آب انار و سرطان پروستات

آب انار چه نقشی را در درمان سرطان پروستات ایفاء می کند؟ این مقاله را بخوانید تا جواب این سوال را بیابید.
سه‌شنبه، 9 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آب انار و سرطان پروستات
آب انار و سرطان پروستات

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 

 


آب انار چه نقشی را در درمان سرطان پروستات ایفاء می کند؟ این مقاله را بخوانید تا جواب این سوال را بیابید.
شواهد حاصل از مطالعات اولیه نشان می دهد که آب انار توانایی محدود کردن رشد سرطان در بافت های پروستات را دارا می باشد.
آب انار به عنوان یک روش درمان برای بیماران دارای سرطان پروستات استفاده می شود مطالعات متعدد به منظور نشان دادن تاثیر مثبت آب انار بر تعداد زیادی از بیماران سرطان پروستات در جریان می باشد. بنابراین علاوه بر درمان متداول، بیمار ممکن است از این نوشیدنی آنتی اکسیدانی نیز بهره ببرد.
به تاخیر انداختن گسترش سرطان پروستات ممکن است توسط نوشیدن منظم آب انار امکان پذیر باشد. ترکیبات متنوعی در آب انار وجود دارد که دارای توانایی تخریب سلول های سرطانی می باشد. انار تقریبا همه ی انواع آنتی اکسیدان ها را دارد که ممکن است باعث ترویج مرگ سلول های سرطانی گردد.

مطالعات اولیه

کنترل سطوح PSA

آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) اشاره به نوعی از پروتئین های ترشح شده توسط غده ی پروستات دارد. سطوح PSA در بیماران مبتلا به سرطان پروستات به طور غیر طبیعی بالاست. در یک مطالعه، مشاهده شده که آب انار قادر به کنترل افزایش سطح PSA و به تاخیر پیشرفت سرطان پروستات می باشد.
در این مطالعه، حدود 50 بیمار افزایش چشمگیری را در سطح PSA با وجود اتمام درمان مرسوم (جراحی و پرتو درمانی) نشان دادند. سپس از بیمار درخواست شد تا هر روز آب انار مصرف کند. در حدود 5/4 سال سطوح PSA به دو برابر سطح نرمال رسید. این مدت زمان به طور قابل توجهی بالا بوده، چون سطوح PSA معمولا باید حدود 2/2 سال به دوبرابر برسد. این امر به وضوح ثابت می کند که آب انار در به تعویق انداختن رشد تومورهای سرطانی موثر می باشد.

مطالعات آزمایشگاهی

در مطالعه ی دیگر، سلول های سرطان پروستات تکثیر یافته در یک محیط کنترل شده ی آزمایشگاهی در معرض آب انار قرار گرفتند. این امر به کنترل تکثیر سلول ها کمک کرد که به نوبه ی خود باعث کمک به جلوگیری از شیوع سرطان خواهد کرد. این تحقیق نشان داد که آب انار در واقع قادر به تخریب سلول های سرطان پروستات می باشد.

مطالعات حیوانی

مطالعات حیوانی نیز نشان داد که آب انار به عنوان یک درمان امیدوار کننده در درمان سرطان پروستات کاربرد دارد. در این پژوهش ها، سلول های سرزان پروستات از طریق رگ ها به موش تزریق شدند. سپس موش به سه گروه تقسیم شدند و هر گروه آب با غلظت های مختلف آب انار را دریافت کردند. سپس اندازه ی تومور توسعه یافته در هر گروه آنالیز شد. حجم تومورها در گروهی که بالاترین غلظت آب انار را دریافت کرده بودند، به طور قابل توجهی کمتر از گروه های دیگر بود که مقادیر کمتری از آب انار دریافت کرده بودند.
در مطالعه ی حیوانی دیگر، به منظور نشان دادن اثربخشی آب انار در پایین آوردن رشد تومور، تعداد مشخصی از موش از طریق رگ ها با سلول های سرطان پروستات تغذیه شدند. یک گروه از موش ها آب حاوی عصاره ی انار را دریافت کردند. موش های باقی مانده درمان نشدند. بعد از یک دوره ی زمانی، موش های هر دو گروه به منظور دانستن این که تا چه حد سلول های سرطانی در بدن آن ها گسترش یافته، مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که رشد تومور در موش های درمان شده با آب انار به طور قابل توجهی محدود شده بود.
همچنین مطالعات حیوانی نشان داد که انار دارای فواید برای قلب بوده چون این میوه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. مشاهده شد که ساخت پلاکت در سرخرگ ها تامین خون به قلب را قطع می کند. مطالعات انجام شده بر روی موش نشان داد که آب انار می تواند به حذف رسوبات پلاکت که باعث انسداد عروق و حمله ی قلبی می شود، کمک کند. به عبارت ساده، آب انار ممکن است در واقع با سخت شدن سرخرگ های مرتبط با تشکیل پلاکت رابطه ی معکوس دارد. در این مورد، مطالعات انسانی نیز نشان دهنده ی همان نتایج موجود در مطالعات حیوانی بود، آب انار می تواند یک درمان موثر برای افرادی که از تصلب شرایین رنج می برند، باشد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.