علت سجده طولاني

بارها اتفاق مي‌افتاد كه حضرت امام حسين (ع) جست و خيزكنان به سوي رسول خدا (ص) مي‌شتافت و در حالي كه آن بزرگوار در نوشيني سجده‌هاي خويش غرق بود، بر پشت وي سوار مي‌شد! پيامبر اكرم (ص) در حاليكه دستي بر زانو و دست ديگر بر كمر كودك دخترش مي‌گرفت، سر از سجده برمي‌داشت و به همان گونه نمازش را به پايان مي‌رساند.
چهارشنبه، 22 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علت سجده طولاني
علت سجده طولاني
علت سجده طولاني

بارها اتفاق مي‌افتاد كه حضرت امام حسين (ع) جست و خيزكنان به سوي رسول خدا (ص) مي‌شتافت و در حالي كه آن بزرگوار در نوشيني سجده‌هاي خويش غرق بود، بر پشت وي سوار مي‌شد!
پيامبر اكرم (ص) در حاليكه دستي بر زانو و دست ديگر بر كمر كودك دخترش مي‌گرفت، سر از سجده برمي‌داشت و به همان گونه نمازش را به پايان مي‌رساند.
يك بار هم رسول اكرم (ص) مردم را به خواندن نماز فراخواند، در حاليكه كودك خردسال دخترش، حضرت امام حسن (ع) به همراهش بود.
پيامبر (ص) نوه‌اش رادر كنار خويش نشاند و به نماز ايستاد .. .ناگهان مردم ديدند كه رسول خدا، يكي از سجده‌هايش را بسيار طولاني كرد... وقتي نماز به پايان رسيد نمازگزاران گفتند : يا رسول ا... ما تاكنون چنين سجده‌اي از شما نديده بوديم، به گونه‌اي كه گمان مي‌كرديم وحي به شما رسيده است.
پيامبر (ص) فرمودند:
«نه مسأله وحي نبود؛ بلكه فرزندم حسن درحال سجده بر دوشم فرا رفت و من نخواستم كه شتاب كنم و او را بر زمين گذارم. سجده‌ام را طول دادم تا خودش از دوشم پايين بيايد!»
منبع:اسرار آل محمد ، سليم بن قيس

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.