فواید لبخند زدن

در مورد فواید شگفت انگیز لبخند زدن یاد بگیرید و تفاوت بین لبخند جعلی و لبخند اصلی را در این مقاله بیابید.
شنبه، 8 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
فواید لبخند زدن
  فواید لبخند زدن

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون



 

در مورد فواید شگفت انگیز لبخند زدن یاد بگیرید و تفاوت بین لبخند جعلی و لبخند اصلی را در این مقاله بیابید.
لبخند به معنای چیزی بیشتر از ابراز رضایت است. مطالعات ویژه‌ای آشکار کرده‌اند که روش‌های زیادی برای استفاده از لبخند به منفعت خود، وجود دارند. مردم عموماً وقتی با هم دیگر هستند لبخند می‌زنند ولی لزوماً وقتی که شاد هستند لبخند نمی‌زنند. مردم معمولاً به خاطر دلایل اجتماعی لبخند می‌زنند ولی چنین نقاب لبخند، می‌تواند پیام ویژه‌ای داشته باشد.

لبخند اعتماد بخش است :

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن، بیشتر مردم به دنبال منافع شخصی خود هستند و اغلب یافتن فردی که بتوان به او اعتماد کرد، سخت و دشوار است. لبخند واقعی می‌تواند به افراد دیگر اعلام کند که فرد قابل اعتماد است. افرادی که لبخند می‌زنند با بخشندگی و برون گرایی زیادی ارزیابی می‌شوند و وقتی افراد، چیز خوبی را با هم دیگر به اشتراک می‌گذارند معمولاً لبخند حقیقی و واقعی می‌زنند. حتی اقتصاد دانان نیز لبخندها را باارزش در نظر می‌گیرند. لبخند می‌تواند اعتماد افراد دیگر را تا حدود 10 درصد افزایش دهد.

لبخند زدن برای پنهان کردن فراموش کاری :

ممکن است افراد به هنگام دستگیری برای انجام کار بد نیز لبخند بزنند. ما تمایل داریم نسبت به کسانی که مرتکب اشتباه شده‌اند بخشنده‌تر باشیم؛ اگر که به هنگام انجام اشتباه لبخند بزنند. مهم نیست که لبخند جعلی باشد و یا لبخند بیچارگی و یا لبخند حقیقی و اصل؛ این لبخندها برای اشتباه انجام دهنده، خوب و کارساز هستند. حتی لبخند شرمندگی می‌تواند به شما کمک کند که وقتی دچار اشتباهی مثل فراموش کردن خرید کادوی سالگرد ازدواج برای همسر خود و یا غیره شدید، نسبتاً آسان‌تر از وضعیت خلاص شوید.

اخبار خوب باعث می‌شوند که هر کسی لبخند بزند :

وقتی احساس عصبانیت و یا اضطراب می‌کنیم، توجه ما محدود می‌شود. ما دیگر نمی‌توانیم آنچه در اطراف‌مان می‌گذرد را ببینیم و فقط متوجه چیزی می‌شویم که در مقابل ما است. بنابراین وقتی استرس زده و یا پر از عصبانیت هستیم، ایده‌های ما خوشایندی کمتری نسبت به زمانی دارند که حقیقتاً از درون باطن و ضمیرمان می‌آیند. برای این که مشکل را درک کنیم به آن ایده‌هایی نیاز داریم که در آن لحظه‌ با بار عاطفی ویژه، خوشایند نمی‌یابیم. وقتی لبخند می‌زنیم، احساس بهتری می‌کنیم و انعطاف پذیری توجه خود و توانایی تفکر کلی نگرانه‌ی خود را افزایش می‌دهیم. لبخند زدن می‌تواند به ما کمک کند که بهتر تمرکز و درک کنیم.

لبخند داچین :

خانمی که لبخند می‌زند ممکن است نسبت به آقایی که لبخند می‌زند، جذاب‌تر به نظر ‌برسد. خانم‌ها با لبخند جذاب‌تر می‌شوند اما آقایان با لبخند، جذابیت مردانگی کمتری پیدا می‌کنند. روان شناسان می‌گویند که لبخند حقیقی و اصل هرگز دروغ نمی‌گوید. لبخند جعلی فقط شامل لب‌های فرد است اما لبخند حقیقی که لبخند داچین نیز نامیده می‌شود چشم‌های فرد را نیز دربرمی‌گیرد.

لبخند جعلی :

لبخند زدن می‌تواند برای پنهان کردن احساسات حقیقی فرد نیز به کار رود اما تقلید از لبخند حقیقی، بسیار آسان نیست چون لبخند حقیقی و اصل در زمان ویژه و مشخصی رخ می‌دهد. نشانه‌های ویژه و مشخصی وجود دارند که می‌توانند به ما کمک کنند اصل و حقیقت بودن لبخند را مشخص و تعیین کنیم. مثلاً لبخند حقیقی و اصل به آرامی شروع می‌شود ولی نیم ثانیه طول می‌کشد تا در کل صورت فرد پخش و منتشر شود. طبق گفته‌ی برخی محققان، لبخندهای صادقانه و آرام نسبت به لبخندهای رک و صریح و تند، قابل اعتمادتر، اصیل‌تر و حقیقی‌تر و حتی طنازتر هستند.
"به لبخند زدن ادامه دهید تا دنیا نیز به روی شما لبخند بزند." یکی از بزرگ‌ترین تفریحات اجتماعی، لبخند زدن و دریافت لبخند متقابل است به ویژه وقتی که این کار یک امر طبیعی شود. همان طور که بسیاری از ما اغلب متوجه شده‌ایم، همه متقابلاً به ما لبخند نمی‌زند. هینسز و تامهاو (سال 1991) خواستند ببینند که تا چه حد مردم راغب هستند و تمایل دارند به لبخندهایی که دریافت می‌کنند، پاسخ دهند. نتایج آنها در این باره نشان داد که فقط 50 درصد از افراد، پاسخ لبخندها را با لبخند زدن متقابل خود می‌دهند.

لبخند بزنید و عمر طولانی داشته باشید :

لبخند زدن، واقعاً می‌تواند احتمال زنده ماندن و عمر ما را افزایش دهد. افرادی که لبخند می‌زنند اغلب عمر طولانی‌تری دارند (البته اگر که لبخند آنها اصل و حقیقی باشد و نه صرفاً یک نقاب). مطالعه‌ی سال 1952 که بر اساس برخی تصویرهای گرفته شده از بازیکنان بسکتبال انجام شد، نشان داد آنهایی که عادت کرده‌اند بسیار زیاد لبخند بزنند، حدوداً 7 سال بیشتری از کسانی که اغلب اوقات لبخند نمی‌زنند، زنده می‌مانند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.