چگونه یک قطعه یخ را به باتری تبدیل کنیم؟

اکنون تابستان است. یعنی سواحل، شنا و شدت گرمایی که وسایل تهویه هوا نیز از پرکاری به صدا در می‌آیند. ماه‌های تابستان برای اپراتورهای شبکه و مصرف‌کنندگان چالش برانگیزترین است. واحدهای خنک کننده انرژی فشرده،
دوشنبه، 19 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه یک قطعه یخ را به باتری تبدیل کنیم؟
  چگونه یک قطعه یخ را به باتری تبدیل کنیم؟

 

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون




 

اکنون تابستان است. یعنی سواحل، شنا و شدت گرمایی که وسایل تهویه هوا نیز از پرکاری به صدا در می‌آیند. ماه‌های تابستان برای اپراتورهای شبکه و مصرف‌کنندگان چالش برانگیزترین است. واحدهای خنک کننده انرژی فشرده، انرژی را در طول ساعات اوج مصرف که قیمت برق بالاترین میزان است، ذخیره می‌کنند.
اکنون، واحدهای تجاری و صاحب‌ خانه‌ها از نوعی متفاوت از تهویه هوا استقبال می‌کنند که می‌تواند در طول شب زمانی که انرژی فراوان، ارزان و تمیز است، آن را ذخیره کنند تا سبب شود که به مصرف‌کنندگان جهت ذخیره پول و اپراتورهای شبکه برای جلوگیری از قطع برق کمک کنند.
ایده پشت دستگاه تهویه هوا با ذخیره یخ، ساده است: آب را در طی زمان اندکی منجمد می‌کند و از آن یخ ذخیره شده برای خنک کردن ساختمان در تمام طول روز استفاده می‌کند.
به وسیله خنک کننده ذخیره یخ CALMACs، یک محلول گلیکول از طریق یک خنک کننده در شب عمل می‌کند. مایع خنک کننده سپس از طریق یک لوله در یک مخزن آب عبور می‌کند، محتوای آن در طی یک دوره 6 الی 12 ساعت منجمد می‌شود. در طول روز، محلول گلیکول خنک از طریق یک سیم پیچ تبادل حرارت، عمل می‌کند و هوا را خنک می‌کند. یک فن، هوای خنک را به یک مجرای هوا می‌دمد. مایع خنک کننده به منظور خنک ماندن، از مخزن یخ مدام عبور می‌کند.
در طول شب، ماده خنک‌کننده از دستگاه خنک‌کننده و سپس یک منبع پر از آب عبور می‌کند، محتوای منبع را منجمد می‌‌کند. در طول روز، یک فن در یک سیم‌پیچ تبادل حرارت پر شده از ماده خنک‌کننده می‌دمد تا هوای خنک را فراهم آورد. ماده خنک‌کننده به واسطه عبور مکرر از منبع یخ، خنک باقی می‌ماند.
به دلیل این‌که سیستم بعد از چند ساعت شارژ می‌شود، صاحبان آن می‌توانند از هزینه انرژی کم سود ببرند. در طول روز، اپراتورهای شبکه با تقاضای زیاد توسط نیروگاه‌های پرمصرف روبه‌رو می‌شوند که انرژی را به بیشترین قیمت عرضه می‌کنند. وقتی که خورشید غروب می‌کند، تقاضا و به دنبال آن قیمت برق کاهش می‌یابد.
دستگاه‌های تهویه هوای یخ، در همه شکل‌ها و اندازه‌ها موجود است تا به تجار و صاحبان منازل در صرفه‌جویی هزینه به واسطه مصرف انرژی با زمانبندی تناوبی تا نیمه شب کمک کنند.
بار الکتریکی معمول در طول روز از آن جا که خانه‌ها و دفاتر تجاری چراغ‌ها و دیگر وسایل را روشن می‌کنند، افزایش می‌یابد. دستگاه‌های تهویه هوای ذخیره یخ مانند CALMACʼs ICEBANK با زمانبندی متناوب، خنک‌سازی را انجام می‌دهند در حالی که پمپ‌ها و فن‌ها برای تهویه هوا نیاز دارند تا در طول ساعات اوج مصرف به کار خود ادامه دهند.
این تکنولوژی همچنین می‌تواند به عملکرد کارآمدتر انرژی پاک کمک کند. علی‌رغم نیروگاه‌هایی که سوخت خود را از زغال‌سنگ و سوخت گاز طبیعی تامین می‌کنند ، نیروهای تجدیدپذیر در این مورد کاربرد ندارند. آن‌ها به طور متناوب کار می‌کنند. یک راهکار، ذخیره انرژی مازاد از باد و نور خورشید است تا زمانی که مورد نیاز واقع شود. این مسئله می‌تواند به معنای یک باتری خانگی تسلا یا یک سیستم ذخیره پمپ‌کننده آبی باشد. همچنین می‌تواند منظور، وسایلی باشد که ظرفیت نگهداری انرژی را دارند مانند گرم‌کننده آب یا تهویه‌کننده هوا.
بدین منظور، سیستم‌های ذخیره هوا خنک مانند باتری‌ها عمل می‌کنند، انرژی را به شکل یخ ذخیره می‌کنند. آن‌ها کارآمدتر از دیگر اشکال ذخیره انرژی عمل می‌کنند. به دلیل این که واحدهای خنک‌کننده در شب کار می‌کنند، آن‌ها می توانند انرژی پاک باد را که ممکن است در غیر این‌صورت بدون مصرف بماند، ذخیره می‌کنند. سیستم پیچیده‌تر با دستگاه‌های کنترل‌کننده شبکه هوشمند، تجهیز می‌شوند که به اپراتورهای شبکه اجازه مدیریت دستگاه‌های تهویه را می‌دهد که دستگاه‌های خنک‌کننده را در حالی که تقاضا افزایش یا کاهش می‌یابد، خاموش یا روشن کنند.
سیستم‌های ذخیره هوای خنک ممکن است در سال‌های آینده، نقش مهمی را ایفا کنند. افزایش دما، تقاضا برای تهویه هوا را افزایش خواهد داد. تاسیسات جدید بادی و خورشیدی، تقاضا برای ذخیره انرژی را افزایش خواهند داد. دستگاه‌های تهویه هوای ذخیره یخ، باعث دستیابی به هدف می‌شوند - خنک کردن با کربن کم که باعث می‌شود شبکه بهتر عمل کند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.