انگیزه دادن به خود برای دویدن منظم

صبح و انگیزه دادن به خود . . . بله، صبح به انرژی محرکه نیاز دارد اما در واقع این ما هستیم که به انرژی محرکه نیاز داریم! در اینجا، نوشته‌های یک دونده برای ایجاد دز مناسب انگیزه برای دویدن، آورده شده است!
سه‌شنبه، 16 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
انگیزه دادن به خود برای دویدن منظم
انگیزه دادن به خود برای دویدن منظم

 

مترجم : بهروزی
منبع: راسخون



 

صبح و انگیزه دادن به خود . . . بله، صبح به انرژی محرکه نیاز دارد اما در واقع این ما هستیم که به انرژی محرکه نیاز داریم! در اینجا، نوشته‌های یک دونده برای ایجاد دز مناسب انگیزه برای دویدن، آورده شده است!
"در طول سالیان، من هزاران دلیل برای خود آورده‌ام تا به دویدن ادامه دهم اما همیشه سر نقطه‌ی اول برگشته‌ام. دویدن منجر به خود – رضایتی و حس موفقیت و دست یابی می‌شود." استیو پرفونتاین
فکر عمیقی است، مگر نه؟ خوب بگذارید لب مطلب بالا را در دو کلمه خلاصه کنم . . . به دویدن ادامه دهید! رضایت و موفقیت عبارت‌هایی هستند که به هم دیگر وابسته‌اند و در هم دیگر آمیخته شده‌اند. این دو جز به وفور توسط دوندگان و غیر دوندگان احساس می‌شوند. آنهایی که دونده‌ی ماهر هستند نسبت به کسانی که به خاطر سلامتی و تناسب اندام می‌دوند، دارای مهارت مجزایی از نظر تحمل و استقامت هستند. آیا تا به حال تعجب کرده‌اید از این که چرا این گونه به راهی که می‌رویم نگاه می‌کنیم؟ حدس شما با جمله‌ی فرضی من برابر است . . . یک نتیجه‌ی پژوهشی در مورد باور من وجود دارد. طبق مطالعه‌ی دو نفری که توسط زیست شناس و انسان شناسی به نام‌های دنیس برامبل و دانیال لیبرمن از دانشگاه اوتاه و هاروارد، انجام شد، ثابت شد که خوردن غذا یک نیاز اصلی برای زنده ماندن است. انسان‌ها بایستی مسافت‌های طولانی را بدوند تا طعمه‌ی خود را در بیابان وسیع ساواناه در آفریقا بگیرند و در آنجا شکار به سرعت بسیار زیادی نیاز دارد. توانایی دویدن، چیزی است که ما را آنچه امروز هستیم، ساخته است. طبق مطالعات، این چیزی است که آنها می‌گویند "اگر می‌خواهید چیزی را در گرما شکار کنید کار بسیار زیادی نیاز دارید و نتیجه‌ی نهایی خیلی معتبر نیست"، چون حیوانی که می‌خواهید شکار کنید اغلب سریع‌تر از شما است.
آیا فکر نمی‌کردید دویدن یک مقاله‌ی تحقیقی مختص خود داشته باشد، مگر نه؟ به هر حال بیایید به اول برگردیم. ما دلایل خود را برای دویدن داریم اما همه‌ی ما عاشق تجربه کردن آدرنالین هستیم، مگر نه! از فوایدی که دویدن دارد نمی‌توان چشم پوشی کرد و بدون شک یک فرقه وجود دارد که با ارزش دویدن موافق است اما قادر به انجام آن نیست. چرا؟ پاسخ آن، انگیزه دادن است. لمیدن در تخت به مدت 10 دقیقه و چرت زدن در صبح یا استفاده از بالابر به جای پله، کسالت و رخوت برخی از متهم‌ها هستند.

روش‌های انگیزه دادن به خود برای دویدن :

این قسمت از مقاله برای ارائه برخی روش‌های عالی برای انگیزه دادن به خود برای دویدن آورده شده است اما بگذارید قبل از آن، شکل خود - ابداعی از انگیزه دادن را به شما معرفی کنم. آن انگیزه دادن به دویدن نامیده می‌شود؛ شکلی از انگیزه است که درون شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته اجرا می‌شود و به شما کمک می‌کند به طور منظم پیاده روی بکنید. اگر انگیزه دادن استراحت و تفریح دائمی شما شود، مطمئناً در حالت دویدن منظم قرار نخواهید گرفت. در اینجا برخی توصیه‌های مفید برای انگیزه دادن به خود برای شما آورده شده است.

اما و اگرها را رها کنید!

اهداف ما اغلب اوقات با "اما و اگرها" و "کاش‌ها" ضایع می‌شوند. متأسفانه هیچ اتاقی برای کنار گذاشتن آنها وجود ندارد. وقتی ما با انگیزه صحبت می‌کنیم، قدرت می‌گیریم؛ در مورد تخصیص و فداکاری صحبت می‌کنیم نه اجبار. یک روش معقول را در پیش بگیرید؛ روشی که بتوانید آن را دنبال کنید. برنامه‌ی خود را طوری بریزید که به شما کمک کند تا یک دوندگی در طول روز داشته باشید.

یک خیابان جدید، یک شروع جدید :

چه قدر خوب است که روز خود را با دویدن به جای گشتن در خیابان شروع بکنید به ویژه خیابان‌هایی که تا به امروز در آنها قدم نگذاشته‌اید. حداقل چیزی دارید که به دنبال آن باشید قبل از این که آفتاب طلوع کند و به شما خیره شود. به خود انگیزه دهید که از یک محل جدید بازدید بکنید؛ شکاف دیواری که هرگز ندیده‌اید. شما مطمئن هستید که مکان‌های جدید را کشف خواهید کرد. به هر حال اگر کهنه کار هستید، هیچ آسیبی در تحسین خیابان‌های آرام و برهنه و خالی از غوغا و هیاهو وجود ندارد!

از تخت خواب جدا شوید!

خواب را کنار بگذارید و برای دوی صبحگاهی بروید. هیچ چیزی مثل دوی صبحگاهی نیست چون وقتی روز شروع ‌شود گویی لیست کارهایی که باید انجام شوند هرگز تمام نخواهد شد و ما تعهدهای زیادی برای انجام دادن خواهیم داشت. اکثر دلایلی که به خاطر خستگی هستند در طول روز با آنها مواجه می‌شوند و قادر نیستند چرت زدن را رها کنند. زنگ هشدار را طوری تنظیم کنید که بتواند شما را از خواب بیدار کند سپس روی دنده‌ی دو بگذارید و بروید.

وبلاگ نویس را خلق کنید :

چرا وبلاگی در مورد دو و دویدن منظم خود نمی‌نویسید؟ چه تغییراتی در خودتان بعد از دوی روزانه مشاهده کرده‌اید و یا وقتی می‌دویدید با چه چیزی برخورد کردید؟ چیز غیر معمول، سکوت و یا چیزی که شما را به خنده وا داشت؟ پست‌های خود را به روز کنید و دنبال کنندگان و یا خوانندگان خود را در جریان آنچه اتفاق افتاده، بگذارید!

به دوست یا دوستانی اطلاع دهید :

بله . . . این یکی، امتیاز بسیار بالایی دارد! بگذارید دوستان و خانواده‌تان بدانند که شما مأموریت ویژه‌ای برای کاهش چربی و وزن، تناسب اندام، کنترل مقدار کلسترول خود، یا به رخ کشیدن پوست صاف مرمری خود دارید. اعلام عمومی نداشته باشید اما مأموریت خود را آشکار کنید. این کار به شما انگیزه خواهد داد تا سریع‌تر به اهداف خود دست بیابید چون شما حالا باید به کس دیگری جواب بدهید!

شیفتگان تناسب اندام، هرکسی!

جمعی از کسانی را که تناسب محور هستند، در اطراف خود داشته باشید؛ اگر برای مدت طولانی به خواب رفته‌ بودید. دوستان با اهداف یکسان و یا شبیه هم می‌توانند انرژی شما را بالا نگه دارند. آنها می‌توانند عواملی باشند که شما را در دویدن منظم نگه دارند. شروع آن دشوار است اما باقی ماندن بر آن یک چالش است. اگر دوستانی در کنارتان هستند که همانند شما به دنبال اهداف‌شان هستند و می‌خواهند تفاوتی در خودشان ببینند، پس مطمئناً در مسیر درستی هستید.

ظاهر می‌تواند بکشد :

عضلات محکم و بازوهای کشیده، قدرت را نشان می‌دهند. اگر این هدف شما است پس مطمئن شوید که به آن خواهید رسید؛ یا رسیدن به هدف یا مرگ! اما لازم نیست که بدن رویایی داشته باشند ولی مطمئناً، متناسب و خوب ماندن، امکان پذیر است. آب کردن شکم پر چرب و یا قوی‌تر کردن بازوهای ضعیف و شل می‌تواند باعث شود ظاهر و احساس بهتری داشته باشید. راه انگیزه دادن کامل به خود، گرفتن عکس از خود قبل از شروع تمرین و ورزش است. به عکس دلخواه و عکسی که تحسین می‌کنید، وفادار بمانید.

استفاده از تردمیل :

اگر آب و هوا به شما اجازه نمی‌دهد که برای دویدن بروید؛ این را برای خود بهانه نکنید تا دویدن منظم را از دست بدهید. اگر یک بار برای دویدن نروید، بار دوم هم نمی‌روید و . . . همین طور سست می‌شود. دویدن بر روی تردمیل یک چاره‌ی دیگر است که وقتی هوا خوب نبود، می‌توانید از آن استفاده بکنید.

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.