ده محصولی که اپل ممکن است به زودی بسازد

همیشه شایعات زیادی در مورد محصولات اپل وجود دارد. سال‌‌هاست که حدس‌های مسخره‌ی زیادی به گوش‌مان رسیده است. جاسوسان هر روز پر حرف‌تر می‌شوند و یک شایعه پخش می‌شود و پخش می‌شود تا زمانی که اپل چیزی را به شکل
پنجشنبه، 1 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ده محصولی که اپل ممکن است به زودی بسازد
  ده محصولی که اپل ممکن است به زودی بسازد

 

مترجم: پ. م.
منبع:راسخون



 

همیشه شایعات زیادی در مورد محصولات اپل وجود دارد. سال‌‌هاست که حدس‌های مسخره‌ی زیادی به گوش‌مان رسیده است. جاسوسان هر روز پر حرف‌تر می‌شوند و یک شایعه پخش می‌شود و پخش می‌شود تا زمانی که اپل چیزی را به شکل رسمی اعلام کند. این فرایند اخیرا در مورد آی فون SE و 9.7in iPad Pro اتفاق افتاد و احتمالا در مورد iPhone 7 نیز رخ خواهد داد.
فکر می‌کنید اپل در حال حاضر روی چه چیزی کار می‌کند؟ 15 شایعه‌ای که در حال حاضر در مورد اپل وجود دارد را برای شما لیست کرده‌ایم، محصولاتی همچون هدست واقعیت مجازی، اتومبیل الکتریکی و حتی انگشتر اپل.

1. اتومبیل الکتریکی (و شاید خود ران؟)

احتمالا اتومبیل اپل، جسورانه‌ترین و غیرمنتظره مورد در این فهرست است. در عین حال شگفت‌آور است که گزارش‌های بسیاری در مورد احتمال ساخت آن به گوش می‌رسد. به علاوه مدیر ارشد اجرایی، تیم کوک، ساخت آن را انکار نکرده است. شایعات در اوایل سال 2015 به اوج خود رسیدند، در این زمان شنیده می‌شد صدها نفر از کارمندان اپل روی یک اتومبیل الکتریکی که با نام «پروژه تیتان» شناخته می‌شود، کار می‌کنند، شایعات همچنان ادامه داشت.
ایمیل‌های پیدا شده نشان می‌دهند که اپل به دنبال تست اتومبیل‌های خود ران بود، یک گزارش حاکی از آن بود که اپل زمان و انرژی زیادی را به این پروژه اختصاص داده است و احتمال می‌رود این پروژه تا سال 2019 نهایی شود. اخیرا گزارش شد که این پروژه با مشکلاتی مواجه و متوقف شده است، اما اپل به احتمال زیاد افراد زیادی را در این پروژه به کار خواهد گرفت و مبلغ زیادی را روی آن سرمایه گذاری خواهد کرد.
آیا چند سال دیگر پشت فرمان اتومبیل‌های اپل خواهیم نشست؟ به احتمال زیاد این قضیه اتفاق خواهد افتاد، البته اگر بتوانید از پس قیمت آن برآیید.
احتمال: 8/10

2. خدمات تلویزیونی استریم

سالهاست که شایع است اپل در حال ایجاد خدمات تلویزیونی استریم خود است، این شایعات در سال 2015 دوباره بالا گرفت. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل یک پکیج ارزان‌تر از کانال‌هایی مثل Sling TV یا PlayStation Vue فراهم خواهد کرد و آن را با قیمتی کمتر از اشتراک‌های کابلی یا ماهواره‌ای به فروش می‌رساند.
احتمال: 7/10

3. انگشتر هوشمند

آیا ساعت هوشمند منتهی به ساخت انگشتر هوشمند اپل خواهد شد؟ ما خیلی روی این قضیه حساب نمی‌کنیم، اما ظاهرا اپل به امکان ساخت آن فکر می‌کند. یک درخواست ثبت اختراع در اواخر سال 2015 نشان داد، اپل در حال اندیشیدن به روش‌ها و ابزاری برای ساخت یک دستگاه رایانه‌ای به شکل انگشتر است. تصاویر این قضیه را نشان می‌دهند. حتی شاید بتوان از تاچ‌پد این انگشتر برای ارتباط با ساعت اپل استفاده کرد.
احتمال: 4/10

4. خداحافظ هدفون‌های قدیمی؟

در لیست شایعات، موردی وجود دارد که احتمالا تقریبا هیچ کس دوست ندارد به حقیقت بپیوندند: گزارش‌های متعدد ادعا کرده‌اند که اپل قصد دارد پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از آیفون ۷ که قرار است امسال عرضه شود، حذف کند.
چرا اپل چنین کاری انجام می‌دهد؟ با این کار اپل می‌تواند گوشی نازک‌تری ارایه دهد، یک گزارش حاکی از آن است که آیفون ۷ قرار است یک اسپیکر دوم داشته باشد. اما استفاده از هدفون‌های متصل به پورت لایتنینگ یا هدفون‌های بلوتوث برای خیلی‌ها چندان خوشایند نیست. باید دید آیا اپل چنین ریسکی می‌کند؟
احتمال: 8/10

5. جوی استیک داخلی آیفون

موفقیت بسیار زیاد بازی‌های موبایل، حتما اپل را به فکر انداخته است. اما آیا اپل واقعا یک قابلیت سخت افزاری مختص بازی را در آیفون قرار خواهد داد؟
شایعه حاکی از آن است که یک دکمه‌ی home پاپ آپ به یک دسته بازی آنالوگ تبدیل می‌شود. شما دکمه‌ی استاندارد home را فشار می‌دهید و این دکمه از سطح تخت گوشی بالا می‌آید و به یک دسته بازی استاندارد برای حرکت دادن شخصیت‌ها، هدایت اتومبیل‌ها و ... مبدل می‌شود. به نظر ایده‌ی جالبی می‌آید، اما چنین کاری خیلی به اپل نمی‌آید.
احتمال: 3/10

6. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

تیم کوک در ماه ژانویه از واقعیت مجازی تعریف کرد، در همین زمان اینترنت از گمانه زنی در مورد این موضوع پر شد. چند روز بعد The Financial Times در تایید این موضوع، مطالبی را مطرح کرد. این سایت ادعا کرد که اپل یک تیم صد نفره برای ساخت پیش‌‌نمونه هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تشکیل داده است.
اپل شرکت‌های مختلفی را تصاحب کرده است که می‌توانند در ساخت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نقش داشته باشند. به نظر می‌رسد بیشتر شرکت‌های مهم تکنولوژی، دستی در کار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داشته‌اند، آیا اکنون نوبت اپل است؟ احتمالا به زودی جواب این پرسش را متوجه خواهیم شد.
احتمال: 7/10

7. شارژ وایرلس آیفون

آیا اپل در نهایت شارژ وایرلس آیفون را ارایه خواهد داد؟ گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این اتفاق در سال 2017 برای آیفون 7S خواهد افتاد. یک گزارش در ماه ژانویه نشان می‌دهد اپل با تامین کنندگان در ارتباط است تا شارژ وایرلس را نه تنها برای آیفون، بلکه برای آیپد هم ارایه دهد.
احتمال: 6/10

8. آیفون ضد آب

آیفون 6S تا به امروز مقاوم‌ترین گوشی اپل در برابر آب بوده است، این مقاومت به دلیل وجود یک پوشش چسبنده داخلی است، اما پیشرفت‌های جدیدی در راه هستند. یک گزارش در ماه دسامبر حاکی از آن بود که آیفون بعدی ضد آب خواهد بود و خطوط آنتن را پنهان خواهد کرد.
یک درخواست ثبت اختراع بهره‌گیری از نوعی لاستیک با قابلیت «خود ترمیمی» را شرح داده ‌است که کمک بسیاری به توسعه‌ی قابلیت ضدآب بودن آیفون می‌کند. زمانی که بخواهید یک هندزفری را به جک هدفون یا کابل لایتنینگ متصل کنید، پوشش الاستومری باز می‌شود و کنار می‌رود تا اتصال برقرار شود. پس از اتمام استفاده، پوشش الاستومری به شکل قبلی خود باز می‌گردد و از پورت محافظت می‌کند. اگر این قضیه حقیقت داشته باشد این پوشش می‌تواند آیفون را در برابر آب و گرد و غبار حفاظت کند.
احتمال: 7/10

9. بندهای پیچان ساعت اپل

تا به حال بندهای ساعت زیادی برای انتخاب وجود داشته است، با این حال این بند جدید می‌تواند بسیار کاربردی باشد. یک درخواست حق ثبت اختراع که در اوایل سال جاری کشف شد، نشان می‌دهد این بند مغناطیسی و پیچان می‌تواند سودمندی‌های زیادی داشته باشد.
این بند می‌تواند روی صفحه‌ی ساعت پیچیده شود، این قابلیت زمانی مفید خواهد بود که بخواهید ساعت را در جیب یا کیف بگذارید، در این صورت صفحه ساعت از خراشیدگی محافظت می‌شود. همچنین می‌توانید آن را طوری بپیچانید که به شکل ایستاده روی عسلی یا میز کنار تخت قرار بگیرد.
در نهایت، آهن ربای درون این بند به شما اجازه می‌دهد زمانی که می‌خواهید دست‌های خود را زیر شیر آب بگیرید یا ظرف‌ها را بشویید، ساعت خود را بیرون آورده و به یخچال یا کابینت فلزی بزنید. شاید این بند را پاییز امسال همراه با ساعت اپل2 دیدیم.
احتمال: 6/10

10. توانایی اسکن چند انگشت

Touch ID اپل، جریان سنسورهای اثر انگشت موبایل را به راه انداخت. اما چه کسی به دکمه نیاز دارد، وقتی تمام صفحه را در اختیار دارید؟ یک درخواست ثبت اختراع در اوایل سال 2015 نشان می‌دهد اپل می‌تواند تکنولوژی شناخت اثر انگشت را مستقیما روی صفحه‌ی آیفون یا آیپد قرار دهد.
این قابلیت توانایی اسکن چند انگشت و یا تمام انگشتان دست را به شکل همزمان دارد و امنیت را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند. گزارش دیگری در این زمینه شنیده نشده است، بنابراین مشخص نیست که این قابلیت مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر.
احتمال: 3/10

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.