زندگینامه جرج بوش پسر

پسر ارشد جرج هربرت واکر بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا وبابارا پیرس بوش است وی در ایالت میدلند تگزاس محل فعالیت پدرش درامور نفتی رشد وپرورش یافت خواهران وبرادران عبارتند از جب که هم اکنون فرماندار فلوریدا است نیل ماروین دوروتی وخواهر کوچک تر روی روبین که درسال 1953 براثر سرطان خون درگذشت جورج درخانواده اش به بی نظم و ترتیب بودن معروف بود اهالی شهر میدلند از روزهایی یاد می کنند که بوش جوان از پنجره کلاس درس یک توپ فوتبال را
پنجشنبه، 12 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زندگینامه جرج بوش پسر
زندگینامه جرج بوش پسر
زندگینامه جرج بوش پسر

چهل وسومین رئیس جمهور امریکا فرماندار سابق ایالات تگزاس 2000 - 1994 در 6 ژوئیه سال 1949 درنیوهاون کانکتیک متولد شد . بوش که اغلب به نام وی به حرف ساده w اشاره می شود.
پسر ارشد جرج هربرت واکر بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا وبابارا پیرس بوش است وی در ایالت میدلند تگزاس محل فعالیت پدرش درامور نفتی رشد وپرورش یافت خواهران وبرادران عبارتند از جب که هم اکنون فرماندار فلوریدا است نیل ماروین دوروتی وخواهر کوچک تر روی روبین که درسال 1953 براثر سرطان خون درگذشت جورج درخانواده اش به بی نظم و ترتیب بودن معروف بود اهالی شهر میدلند از روزهایی یاد می کنند که بوش جوان از پنجره کلاس درس یک توپ فوتبال را به بیرون پرتاب می کرد یا چگونه روی صورتش جملاتی در وصف الویس پریسلی می نوشت.
نیمه اول دهه 70 هیچ واقعه برجسته ای دردوران زندگی بوش جوان رخ نداد وی دراین دوران به تگزاس به کار پرداخت وبه صورت آموزشیار مدیریت دریک شرکت کشاورزی کار پرداخت وی درپاسخ به پرسش خبرنگاران درباره احتمال مصرف موادمخدر واعتیاد به مشروبات الکلی در دوران زندگی ودرس در میدانند اوایل دهه 70 را دوران خانه به دوشی توصیف کرده وبا حالت طفره آمیزی می گوید تاسال 1974 دوره ای از بازبینی پیشینه خود را پشت سر گذاشته است. بوش درسال 1972 وارد مدرسه اقتصادی ها رواد شد ودرسال 1975 مدرک ام بی ای خود را اخذ کرد.
درسال 1964 بوش برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه ییل شد اما برخلاف پدرش یک سال از زمان تحصیلیش در دانشگاه را صرف کارهایی کرد که پدرش بعدها گفت دوست ندارد دخترانش آن کارها را تکرار کنند با این حال درهمین دوره بوش انرژی فراوانی را درسمت رئیس گروه برادری دانشجویی دلتا کاپا صرف کرد درهمین زمان بوش درچندین مورد به دادگاه شد یک بار به خاطر کندن دروازه زمین فوتبال دانشگاه پرینسون وبار دیگر به خاطر رانندگی درحال مستی.
بعدازدوران تحصیل دردانشگاه ییل پدر اوترتیبی داد که جورج بوش پسر خدمت سربازی اش را در گارد ملی انجام دهد تامانع اعزام او به ویتنام شود کمی بعد جورج بوش پسر خدمت سربازی اش را در گارد ملی انجام دهد تامانع اعزام اوبه ویتنام شود کمی بعد جورج دبلیو بوش وارد تجارت نفت شد. همه با داستان فعالیت های او در شورای اجرایی شرکت های نفتی وسپس دریک باشگاه بیسبال آشنا هستند.
بوش سعی کرد تا پا جای پدر بگذارد وتصمیم گرفت وارد فعالیت در امور نفتی وتجارت نفت شود وی به میدلند بازگشت ویک شرکت مستقل اکتشافات نفت وگاز تشکیل داد وآن را آربوستو Arbusto معادل اسپانیایی بوش نامید.
جورج بوش پسر مدیری شد که به سرعت، ثروت قابل توجهی را به وسیله پولی ک سرمایه گذاران برا ی جلب نظر بوش پدر در اختیار اوگذاشته بودند برای خود دست وپا کرد درخلال فعالیتهای حرفه ای اش، بوش همراه با دوستان دوران کودکی وقتش را به خوشگذارانی صرف می کرد از گاهی سه روز تمام را بدون خوابیدن به سر می برد. ووقتش را صرف جش گرفتن در مشروب فروشی کانتری کلاب میدلند می کرد وی به زودی الکلی شد یکی از اقوام او به جان الیس می گوید درچهل سالگی هیچ سالگی هیچ کس فکر نمی کرد که اودیگر آینده ای داشته باشد.
بوش در سال 1977 با خانم کتابداری به نام لورا آشنا شد که شخصیتی آرام داشت وفاقد گرایشات سیاسی بود، یعنی درست برعکس بوش بوش بعدها نوشت اکثر مردم لحظات مهمی در زندگی شان دارندلحظات مهمی که جهت زندگی شان را تغییر می دهد.
لورا بوش پس از ازدواج دودختر دوقلو به نام های جنا و باربارا به دنیا آورد درهمین زمان بوش همچنان درمشروب خواری افراط می کرد.
حتی یکبار یک هفته تمام مشغول نوشیدن الکل بود تااینکه وقتی درآینه خودش را نگاه کرد ناگهان به زانو افتاد این لحظه برای اوبسیار مهم بو وبعدها برای تمام مردم آمریکا ودنیا به لحظه ای سرنوشت ساز تبدیل شد.
با استفاده از شرکت های پدرش، جورج دبلیو بوش به شبکه روابط خود با اشخاص سرشناس وسعت بخشید وکم کم به جاه طلبی های سیاسی خود پروبال داد اما انگیزه اصلی او ربطی به عقاید مذهبی اش نداشت وی روزی گفت کاش وارد سیاست می شدم یا کاهش بین نمایندگان کنگره دوستانی برای شرکت های نفتی پیدا می کردم در این زمان او با شخصی که نام کارول روو، اهل تگزاس اشنا شد که بیش از هر شخص دیگری در شکل گیری فعالیت های سیاسی اوتاثیر گذاشت درحال حاضر نیز کارول روو به همراه معاون رئیس جمهوری دیک چنی جزو بانفوذ ترین مشاوران بوش می باشد. درمیان فعالیت های تجاری خود به رقابت های انتخاباتی عمومی مقابل رقیبی به نام کنت هنس سناتور دموکرات قرار گرفت. بوش با نشان دادن قابلیت های عجیب در امر جمع آوری کمک مالی درجهان رقابت های انتخاباتی، رکورد جدیدی از این حیث برای یک نامزد مجلس نمایندگان در ایالت تگزاس برجای گذارد ولی درهر حال درنهایت وبا اختلاف امتیاز 6 درصدی عرصه رابه رقیب خود واگذار کرد وبه هنس باخت.
هم زمان باکاهش بهای نفت در اوایل دهه 80 م با توجه به پیامدهای منفی آن برروی شرکت وی که دراین زمان به نام شرکت اکتشافی بوش تغییر نام یافته بود پیشنهاد ادغام شرکت خود یا یک صندوق سرمایه گذاری نفتی به نام اسپکتروم هفت راپذیرفت وریاست این شرکت جدید را برعهده گرفت بوش درسال 1986 پس از سقوط ناگهانی بهای نفت ترتیبی داد تا اسپکتروم به شرکت هارکن انرژی فروخته شود وی بعدها سهام اولیه خود را نیز به معرض فروش گذاشت واز این محل سود قابل ملاحظه ای به جیب زد.
بوش اندکی پس از جش تولد چهملین سال زندگی اش در ژونیه سال 1986 تغییراتی درزندگانی شخص وحرفه اش ایجاد کرد می خوارگی را کنار گذاشت وبه سمت دین ومذهب گرایش نشان داد وعقاید مذهبی همسرش گروید. وی همچنین به گونه ای قابل توجه به لحاظ حرفه ای جدی تر ومصمم تر تغییراتی که به عقیده بسیاری از ناظران با تصمیم پدرش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 1988 مربوط می شد.
بوش با توجه به چالش های سیاست ملی، به همراه خانواده اش به منظور همکاری وفعالیت درمبارزات انتخاباتی جورج بوش پدر در پاییز سال1987 به واشنگتن دی سی نقل مکان کرد.
اگر چه جورج بوش درمیان اعضای تیم انتخاباتی پدرهیچ عنوان رسمی نداشت ولی مطمئن ترین فرد برای پدرش محسوب می شد ونقطه اصلی تماس با دوستان وهم ردیفان به شمار می رفت.
وی همچنین به عنوان یک سخنران مستعد وبرقرار کننده فصل مشترک ارتباطی با مسیحیان محافظه کار عمل می کرد.
اندکی پس از برگزاری انتخابات درنوامبر سال 1988 بوش جوان به تگزاس وسپس دالاس بازگشت وگروهی متشکل ازسرمایه گذاران ثروتمند ازجمله خودش را سازماندهی کرد وامتیاز تیم حرفه ای بیسبال رنجرز تگزاس راخرید وی به عنوان شریک مدیریتی این تیم موفق شد جدای از شهرت خانوادگی اسم ورسمی درتگزاس برهم بزند. بوش هم چنین از محل فروش تیم درسال 1994 به کمک کارول روو و با استفاده از پول هایی که دوستان پدرش درصنایع نفتی به او می دادند. موفق شد که به مقام فرماندار تگزاس برگزیده شود در دوران فرمانروای او دوستان جدیدی در جناح راست مسیحی پیدا کرد.
شعار تبلیغاتی اودر اتخابات فرمانداری تگزاس تلاش برای گسترش محافظه کاری به نفع مردم بود وبه این ترتیب بوش به عنوان فرماندار تگزاس انتخاب شد وتوانست با شکست دادن رقیب مشهور خود، آن دبلیور ریچاردز با اختلاف 350000 رای همه را از جمله اعضای خانواده اش که به توانایی های او با دیده تردید می نگریستند شگفت زده کند.
بوش با نشان دادن تمرکز وقابلیتی مثال زدنی درطول مبارزات انتخاباتی وبا تاکید برمسائلی همچون افزایش کنترل محلی برمدارس واصلاحات رفاهی به پیروزی دست یافت.
وی درنخستین حضور خود برمسندحکومتی درسال 1995 به اغلب اهداف خود از جمله داشتن گام های مهم اصلاحات واحقاق منافع تجاری تگزاس دست یافت.
نرم خویی وتوانایی وی درجلب توجه هر کس حتی اعضای فراسوی حزب و جناح خود، وی را در پایان نخستین سال تصدی این سمت به فرمانداری مشهور ومحبوب درکشورش تبدیل کرد وحتی م ردیفان بوش از حزب رقیب دموکرات،وی را فردی مطلوب برای همکاری یافتند.
بوش درسال 1997 از طرح اصلاح مالیات حمایت کرد که این به نوبه خود یک ریسک بزرگ سیاسی به شمار می رفت که به مذاق محافظه کاران ولیبرال های جمهوری خواه خوشایند نبود ولی در پایان با کاهش یک میلیارد دلاری نرخ مالیات درتگزاس موافقت شد وبوش تاحدودی از این عرصه سربلندبیرون آمد وی در نوامبر 1998 نخستین فرماندار تگزاس بود که برای یک دوره چهار ساله پیایی به این سمت انتخاب می شد ودر آماری بی سابقه تعداد زیادی از آرا سیاه پوستان واسپانیولی ها رابرای حزب جمهوری خواه جمع آوری کرد.
موفقیت های وی در نگزاس، به ویژه درمیان رای دهندگان اقلیت، در مجموع توجه سازمان ملی حزب جمهوری خواه را به شدت به خود جلب کرد ومسئولان حزبی، بوش را به دیده گزینه ای معتبر برای مبارزه با دموکرات ها ونامزد آنها ال گورمعاون رئیس جمهوری آمریکا درسطوح بالای ملی می نگریستند.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.