گلاب می‌توان صورت را تمیز کرد. استفاده از گلاب به پاک کردن چرک و آلودگی و درخشندگی پوست کمک می‌کند.
گلاب به خاطر خاصیت ضد التهابی خود شناخته شده است. شما می‌توانید از گلاب برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید یا از آن برای حمام کردن استفاده کنید. استفاده از گلاب قرمزی و امکان تشکیل آکنه را کاهش می‌دهد.
گلاب دارای خاصیت جمع کننده است. بعد از بخور دادن صورت خود از گلاب استفاده کنید زیرا، به سفتی پوست و کاهش قرمزی کمک می‌کند.
گلاب می‌تواند به کاهش لکه‌های تیره کمک کند. پنبه را با گلاب خیس کنید و روی چشم‌های خود بگذارید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه باقی بماند. استفاده از گلاب به کاهش پف زیر چشم‌ها کمک می‌کند.

گلاب با خمیر چوب صندل

مخلوط کردن گلاب و خمیر چوب صندل بهترین روش برای درمان آکنه است. استفاده از این مخلوط همچنین به کاهش اسکار‌های آکنه کمک می‌کند. برای درست کردن این مخلوط به 2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و 1 قاشق غذاخوری گلاب نیاز دارید. پودر چوب صندل و گلاب را مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید. ابتدا صورت خود را با آب گرم بشوید. سپس، خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15-20 دقیقه باقی بماند. سپس، صورت خود را با آب سرد بشویید. شما می‌توانید حداقل 2 بار در هفته از این روش استفاده کنید.

فیس واش گلاب

فیس واش گلاب چرک و باکتری‌های صورت شما را از بین می‌برد که مانع تشکیل آکنه می‌شود. برای درست کردن این فیس واش به 2 میلی‌لیتر روغن فندق ، روغن درخت چای ، روغن رازیانه شیرین ، 300 میلی‌لیتر آب و 100 میلی‌لیتر گلاب نیاز دارید. همه‌ی ترکیبات را به خوبی مخلوط کنید. پنبه را به مخلوط آغشته کنید و 3 بار در روز به صورت خود بمالید.

گلاب با آب لیمو

آب لیمو روش مؤثری برای درمان آکنه است. آب لیمو به خاطر آلفا هیدروکسی‌ اسید موجود در آن به درمان خشکی پوست کمک می‌کند. برای استفاده از این روش آب یک لیمو را بگیرید و مقدار مساوی گلاب به آن اضافه کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید و مخلوط را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه باقی بماند و سپس، صورت خود را با آب سرد بشویید. استفاده از این مخلوط برای خلاص شدن از دست جوش‌های سر سیاه و چین و چروک مفید است.
از زمان‌های باستان از گلاب برای درمان آکنه استفاده می‌شده است. تغییرات هورمونی ، رژیم غذایی نامناسب ، آلودگی و علل مختلف دیگر ممکن است منجر به تشکیل آکنه شوند. استفاده از روش‌های مناسب مراقبت از پوست بهترین راه پیشگیری از تشکیل آکنه است.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.