چوب لای چرخ استخوان

محققان غربی، ضمن بررسی وضعیت تغذیه این زنان، میزان تراکم استخوانی آن‌ها را در ناحیه خاجی و سه قسمت از لگن بررسی نمودند و نتیجه گرفتند: «زنانی که هفته‌ای 4 بار یا بیشتر، نوشابه‌های کولادار مصرف می‌کردند، تراکم استخوانی پایین‌تری در قسمت لگن داشتند ولی تراکم استخوانشان در ناحیه خاجی، تغییر چندانی نکرده بود.» دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند چه چیزی در این نوشابه‌ها هست که موجب تضعیف استخوان بانوان می‌شود. آن‌ها گمان می‌کنند که اسید فسفریکِ موجود در این
يکشنبه، 17 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چوب لای چرخ استخوان
چوب لای چرخ استخوان
چوب لای چرخ استخوان

به تازگی، بررسی 2500 زن نشان داده است که زنان مصرف‌کننده نوشابه‌های گازدار، بدون توجه به سن و میزان دریافت کلسیمشان، به طور مشخصی در معرض خطر پوکی و شکستگی استخوان هستند.
محققان غربی، ضمن بررسی وضعیت تغذیه این زنان، میزان تراکم استخوانی آن‌ها را در ناحیه خاجی و سه قسمت از لگن بررسی نمودند و نتیجه گرفتند: «زنانی که هفته‌ای 4 بار یا بیشتر، نوشابه‌های کولادار مصرف می‌کردند، تراکم استخوانی پایین‌تری در قسمت لگن داشتند ولی تراکم استخوانشان در ناحیه خاجی، تغییر چندانی نکرده بود.» دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند چه چیزی در این نوشابه‌ها هست که موجب تضعیف استخوان بانوان می‌شود. آن‌ها گمان می‌کنند که اسید فسفریکِ موجود در این نوشابه‌ها، با اسیدی کردن خون، کلسیم را از استخوان خارج می‌کنند تا این حالت اسیدی را جبران کند. محققان پیشنهاد می‌کنند خانم‌های مصرف‌کننده این نوشابه‌ها، میزان مصرفشان را کاهش دهند.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.