روش‌های خود – انگیزی

روش‌های خود – انگیزی برای هر کسی مفید هستند. با سبک زندگی پر سرعت و وجود رقابت شدید، زندگی حتی برای بهترین افراد سخت و دشوار می‌شود. در این مورد، ما مهارت انگیزه دادن مردم به خودشان را می‌بینیم.
پنجشنبه، 1 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روش‌های خود – انگیزی
  روش‌های خود – انگیزی

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون



 

روش‌های خود – انگیزی برای هر کسی مفید هستند. با سبک زندگی پر سرعت و وجود رقابت شدید، زندگی حتی برای بهترین افراد سخت و دشوار می‌شود. در این مورد، ما مهارت انگیزه دادن مردم به خودشان را می‌بینیم.
حس ناامیدی می‌تواند در هر زمانی به سراغ هر کسی بیاید و غلبه کردن بر آن نیز سخت باشد. حس دلتنگی و دلسردی وقتی خستگی و ملالت در کار یا مطالعه کردن وجود دارد، به وجود می‌آید. اگر متمرکز شوید و عموماً طرز فکر مثبت داشته باشید، این مرحله از بی‌علاقگی کامل نمی‌تواند خیلی طول بکشد. اما می‌تواند افراد ویژه‌ای را غرق کند و آنها را به بی‌انگیزگی تا نقطه‌ای غیر قابل برگشت برساند. در نتیجه، بسیار مهم است که هر چه زودتر از این حالت بیرون بیایید و به داشتن زندگی شاد و ارضا کننده ادامه دهید.

روش‌های انگیزه بخشیدن به خود :

روش1 :

اهداف خود را یادداشت کنید. اشتباه بزرگی که خیلی از افراد مرتکب می‌شوند این است که اهداف را در ذهن خود تعیین می‌کنند. علت عدم تمرکز آنها، این است که دور از دید، دور از ذهن است. اگر شما همه‌ی اهداف خود را یادداشت کنید، همه‌ی آنها برایتان مجسم خواهند شد. این کار انگیزه‌ای برای پیش رفتن به شما خواهد داد (حداقل). پیشنهاد من این است که یادداشت اهداف خود را بر روی یخچال، نزدیک تخت خود، بر روی میز کارتان و یا دفتر خاطرات‌تان بچسبانید. با این کار، هر وقت در اطراف یکی از اینها باشید، اهداف خود را یادآور خواهید شد.

روش 2 :

یکی از اصلی‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند این است که بر روی "احساسات بدی" که یک فعالیت ویژه به آنها می‌دهد، تمرکز می‌کنند. بر روی این احساسات تمرکز نکنید. همانند بسیاری از جملات مشهور، "دیوانه نشوید، هموار باشید". از احساسات بد استفاده کنید و بر روی دور کردن آنها تمرکز کنید. آنها را به صورت یک چالش در نظر بگیرید. بگذارید فقدان حمایت و یا انگیزه‌ی خارجی، بنزین آتش شما باشد. هر بار احساس کردید، فردی می‌خواهد شما را ناامید کند، دوباره سخت‌تر کار کنید و ثابت کنید که آنها اشتباه می‌گویند!

روش 3 :

به تعویق انداختن همانند یک قرص خواب برای انگیزه دادن به خودتان است. اگر کار خود را به تعویق بیندازید، مطمئناً بقیه انجام نخواهد شد. اگر حتی عاشق فعالیت‌هایی که باید انجام دهید، نیستید به تعویق انداختن، راه آن نیست. بهترین کار این است که شروع کنید و کار را در اولین لحظه انجام دهید. این راه، راه شما نخواهد بود. هر چه طولانی‌تر در مورد آن فکر کنید، زمان بیشتری به آن ادامه خواهید داد. بنابراین هر موقع احساس بی‌انگیزگی کردید، انجام دادن آن را در همان لحظه شروع کنید.

روش 4 :

آیا شما کسی هستید که پاداش و قدردانی را دوست دارید؟ خوب، چه کسی است که پاداش را دوست نداشته باشد و همه پاداش را برای کار جدی خود دوست دارد. بنابراین، هر موقع پروژه‌ و یا کاری را کامل کردید به خودتان پاداش دهید. یک ساعت برای گشتن و خرید به مرکز خرید بروید، یا یک جلسه‌ی یک ساعته‌ی ماساژ داشته باشید و یا خودتان را مهمان کنید. این روش به انگیزه دادن به شما ادامه می‌دهد. خواهر زاده‌ی من هر وقت در مدرسه، نمره‌ی عالی می‌گیرد جایزه‌ی ویژه ای از من می‌گیرد. این چیزی است که او را وادار می‌سازد تا حتی در درسهایی که خوشش نمی‌آید، نمره‌ی خود را بالا نگه دارد.

روش 5 :

منظم باشید. مقدار مناسب تغذیه و خواب در سر حال نگه داشتن و انگیزه بخشیدن به شما، خیلی موثر عمل می‌کنند. با این که مهم است بر داشتن سرگرمی تمرکز بکنید اما بسیار مهم است که مسئولیت‌های خود را نیز به انجام برسانید. مثلاً اگر این وظیفه‌ی شما است که آشغال‌ها را بیرون ببرید پس آن را انجام دهید. اگر این کار را انجام ندهید، نق زدن به جان خود در مسیر انگیزه دادن به خودتان در مورد چیزهای دیگر پیش خواهد آمد. اگر تمام وقت آزاد خود را در مهمانی سپری بکنید، با کمبود خواب مواجه خواهید شد و ماموریت‌هایتان انجام نشده خواهد ماند. دنبال کردن ترکیب مناسب کار و بازی واقعاً به حفظ با انگیزه نگه داشتن فرد، کمک می‌کند.
نهایتاً این که، انگیزه بخشی خیلی کم انجام شده است. بنابراین بهترین توصیه این است که خود را با انگیزه نگه دارید. در کل این که، این موفقیت شما است که برای آن کار می‌کنید، نه موفقیت کسی دیگر.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما