روغن پامچال برای تحریک زایمان

آیا می‌دانستید که روغن پامچال برای تحریک زایمان طبیعی به کار می‌رود؟ ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه برای رسیدن به این هدف از آن استفاده می‌شود.
سه‌شنبه، 25 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن پامچال برای تحریک زایمان
  روغن پامچال برای تحریک زایمان

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون
 


آیا می‌دانستید که روغن پامچال برای تحریک زایمان طبیعی به کار می‌رود؟ ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه برای رسیدن به این هدف از آن استفاده می‌شود.
هرچند بارداری شادی‌آور و هیجان‌ انگیز برای یک زن است، اما آن یک مرحله بلاتکلیفی و انتظاری بزرگ است، به خصوص هنگامی که یک زن حامله سر وقت زایمان نمی‌کند. پس از تکمیل 40 هفته بارداری، بسیاری از زنان نمی‌توانند برای زایمان صبر کنند. علاوه بر این، اگر از زمان زایمان و تاریخ مقرر برای زایمان عبور کنند و هیچ نشانه‌ای از درد زایمان نداشته باشند، اکثر آن‌ها متعجب می‌شوند و به این فکر می‌کنند که شاید برای همیشه باردار بمانند. جدا، برای برخی از زنان انتظار برای زایمان می‌تواند از خود زایمان سخت‌تر باشد، به ویژه اگر زن حامله انقباضات براکستون هیکس زیادی را تجربه کند. به عنوان یک نتیجه، آن‌ها بی‌قرار می‌شوند و به دنبال روش‌های مختلفی می‌گردند تا برای زایمان تحریک شوند. هر چند روش‌های پزشکی تحریک زایمان زیادی وجود دارد، اما بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند معدود روش‌های طبیعی را قبل از توسل به شیوه‌های تهاجمی‌تر امتحان کنند. یکی از این روش‌های طبیعی کمک گرفتن از روغن پامچال است.
روغن گل پامچال یک روغن ماساژ است که غنی از پروستاگلاندین است، و همچنین حاوی اسید گاما لینولنیک که یک نوع اسید چرب امگا6 است می‌باشد. تصور می‌شود که در آماده سازی طبیعی بدن برای زایمان کاملا مفید است، و معمولا عوارض جانبی ندارد. پروستاگلاندین یک هورمون است که به طور طبیعی در مقادیر بالا هنگام آماده شدن بدن برای زایمان تولید می‌شود. این هورمون به نرم شدن و بلوغ گردنه رحم کمک می‌کند که باعث حرکت راحت سر نوزاد در داخل لگن می‌شود. بلوغ گردنه رحم به گشاد شدن کمک می‌کند که سبب انقباضات و پس از آن تحریک زایمان می‌گردد. بنابراین، روغن گل پامچال به مدت قرن‌ها توسط بسیاری از ماماها برای آماده سازی زنان باردار جهت زایمان استفاده می‌شود و یکی از روش‌های طبیعی برای تحریک زایمان است.
نحوه استفاده
روغن گل پامچال هم می‌تواند به صورت خوراکی مصرف شود و هم از طریق واژن وارد بدن شود. از آنجا که زن باردار 34 هفته انتظار خود را تکمیل می‌کند، می‌تواند پس از آن روزانه دو کپسول 500 میلی‌گرمی مصرف کند. هنگامی که به هفته 38 بارداری رسید، میزان کپسول می‌تواند تا 3 الی 4 عدد در هر روز افزایش یابد. با این حال، در صورتی که دچار تهوع و اسهال می‌شود، شدیدا توصیه می‌شود دوز مصرفی را کاهش دهد و با پزشک تماس بگیرد.
روش دیگر استفاده از روغن در حین ماساژ پرینه است. روغن را به صورت مستقیم به گردن رحم بمالید، و به آرامی ماساژ دهید. روغن از طریق پوست خارجی جذب خواهد شد و می‌تواند به ایجاد انقباضات کمک کند.
همچنین می‌توانید گزینه قرار دادن کپسول در داژن را در نظر بگیرید، که می‌تواند در چند هفته آخر بارداری انجام گیرد. به سادگی کپسول را قبل از خواب داخل واژن قرار دهید که در این صورت بدن کپسول را در هنگام خواب حل و جذب خواهد کرد. با این حال، قبل از انجام این کار، با پزشکتان مشورت کنید چون قرار دادن هرگونه شیء در واژن یا از طریق گردن رحم می‌تواند باعث پارگی برخی غشاء شود که نیاز است سالم باشند، از این رو، باعث برخی عفونت‌های جدی می‌شود. اگر در قرار دادن کپسول دچار مشکل شدید از همسر یا مامای خود بخواهید تا این کار را انجام دهد.
علاوه بر روغن گل پامچال، می‌توان از روغن مریک گلی و روغن کرچک نیز برای همین مقصود استفاده کرد.
به غیر از استفاده از روغن گل پامچال برای تحریک زایمان، می‌توان از رابطه جنسی، خوردن غذاهای ادویه‌دار، پیاده روی به طور منظم، تحریک نوک سینه‌ها، طب سوزنی و ... نیز استفاده نمود. همه این روش‌ها کاملا مفید هستند. با این حال، قبل از انتخاب هر یک از روش‌های فوق، با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید تا از هرگونه عوارض غیر منتظره بارداری جلوگیری شود. همچنین، به یاد داشته باشید که این روش‌های تحریکی تنها باید زمانی استفاده شوند که موعد بارداری گذشته است یا 38 تا 40 هفته دوران بارداری با موفقیت تکمیل شده است.
سلب مسئولیت: تمامی مطالب ذکر شده در این مقاله صرفا جهت آموزش هستند و نمی‌توانند جایگزینی برای توصیه‌های پزشک متخصص باشند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.