مقایسه‌ی میان دامپروری ارگانیک و غیر ارگانیک

افسانه و باورهای غیر علمی بسیاری حول و حوش مواد غذایی ارگانیک یا طبیعی در خصوص ارزش غذایی، شیوه‌ی تولید، مسائل محیط زیست، هزینه و غیره وجود دارد. بعضی می‌گویند که طعم و مزه‌ی مواد غذایی ارگانیک با غیر ارگانیک
يکشنبه، 9 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
مقایسه‌ی میان دامپروری ارگانیک و غیر ارگانیک
مقایسه‌ی میان دامپروری ارگانیک و غیر ارگانیک

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

افسانه و باورهای غیر علمی بسیاری حول و حوش مواد غذایی ارگانیک یا طبیعی در خصوص ارزش غذایی، شیوه‌ی تولید، مسائل محیط زیست، هزینه و غیره وجود دارد. بعضی می‌گویند که طعم و مزه‌ی مواد غذایی ارگانیک با غیر ارگانیک فرق دارد، اما این گفته جای بحث دارد، به این دلیل که مزه فاکتور و عاملی است که از فردی به فرد دیگر تفاوت می‌کند.
در این مقاله اطلاعات مختصری را در خصوص دامپروری به شیوه‌ی ارگانیک و به روش غیر ارگانیک یا همان دامپروری مرسوم در اختیارتان قرار خواهیم داد.
دامپروری ارگانیک در مقابل دامپروری غیر ارگانیک
جدول ذیل را خوانده و حقایق آورده شده در مورد این دو نوع ماده‌ی غذایی و روش تولید آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید.
دامپروری غیر ارگانیک دامپروری ارگانیک

سلامت حیوانات

حیوانات به منظور محافظت در برابر بیماریها، آنتی بیوتیک دریافت می‌کنند. روش‌های دامپروری فشرده یا تنجیده به منظور پرورش سریع مرغ مورد استفاده قرار گرفته و در اغلب اوقات حیوانات در داخل و یا محوطه‌ی بسته نگهداری می‌شوند. استانداردهای خوب دامپروری در دامپروری ارگانیک حفظ می‌شوند. از هیچ آنتی بیوتیکی بر روی حیوانات استفاده نکرده، اما در صورت ابتلاء دام به بیماری از طب هومیوپاتی (نوعی درمان خاص) استفاده می‌شود. چنانچه دامداری هرگونه آنتی بیوتیکی به حیوان خود دهد، گواهی دامپروری ارگانیک وی لغو خواهد شد. با دام‌ها به درستی برخورد و رسیدگی شده و رژیم غذایی مناسب دریافت نموده و به قدر کافی به فضای باز برده می‌شوند.

هورمون

به حیوانات جهت تحریک و تشدید رشد، هورمون تزریق شده به طوری که بتوان آنها را در بازار به فروش رسانند. از هیچ هورمونی در دامپروری ارگانیک استفاده نمی‌شود.

اثر بر روی بدن انسان

از آنجا که در دامپروری مرسوم، به حیوانات آنتی بیوتیک داده می‌شود، بدن انسان به هنگام بیماری این آنتی بیوتیک‌ها را قبول نکرده در نتیجه، در طولانی مدت، میزان ایمنی بدن کاهش می‌یابد. قرار گرفتن در معرض آفت کش‌ها برای انسان و به خصوص سلامت زنان مضر است. در دامپروری ارگانیک اجازه‌ی استفاده از چنین مواد شیمیایی وجود ندارد.
بنابراین بایستی گفت که در دامپروری اورگانیک به دلیل طبیعی بودن روش پرورش دام و طیور مواد مضر کمتری بکار رفته و در نتیجه با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک، بایستی گفت که مواد غذایی ارگانیک به دلیل داشتن خطرات کمتری برای سلامت بهتر می‌باشند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.