غزه نماد خیانت دوستان

هفته‌نامه "ساندی‌تایمز" در گزارشی نوشت: "جندیه ابو عمره" 43 ساله و دختر 12 ساله‌اش هر روز صبح به دنبال جمع‌آوری گیاهان و علف‌های وحشی نوار غزه برای خانواده خود می‌روند تا با خوردن آن شکم خود و خانواده را سیر کنند
پنجشنبه، 12 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
غزه نماد خیانت دوستان
غزه نماد خیانت دوستان
 
 
یک هفته‌نامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به شرایط تکان‌دهنده زندگی مردم نوار غزه به دلیل محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی نوشت: مردم غزه به خوردن علف‌های غزه روی آورده‌اند.
بیش از 40 روز است که از محاصره غزه می گذرد و به زعم اعتراضات گسترده مردم جهان هیچ یک از سازمان های به اصطلاح صلح بین المللی هیچ اقدامی برای شکستن این محاصره انجام نمی دهند
یک هفته‌نامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به شرایط تکان‌دهنده زندگی مردم نوار غزه به دلیل محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی نوشت: مردم غزه به خوردن علف‌های غزه روی آورده‌اند.
هفته‌نامه "ساندی‌تایمز" در گزارشی نوشت: "جندیه ابو عمره" 43 ساله و دختر 12 ساله‌اش هر روز صبح به دنبال جمع‌آوری گیاهان و علف‌های وحشی نوار غزه برای خانواده خود می‌روند تا با خوردن آن شکم خود و خانواده را سیر کنند.
این هفته‌نامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: ابوعمره در حالی به دنبال جمع کردن گیاهان خودروی غزه در خیابان‌های این شهر می‌رود که کاروان کمک‌های غذایی سازمان ملل هنوز منتظر اجازه اسرائیل برای ورود به غزه هستند.
این مادر فلسطینی با نشان دادن برگ‌های گیاهی که در کنار خیابان‌های غزه می‌روید، گفت: ما یک وعده غذا در روز می‌خوریم که آن "خبّیزه" (نوعی گیاه خودرو) است.
ابوعمره می‌افزاید: هر روز بیدار می‌شوم و شروع به یافتن چوب و پلاستیک برای سوزاندن می‌کنم. گدایی نیز می‌کنم اما هنگامیکه هیچ چیز پیدا نکنم، این گیاهان را می‌خوریم.
این نشریه انگیسی با بیان اینکه ابوعمره و همسر بیکارش هفت دختر و یک پسر دارند می‌نویسد: خانه محقر آنها از زمانیکه آخرین کمدشان را برای گرم شدن سوزانده‌اند هیچ اسباب و اثاثیه‌ای ندارد.
رباب دختر 12 ساله ابوعمره که همراه مادرش برای جمع آوری علف‌ها می‌رود، گفت: به یاد ندارم میوه‌ای دیده باشم.
ساندی‌تایمز می‌افزاید: شرایط زندگی برای 5/1 میلیون نفر از ساکنان غزه از ماه گذشته به دلیل محاصره این منطقه توسط اسرائیل و ممانعت از ورود کمک‌های غذایی، دارویی و سوختی رو به وخامت گذاشته است.
اوضاع انسانی در حالی در غزه روز به روز بحرانی‌تر می‌شود که "زیپی لیونی" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تأکید کرد که فشارها بر نوار غزه ادامه می‌یابد و این رژیم از ابزارهای خود برای مقابله با مقاومت فلسطینیان استفاده می‌کند.
«المتوکل طه» معاون وزیر امورخارجه فلسطین از نوارغزه به‌‌عنوان بزرگ‌ترین زندان جهان که بیش از یک‌ونیم ملیون انسان در آن زندگی می‌کنند، تعبیرکرد.
مدیر آژانس کمک به آوارگان فلسطین سازمان ملل(انروا) وضعیت ساکنان نوار غزه را بدتر از زندانیان دانست
روزنامه الشرق الاوسط نوشت "جان جینگ" گفت: نوار غزه همچون زندان بزرگی است، اما با این تفاوت که وضعیت زندگی ساکنان نوار غزه خیلی بدتر از زندانیان است.
وی افزود: وضعیت بهداشتی و درمانی زندانیان اروپایی خیلی بهتر از ساکنان نوار غزه است.
؛ریچارد فالک " گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی گفت: باید هر چه سریعتر جهت پایان دادن به مصیبتهای انسانی که در غزه در حال وقوع است اقدام کرد و مقامات جهان لازم است که حرفها را به عمل تبدیل کنند.
همزمان مسئولان مصری نیز با ادامه بستن نگه داشتن گذرگاه مرزی "رفح" در مرز مصر با نوار غزه، تاکنون از ورود سه کاروان کمک‌های مردم این کشور به غزه جلوگیری کرده‌اند.
معاویه حسنین مدیر کل بخش اورژانس فلسطین نیز نسبت به وضعیت نامناسب بهداشتی در نوار غزه هشدار داد. وی عنوان داشت: تعداد شهدای ناشی از تحریم اسراییل علیه غزه با شهادت کودک هفت ماهه فلسطینی در بیمارستان الشفاء غزه به ۲۵۸ تن رسید.
این در حالی که مصر با استقرار هزاران نیروی امنیتی و مسلح در مرز با نوار غزه، گذرگاه رفح را همگام با رژیم اسرائیل در بستن همه گذرگاههای نوار غزه، بسته است. مصر از ورود هیئتهای امدادرسانی و نهادهای جامعه مدنی از کشورهای دیگر از راه گذرگاه رفح مخالفت می کند. از رژیم صهیونیستی که به وحشیگری و زورگویی معروف است و حتی یهودیان از این رژیم بیزاری جسته اند توقعی نمی رود اما چرا مصر که ادعا می کند از حامیان اصلی ملت فلسطین است، در محاصره نوار غزه با اسرائیل همسو شده و با استقرار گسترده نظامیان و نیروهای امنیتی خود در گذرگاه مرزی رفح، آن را بسته است و اجازه نمی دهد تا مردم بیمار و حجاج فلسطینی از این گذرگاه عبور کنند.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جریان کنفرانس عربی بین المللی ضمن محکوم کردن سکوت مرگبار کشورهای عربی و بین المللی در قبال محاصره جائرانه نوار غزه گفت که سکوت این کشورها در قبال این محاصره یک اقدام ننگین به شمار می رود.
در این میان اسرائیل آتش بس خود با حماس را شکسته و در حمله هوایی به شرق غزه، سه مبارز فلسطینی به همراه یک نوزاد چهارماهه زخمی شدند. «حماس» نیز روز یکشنبه اعلام کرد آتش‌‌بس با رژیم اسرائیل را در نوار غزه تمدید نخواهد کرد.
تونی بلر، فرستاده کمیته کاری چهارجانبه و نخست وزیر سابق انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه هاآرتص اظهار داشت: استفاده از راه‌حل نظامی به منظور براندازی حماس بعید نیست.
وی عنوان داشت: حل مشکل نوارغزه از طریق تضعیف تدریجی حماس ممکن است اما حمله نظامی علیه نوار غزه فاجعه به بار می‌آورد.
محمود الزهار یکی از رهبران ارشد حماس یکشنبه اعلام کرد که ادعای پوچ و توخالی رژیم صهیونیستی برای تهاجم گسترده به نوار غزه طی سه سال اخیر بارها بیان شده است.
"یوعال دیسکین"، رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست کابینه این رژیم اذعان داشت: «حماس به گروه‌های فلسطینی و گردان‌های مسلح اجازه داده بار دیگر اسرائیل را بمباران کنند.»
اما اگر از همه این مسائل بگذریم هیچ چیز نمی تواند جای مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین مخصوصا مردم مظلوم نوار غزه را که با همه مسائل به وجود آمده بازهم اجازه نمی دهند که ذره از خاک وطنشان به دست بیگانگان بیفتد بگیرد.

منابع:

سایت رسمی روزنامه جام جم www.jamejamonline.ir
خبرگزاری فارس: کد خبر شماره:8710020039
سایت رسمی مقاومت اسلامی لبنان
پایگاه هم اندیشی یاران انقلاب اسلامی
سایت www.aftab.ir
خبرگزاری امت اسلامیwww.ommatnews.com
پایگاه اطلاع رسانی حماسه



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما